Toon posts:

Adsl met isdn wie helpt :D

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds kort zijn wij verhuist in dezelfde straat :D
In ons oude huis hadden wij adsl via kpn.

Wij drie weken van te voren zeggen tegen kpn dat wij gaan verhuisen en we wouden meteen isdn aanvragen omdat e een 2de telefoon nummer wouden hebben.

Geen problemen dachten wij.

Wel dus, We hebben nu nog geen telefoon en die morgen (13 sep) pas gaan werken. Okay dat is nog te doen. maar het adsl word pas de 23 sep over gezet,

Toen kwam het volgende probleem. Volgens kpn moesten wij ook een nieuw speciaal isdn modem aanschaffen a 250 euro. Dit was ons nooit verteld dus voor ons ook een verrassing.

Van horen zeggen heb ik gehoord dat mijn oude alcatel modem up kan daten zodat deze ook voor isdn beschikbaar is.

Wie heeft hetzelfde probleem gehad en kan mij hierbij helpen

Alvast bedank :D

Groeten,
Peter

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Hint: Koop een Simpele ISDN modem.. Luister nooit naar KPN..

Daarnaast kun je je uitleven met de FAQ en Search.

• Arie Kanarie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-07-2023
De verschillen tussen ISDN en PSTN(analoog) zijn niet middels een firmware update te voorzien. Een pstn lijn maakt gebruik van slechts 2 draadjes en moduleert het signaal. Terwijl een ISDN-lijn gebruik maakt van de S-bus(4-draads), deze moet rekening houden met andere apparatuur oftewel Listen Before Talking , moduleert niet maar maakt gebruik van 2B+1D.

Het is een compleet andere techniek, ISDN telefoons zijn daarom vele malen duurder dan PSTN telefoons. Bovendien heb ik even gegoogled, Je kunt een Alcatel modem idd. tweaken. Echter een tweak zorgt voor meer functionaliteit in VPN en je modem ondersteund dan 'always on'.

Dat wordt volgens mij een ADSL-ISDN-modem (?????hoezo vage naamgeving) kopen.

PS. Welkom op GoT! Lees eventjes de FAQ Begroeting onder posts & replies

-

Verwijderd

Bij www.routershop.nl kost hij 180 ipv 250

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-08 01:11
DeX schreef op 12 september 2002 @ 11:24:
Hint: Koop een Simpele ISDN modem.. Luister nooit naar KPN..

Daarnaast kun je je uitleven met de FAQ en Search.
Zijn die er dan voor ADSL :?
Veel simpeler als dat Alcatel kreng is er volgens mij echt niet.

Analoog naar digitaal tweak je echt niet zoals meneer Kanarie al zei. Dat gaat je misschien wel lukken (hardware en software), maar zal je zeker meer tijd en geld kosten dan een nieuw modem :P

Wat ik wel vindt is dat KPN je belabbert heeft geïnformeerd. Ik zou dus de kosten van een nieuw modem op hun verhalen (of iig korting vragen, eventueel tegen inlevering huidig modem). Ik vindt het gedeeltelijk hun verplichting jouw erop te wijzen dat je voor ISDN een apart modem nodig hebt (natuurlijk moet je hier zelf ook op letten, maar hun zijn de 'experts' en jij niet).

• Rhino
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06 18:58

Rhino

Dat ben ik

Ben het met FlamerX eens, de KPN had je beter moeten inlichten. In feite wordt je nu door hun gebrekkige voorlichting op onvoorziene kosten gejaagd.
Die dure modem is dus in principe voor hun rekening: bovendien ben je toch ook voor je "inkomsten", voor je werk, "afhankelijk" van een werkende internetverbinding? *wink* *wink* *nudge* *nudge*....

Wortelkanaal behandelingen zijn volgens mij niet zo prettig

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:32

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move OH >> IT
(met de kans dat ie daar op slot gaat :) )

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Oscar the Grouch schreef op 12 september 2002 @ 12:00:
Move OH >> IT
(met de kans dat ie daar op slot gaat :) )

:P

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Met andere woorden: neus eens in de FAQ, snuffel eens door de search, dan kom je vast een heel eind :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.