Toon posts:

bestand namen selecteren voor cd index,hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Topic zegt het al.

Ik wil graag van mijn cd's alle namen van de bestanden selecteren zodat ik deze kan uitprinten als layout/index voor de betreffende cd's. Vraag is hoe doe ik dat?

Dank. _/-\o_

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Data cd's neem ik aan? Je kan in DOS-promt een "dir x: > bestandsnaam.txt" doen, zodat hij alle bestandsnamen en mappen in een tekstbestand zet. Je kan ook dir /s doen, zodat hij ook alle bestanden meeneemt in de submappen.
Dan heb je iig alle namen al in een tekstbestand staan.

Juist

• Dennis Nijhuis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-03-2025
Open een dos-box en typ daar: dir > lijstmetnamen.txt

Dan zal de uitvoer van het command dir worden opgeslagen in dat bestand, dus de bestandsnamen :)

[ Voor 0% gewijzigd door Dennis Nijhuis op 12-09-2002 12:54 . Reden: Hmm, toch eens iets sneller typen ]

Bestuh!!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Kijk .. het kan idd met een DOS-boxje. Maar ik ben toch erg happy met de oeroude powertoys. Desnoods die van Win95. Draaien ook nog steeds netjes onder 2K en XP.

Gewoon dan alle files selecteren en kiezen voor copy to clipboard as name :)

Evt ff in UltraEdit het path inkorten en klaar.

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Nog ff aanvulling: met de optie /d zie je de bestandsgrootte enzo niet, dus wordt het geheel wat mooier :), dus wordt het "dir x: /d /s >bestandsnaam.txt"

Juist

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Jeldert schreef op 12 september 2002 @ 12:56:
Nog ff aanvulling: met de optie /d zie je de bestandsgrootte enzo niet, dus wordt het geheel wat mooier :), dus wordt het "dir x: /d /s >bestandsnaam.txt"

/d zet het in kolommen. /b werkt mooier als je het in een kolom wilt hebben.

dir /b /on /s > bla.txt dus.

Als je alleen of juist geen directories wilt hebben kan je /ad resp. /a-d gebruiken.

Zie dir /? voor de uitleg van de opties.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1