Toon posts:

[algemeen] Waar haalt een programma dail up info vandaan?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We zijn hier bezig met het testen van een op maat gemaakt programma. In een nieuwe versie van het programma kan dit programma de (standaard) dial up verbinding gegevens niet vinden, terwijl er wel een dial up verbinding aanwezig is in Windows.

We hebben het vermoeden dat de leverancier een .dll heeft veranderd, waardoor de applicatie de (standaard) inbel verbinding gegevens niet meer kan vinden.

Mijn vraag dus: Waar bevinden zich de gegevens die Windows (en ook andere programma's) gebruikt voor een dial up verbinding?

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
bedoel je (in win98se)

HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Connections\ en
HKEY_USERS\.DEFAULT\RemoteAccess\Profile\
HKEY_USERS\.DEFAULT\RemoteAccess\Addresses\ ?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:46

Reptile209

- gers -

Die bovenste van ajouin is volgens mij in ieder geval goed. (bestaat bij mij onder win2k ook)
Wat doet het programma als je eerst handmatig een verbinding maakt? Kan die wel gevonden worden?

[edit]
En controleer eens in IE of onder Extra -> Internet Opties -> Verbindingen inderdaad een standaard verbinding staat

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Ajouin:
Dank je voor die reply (dit was idd een beetje een helpdesk vraag van me). Zijn er verder nog locaties waar dit weergegeven wordt, buiten de registry?

Reptile209:
De verbinding moet gelegd worden in het programma zelf, vanwege beveiligingsprotocollen enzo... De verbinding zelf is goed en zichtbaar in Internet Opties, we kunnen buiten het programma om een verbinding leggen. Het programma zelf "ziet" de verbinding niet.

Ik ga het in ieder proberen met wat oudere dll's waarbij het de vorige keer wel lukte... ik denk gewoon dat het aan het programma ligt, maar voordat de leverancier kan gaan klagen dat het aan onze instellingen ligt enzo, wil ik het zelf gecontroleerd hebben.