Ik ben bezig om een drietal methodes voor systeemontwikkeling onderling te vergelijken. Heel kort door de bocht zou je kunnen zeggen dat een invalshoek betreffende methodes is dat een methode bestaat uit enerzijds een 'stappenplan' (watervalmodel, evolutie etc....) over hoe tot het gewenste resultaat te komen en anderzijds ook vaak een notatietaal (bijv. UML). Nadruk ligt bij mij bij de werkprodukten bij de methodes (de taal dus) en de onderlinge samenhang.
Nu is er nogal veel literatuur over te vinden, maar vrij weinig over methodes die vergeleken worden of over hoe je ze kan vergelijken. Weet iemand nog interessante bronnen (boeken, internet, artikelen) waar ik hier nog wat over kan vinden. Of vergelijkingen van onderwerpen die analoog hieraan zijn.
Nu is er nogal veel literatuur over te vinden, maar vrij weinig over methodes die vergeleken worden of over hoe je ze kan vergelijken. Weet iemand nog interessante bronnen (boeken, internet, artikelen) waar ik hier nog wat over kan vinden. Of vergelijkingen van onderwerpen die analoog hieraan zijn.