Toon posts:

Software power-off werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een PC met een Chaintech CT-7AJA2 mainboard. In 't boekje staat dat software power off werkt (en er staat niet bij dat het uit kan), maar om de een of andere gekke reden werkt 't niet.

Ik neem aan dat de fout in (een instelling van) 't bios zit, maar ik kan nergens vinden wat 't probleem is.

Iemand?

• StalieN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09-2024
ja tkan aan van alles liggen....
is de hdd leeg of hebbie er al windhoos opgefl*kkerd?
of hebbie isdnkaart?
bij mij isset namelijk zo gauw ik er [hoe heet dat ook al weer?] dat programma dat zoo lekker communiceert met je isdn kaart, opflikker, dan doettie geen shutdown :)
ligt denk ik eerder aan software en overige hardware dan aan je mobo; die zullen ze waarschijnlijk wel goed getest hebben... het kan natuurlijk i.c.m. een hardware app zijn en dan gaat de zaak een beetje fout...
niet dat het boeit: dan zet jum toch gewoon met de hand uit :)
bij mij startie op dan hoef jum ook maar korter in te drukken (tijdens bios-boot)

www.stevelock.nl

Verwijderd

Topicstarter
Staat XP op. Is verder verschrikkelijk standaard. Niet overklokt, weinig software, en alleen een videokaart en een 3com netwerkkaart erin.

Verwijderd

staat er dan in beeld "It is now safe to turn of your computer" bij het afsluiten, of doet 'ie gewoon niets meer?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 13:16:
staat er dan in beeld "It is now safe to turn of your computer" bij het afsluiten, of doet 'ie gewoon niets meer?
It is now safe to turn of your computer...

Maar dat moet hij dus eigenlijk vanzelf doen.

Verwijderd

dat komt (bijvoorbeeld) voor als je in XP een "Standard PC" hebt geinstalleerd, ipv "ACPI PC".
kijk eens in Device Manager->Computer?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:48
Configuratiescherm -> Energiebeheer -> APM -> Dingetje aanvinken :)

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
ACPI aanzetten voordat je hem installeert. Anders onder Device-manager onder Hidden Devices kijken en dan NT/APM anzetten.

Verwijderd

Gewoon ShutdownPro gebruiken. Is nog gratis ook. O-) :P

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op 12 september 2002 @ 14:41:
Configuratiescherm -> Energiebeheer -> APM -> Dingetje aanvinken :)
Yeps, dit was de oplossing, bedankt allemaal voor 't meedenken!
Pagina: 1