Toon posts:

waarmee audio branden in linux ?

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Titel zegt genoeg den ik...

Ik heb het liefst dat ik er direct mp3-tjes in kan mikken, en dus niet eerst om hoef te zetten (zoals alle grote windhoos proggies)

Ik ben al met Xcdroast bezig geweest, maar dat wil niet lukken...

PS. Het moet dus wel vanuit X :)

Verwijderd

Met XMMS en de file output plugin kun je mp3/ogg naar WAV doen. Met XcdRoast kun je WAV naar audio-CD branden. Zo doe ik het...

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

kijk eens bij freshmeat, ben persoonlijk wel gecharmeerd van gcdmaster

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 12:39:
Met XMMS en de file output plugin kun je mp3/ogg naar WAV doen. Met XcdRoast kun je WAV naar audio-CD branden. Zo doe ik het...
ok, dat eerst dat heb ik ook wel eens gedaan, alleen krijg ik het niet voor elkaar om met xcdroast de wav files te fikken, kan jij even een korte uitleg geven ???

mijn dank is zeer groot _/-\o_

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 09:12

Leon

Rise Of The Robots

Moet je Arson eens een keer proberen, vind ik echt een superfrontend voor cdrdao en cdrecord, cdparanoia, LAME en nog wat andere programma's :)

enigste wat jammer is dat je nog geen data cd's zelf kan samenstellen met de front-end maar alleen data-images (.iso, .cue/.bin) kunt branden..

http://arson.sourceforge.net/

Eeuwige n00b

• terrapin
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Onder linux is er maar een echt goed programma om audio te branden en dat is cdrdaio...
Wel zijn er veel X-window frontends voor te vinden..

The higher that the monkey can climb, The more he shows his tail

Verwijderd

koncd heeft directe mp3-> wav conversie als een van zijn parade paardjes www.koncd.org

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:20
nero onder wine werkt hier ook zeer goed, enige probleem: als je met je fikker inleest, moet je eerst opnemen met de virtual image recorder, anders ziet wine nog steeds de inhoud van de volle CD als je er een lege inflikkert :(
probleem 2: je kunt het statusscherm van Nero niet lezen, tekst is wit op wit ofzo, je ziet alleen de tijdstippen en de percentages
verder wel oke: fikken met nero onder wine :)
Afbeeldingslocatie: http://www.tech.nhl.nl/~groot000/snapshot2_small.png

Verwijderd

met cdrecord en gtoaster kan je prima mp3's naar cd schrijven als cda!

Dat werkt wel fijn.

• imdos
  • Laatst online: 10:07

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

burncdda ... is alleen wel console maar werkt zeer fijn. Echt een net ncurses menu'tje

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 12:54:
ok, dat eerst dat heb ik ook wel eens gedaan, alleen krijg ik het niet voor elkaar om met xcdroast de wav files te fikken, kan jij even een korte uitleg geven ???

mijn dank is zeer groot _/-\o_
Create new CD -> en dan de .wav files als images selecteren. Die branden, et voila. :*).

Verwijderd

wat dacht je van cdbakeoven? hiermee kun je direct Mp3's importeren en branden, hier werkt het... het is een grafisch programma voor kde2.x of 3.x, werkt zeer fijn

• slager
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:36
Mijn brander (Yamaha CRW8824E) ondersteunt het schrijven van cd-text op audio cd's. Als je in Nero onder Windows mp3 naar audio cd brand, schrijft hij de id3 tag van de mp3 als cd-text. Aangezien mijn cd-speler in de auto dit ook ondersteunt, gebruik ik dit altijd. Maar is er ook een linux prog dat cd-text aankan?

• imdos
  • Laatst online: 10:07

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Xcdroast doet het o.a. verdere progs gebruik ik nooit

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Pagina: 1