Toon posts:

[php] ID al geven voordat ID is aangemaakt.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een CMS. Nu is het probleem dat men in een pagina plaatjes kan toevoegen, welke geupload moeten worden naar de server. Deze plaatjes moeten gekoppeld worden aan het ID van de nieuwe pagina.

Nu wil het feit dat het ID pas gegenereerd wordt wanneer men de pagina helemaal geedit heeft. Dus ook alle plaatjes aangegeven enzo.

Hoe kan ik nu een ID dat nog helemaal niet bestaat aan plaatjes geven? Ik kan wel een temp ID geven, en die om de zoveel tijd weggooien, maar wanneer men er heel lang over doet om de pagina te editten, moet niet halverwege ineens alle data weggegooid worden.

Het ID kan niet pas aan de plaatjes toegekend worden, wanneer men de hele pagina geedit heeft en op submit klikt, aangezien de plaatjes via een iframe en imagemagick alvast naar de server gehaalt worden.

Kan ik dit met sessies oplossen? En wat is wijsheid?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

je kunt die referentie ID in eerste instantie op null laten. In de sessie hou je bij welke plaatjes (dus welke ID's) bij die pagina horen. Bij de uiteindelijke submit doe je een update foto's set ref_id=die_nieuwe where id in sessie_var_ding_lijstje.

Maar waarom wil je een foto aan een pagina koppelen? Wat nu als je hetzelfde plaatje op meerdere pagina's wilt gebruiken? Moet je 'm dan 2x uploaden?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• BierPul
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:01

BierPul

2 koffie graag

Als ik het goed begrijp wil je het plaatjes ID koppelen aan het bericht ID.

Ik zou het als volgt aan

- maak bericht aan (zet alleen nog op non aktief)
- haal de id op.
- Insert de gegevens van de plaatjes in de db en add het bovengenoemde ID.
- Als het script klaar is zet je het bericht op aktief

klaar :)

Verder sluit ik me aan bij Janoz waarom link je niet gewoon het pad bij het bericht

Ja man

Verwijderd

Topicstarter
Op zich lijkt me de oplossing van Janoz dan mooier. Aangezien ik dan toch in een scherm de hele pagina kan editten en het niet in stappen hoef te doen. Dit was een vereiste namelijk.

Ik link wel het path van het plaatje bij het bericht.

Dit is mijn idee:
CMS bestaat uit een rich-edit schermpje met daaronder een form met een file upload veld en een dropdownmenuutje.
Wanneer men een bestand selecteert in het file upload veld en op upload klikt, dan wordt het bestand via een aantal bewerkingen met imagemagick op een tijdelijke locatie gezet en verschijnt hij ook in het dropdownmenuutje.

Nu kan men via dat dropdownmenu plaatjes in het rich-edit iframe plaatsen erboven.

Wanneer alles helemaal klaar is moet vervolgens de hele boel op de goeie locatie gezet worden en de databases geupload. Op zich werkt alles, behalve het tijdelijk toekennen van het id etc.

• BierPul
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:01

BierPul

2 koffie graag

:?

Verders vindt ik het een beetje een vaag verhaal 8)7

Ja man