Toon posts:

Vage Network Drives

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello, ik wilde gisteren wat network drives mappen in explorer (W98 SE2) zie ik naast de ooit eerder gemapte drive van mijn 2e PC allerlei IP adressen met daarachter een drive.

dus zoals bijv. //202.20.218.52/C

Het waren er een stuk of 20, en allemaal voor mij onbekende IP adressen.
Nieuwsgierig als ik ben probeerde ik er een paar te mappen. Sommigen waren niet te benaderen, maar een paar kon ik dus wel mappen.

Dus had ik in een systeem schijf met WIndows Folder. Program Files folder (deze twee folders waren overigens niet te benaderen) en root, van een vreemde.
Sterker nog ik kon gewoon schrijven, lezen, editen en deleten (afgezien van die twee eerder genoemde directories).

Hoe kan dit? EN kan het ook zo zijn dat anderen of wie weet die personen achter deze IP adressen ook bij mijn PC kunnen op dezelfde manier?

Ik heb de laatste tijd veel last van het Acebo virus, dat echter wel steeds wordt weggehaald. Of zou het een Kazaa bug zijn?

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

--> NT :)

Verwijderd

Waarschijnlijk mensen met totaal verkeerd ingestelde ICS of andere routerprogsels.

Verwijderd

Topicstarter
Dat begrijp ik niet.
Betekent dat dat de hele wereld deze "netwerk drives" kan mappen?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

't Betekent waarschijnlijk dat er op jouw PC een of andere trojan draait en dat je Kroatische vrienden jouw PC misbruiken voor allerlei ongein. 'k Zou zeggen: save je data op tape ofzo en begin eens met een FDISK vanaf CD en investeer in een goeie virusscanner

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Ja hallo,

Ik heb Norton draaien, wat volgens mij wel een goeie virusscanner is.
EN ik weet niet of je mijn probleem een beetje begrepen hebt, maar ik kan PC's van anderen benaderen via network drive mapping.

Heeft iemand soortgelijke situaties gehad? Een vriend van mij zei dat hij dit weleens gehad heeft en dat die IP's waren van ftp sites waar hij weleens van had gedownload.

Kan dat??
Pagina: 1