Toon posts:

Intel prijsdaling? When?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik ben naarstig de prijsdaling van Intel aan het afwachten. Deze werd enkele weken geleden aangekondigd, maar wanneer zal ze nu werkelijk worden doorgevoerd worden in de winkels?

Want een P4 2.26 voor €315 of €200 is toch wel een serieus verschilletje.

Heeft iemand hier een idee van?

Verwijderd

Naar mijn weten is die prijsdaling al geweest. Hij gold geloof ik vooral voor de processors boven de 2.26 ghz; de 2.4 en 2.53 zijn in ieder geval sterk gedaald. Het prijsverschil tussen een 2.26 en een 2.4 is nu zo klein dat het waarschijnlijk verstandige ris een 2.4 aan te schaffen.

-Kai.

Verwijderd

sorry,

Naar mijn infobronnen is het zo dat door een nieuwe uitvinding op processor-gebied de processortypen p4 onder de 2,5 ghz enorm in prijs zouden dalen. Dit heb ik iid ook nog niet gemerkt.

Dit zal dan nog gebeuren. ;)

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:21

Croga

The Unreasonable Man

Ben bang dat je dáár lang op kunt wachten..... De P4 prijzen voor de lagere snelheden zullen niet echt hard meer dalen nu de S478 Cellies er zijn. Ze zullen wel de lagere kloksnelheden van de P4 sneller uitfaseren doordat de hogere kloksnelheden er aan aan het komen zijn.....

Verwijderd

Croga schreef op 12 september 2002 @ 13:13:
Ben bang dat je dáár lang op kunt wachten..... De P4 prijzen voor de lagere snelheden zullen niet echt hard meer dalen nu de S478 Cellies er zijn. Ze zullen wel de lagere kloksnelheden van de P4 sneller uitfaseren doordat de hogere kloksnelheden er aan aan het komen zijn.....
Daar ging het over:

Nieuwe snelheden waren mogelijk waardoor de audere (langzamere) dus goedkoper werden....

Verwijderd

ikzelf heb hierover (de prijsdalingen) niets gehoort.
Misschien als de 3066 Mhz hier officieel te krijgen is en goed loopt maar anders denk ik niet dat er zo snel een prijsdaling zal zijn.

Verwijderd

Tja, vraag me nu niet waar ik het gelezen heb, maar het klopt wel...

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 19:39
De prijsverlaging van 27 Oktober werd verplaatst naar 1 September. In de week voor 1 September kon je al sterke dalingen zien. Nu lijken de prijzen iets wat gestabilliseerd. Een 2.4GHz 533MHz FSB voor 270 euro en hoger mits je ze niet uit Duitsland laat komen, ze kosten daar nog goedkoper.

• Dragon_Lee
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-04 00:08

Dragon_Lee

Beware the quiet dragon

Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 13:19:
[...]

Daar ging het over:

Nieuwe snelheden waren mogelijk waardoor de audere (langzamere) dus goedkoper werden....
Dit gaat al een tijd niet of hoogstens in beperkte mate op...

Vooral sinds de P4 worden oudere processoren gewoon vrij snel weggefaseerd, dat wil zeggen, "intel" levert ze niet meer direct aan de winkels, waardoor ze niet alleen niet meer in de winkels te krijgen zijn, maar dus ook MOEILIJKER verkrijgbaar...en dus duurder...(bedrijven kunnen ze niet meer per 1000 stuks kopen enzo...drijft de prijzen alleen maar op)

Kunt wbt. intel altijd zeggen dat je binnen 70% tot 120% van de dagen voordat nieuwe processoren uitkomen de huidige processor van je keuze moet kopen.....in dit tijdsschema liggen dan ook altijd de prijsverlagingen...(zelfs de zgn. "plotselinge" prijsverlagingen zijn zo al ingepland maar worden alleen actief bij bepaalde marktwerkingen (te grote voorraden etc.)
Men wil dus van oude voorraad af voordat hij echt oud is, kortom dus voordat de nieuwe proc er echt is...

Redeneer ook maar even terug...de prijsverhouding na intro van nieuwe proc. ligt vaak al zo dat een nieuwer type of net iets sneller type veel voordeliger is dan 't oudere type dat je wilt kopen (2.4ghz i.p.v. 2.2ghz, verschil is dan in prijs niet meer terug te vinden...)
Plus ook de oudere procs nog in de omloop zijn dan meteen stukken minder waard, iets waar de winkels die ze opkochten niet blij mee zijn, dus ook deze branden hun handen niet aan een langlopende voorraad..

Kortom het langdurige wachten tot een verwachte prijsdaling of gerucht van nieuwe tech/cpu die dan en dan uitkomt heeft vaak gewoon geen nut, kans is groter dat je de proc die je wilde misloopt (niet dat dat slecht hoeft te zijn...behalve als je mobo niets hogers ondersteund)
Nieuwe tech komt ook altijd op nieuwe procs, wat niet direct prijsdaling voor oude cpus inhoudt...
(let maar op, de komst van hypertreading P4s zal geen enorme negatieve invloed hebben op prijs van P4s zonder HT...(buiten de gewone prijsreducties dus - een non HT P4 zal dus niet ineens van 280 euro nog maar 50 euro gaan kosten direct nadat de HT P4s uitzijn...)

Silence can bring peace
Silence can bring fear
Silence can bring anger
It can even bring ecstacy
Silence......is life

Verwijderd

Lijkt me niet dat bijv de 1.8 nog meer in prijs gaat dalen (door gewenste verschil met prijzen van celly's) eerder zal deze, samen met de 2.0 EOL worden verklaard dan fors dalen.

Net als met alle Pentiums blijft er door intel een wens voor een bepaald prijsniveau. Die komen nooit onder de €150 lijkt mij...

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:37
Laatste prijsdaling is +/- 2 weken geleden geweest. Reken op nog zeker een maand voor een weer een GROTE wijziging word ingevoerd...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Hou de pricewatch in de gaten zou ik zeggen, tarrotkaarten kun je natuurlijk ook een kansje geven :+

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.