Bij bellen verbreekt modem verbinding.

Pagina: 1
Acties:

• Andre21
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-03-2025

Andre21

Inmiddels 39....

Topicstarter
Hoi,

Ff ene vraagje voor iemand anders.
Hoe krijg ik het voor elkaar dat wanneer ik aan het internetten ben (analoog modem), en iemand anders in huis wil gaan bellen, dat hij dan de internetverbinding NIET verbreekt?

Volgens mij moet dat kunnen.
Bij mijn vriendin hebben ze ook een analoog modem, en als zoonlief zit te internetten, en ma wil bellen, gaat ze dat nooit lukken, voordat zoonlief hadnmatig de verbinding verbreekt...

Blender....

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Dit kan niet.

Het is namelijk zo als je een nummer in gaat toetsen dat er dan meerdere signalen over de lijn worden gestuurd die op dat moment gaan storen.

Misschien bij je vriendin is de lijn kwaliteit wat beter of toetsen ze nog geen nummers in dus dan blijft de verbinding open.

Ook zou het kunnen dat dit modem afhankelijk is, maar dit lijkt me zeer sterk.

Verwijderd

Het kan wel, ligt aan de juiste aansluiting in de varkensneus op de muur.
Heeft te maken met A en B , en A' en B' ( in de varkensneus op de muur)
De truc is om niet alles parallel aan te sluiten.

Als het klopt hoort ma ook niets als ze tijdens het internetten de hoorn van de haak neemt.

Vergelijk de aansluitingen bij je vriendinnetje....succes

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:48
waarschijnlijk hebben ze daar de telefoon op de modem aangesloten.
een modem heeft namelijk (meestal) 2 poorten. 1 voor de line en 1 voor de phone. in de line stop je de telefoon lijn :P en in de phone de telefoon :o

Als je niet online bent dan kan je gewoon bellen maar als je online gaat sluit die de phone poort af en hoor je geen kiestoon meer dus kan je ook niet meer van het internet getrapt worden

CISSP! Drop your encryption keys!