Toon posts:

Winroute + Kazaa + Win2k

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op een Win2k server met Winroute kan ik vanaf de clients in het netwerk niet kazaa'en. Heeft iemand hiermee ook problemen? en weet ook iemand een oplossing?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Misschien is het handig als je dit even doorleest, want met zo weinig informatie kan natuurlijk niemand je helpen.

Het is handig om een goede openings post te doen.

Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
De openingspost:
De andere helft is een duidelijke omschrijving van wat je bedoelt. Alhoewel een quiz op de tv heel leuk kan zijn, hebben we hier liever een discussie of een goed gesprek. Als we moeten gaan raden wat je bedoelt zorgt dat er alleen maar voor dat je geen antwoord krijgt. Wees niet alleen duidelijk, maar ook nog eens enthousiast!
Anderen zullen bereid zijn je te helpen als je laat merken dat je al flink bezig bent geweest en bereid bent om zelf nog wat te klussen om er iets van te leren. Toon ook aan dat je zelf snapt waar je mee bezig bent.

Dingen waar je rekening mee dient te houden:

Leg je probleem goed uit. Hetgeen jij zegt is namelijk het enige dat anderen van jouw probleem weten. Hoe meer (relevante) informatie je geeft, hoe beter je geholpen kunt worden
Noem eventueel terzake doende omstandigheden en feiten (gebruikt OS, hardware etc).
Maak duidelijk wat je zelf hebt geprobeerd (en probeer dit zo mogelijk 'te bewijzen').
Geef eventueel linkjes naar websites die je hebt bezocht (en geef aan waarom die informatie niet voldoende was).
Probeer er een duidelijk! verhaal van te maken dat door andere mensen prettig te lezen en goed te begrijpen valt!
Zoals hierboven wel blijkt zijn een goede en duidelijke openingsreactie en de titel daarvan belangrijke onderdelen van een topic. Wees duidelijk in wat niet werkt, wat je zelf al gedaan hebt en wat je tegenhoudt in hetgeen je wilt.

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor de onduidelijke post:P maar het is dan ook heel druk hier op de helpdesk waar ik werk.

maar in ieder geval ik zal het proberen nog beter te omschrijven het probleem:

Hey luitjes!!! :D

ik heb problemen met het draaien van Kazaa achter een server met daarop Windows 2000 server geinstalleerd. Ik heb al van alles nagezocht en zo, en gebeld met Winroute, maar zonder oplossing :S. Zij weten dus ook niet alles :P

ik heb geprobeerd om de poorten 1214 en 1213 open te zetten, maar zelfs dan nog kan Kazaa niet connecten.

Ik zit echt met mn handen in mijn haren, want de klant wil echt heel graag kunnen kazaa'en en muziek downloaden en u know dat soort dingen...

Alvast heel erg bedankt mede computeraars :P

Allan

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2002 11:30 . Reden: iets vergeten :P ]

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik heb persoonlijk geen ervaring met Winroute, maar als dit gewoon met NAT werkt dan moeten er geen problemen zijn dat kazaa kan connecten of niet.
Als het goed is hoef je dan ook geen poorten open te zetten.

En bij mij thuis gebruik kazaa poort 12345, dus misschien werkt het als je die ook forward.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:28

Crazy D

I think we should take a look.

Je hoeft geen porten open te gooien, zolang NAT aanstaat. Informeer eens naar de winroute instellingen.
Ik heb hier kazaa draaien (naja nu even niet :P maar t werkt) op een netwerk met w2k met winroute en dat werkt prima. Met NAT aan dus :)

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Nat staat aan... :'( dus daar ligt het niet aan.... :?

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:28

Crazy D

I think we should take a look.

Staat NAT alleen aan op de nic die met het internet is verbonden? dat is nl bij mij het geval en dat draait als een tierelier.

Exact expert nodig?

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
volgens mij hoort dit meer thuis in het NT forum, maargoed... bij ons werkt et kazaa'en prima, er kan alleen niemand bij mij downloaden, niet dat ik dat zowiezo zou toelaten, maar verder werkt et perfect.

Verwijderd

Topicstarter
dan weet ik genoeg, dan kijk ik nog even verder. bedankt nog allemaal! :D
Pagina: 1