Toon posts:

Analogx -- Internet-aanbieder beveiligd?

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat het het zoveelste topic is over internet-deling. Ik heb gezocht en geen antwoord gevonden op mijn probleem.

Ik heb 2 pc's. Op de pc waarop internet binnenkomt heb ik 2 netwerkaarten. Op deze pc heb ik AnalogX geinstalleerd. Het ip van de netwerkkaart die in verbinding staat met de andere pc is 192.168.1.1.

Op de 2e pc is het ip 192.168.1.2.
Op de 2e pc heb ik bij internet-opties bij proxy-server ingesteld 192.168.1.1 en poort 6588.

Het internet werkt perfect. Nadat ik het een tijdje getest had werkte internet niet meer op beide pc's. Kan het zo zijn dat ze bij de internet-provider kunnen zien dat ik er 2 pc's op aangesloten heb en dat ze het om die reden afgesloten hebben?

inmiddels werkt het wel weer (10 min. later)

Verwijderd

Ik heb wel eens zoiets gehad met sygate. Ik kreeg toen een mailtje van abuse@home.nl met de melding dat in de firewall van iemand anders mijn IP-adress wel erg veel voorkwam. Ze hebben me toen een deel van de firewall-log laten zien en daar stond in dat het door Sygate veroorzaakt was.

Verwijderd

Topicstarter
het lijkt me niet dat dit het is.. ik heb er nog maar 5 min. gebruik van gemaakt en toen deed ie het al niet meer (na 10 min. wel weer). of was dit toevallig. het lijkt mij dat ze het niet kunnen zien. maar ja, misschien weet iemand anders hier antwoord op?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Mag ik vragen welke provider je heb ?

En persoonlijk denk ik dat het gewoon een hikup-je was, dus nergens om je zorgen over te maken.

Verwijderd

Topicstarter
[Airwolf] schreef op 12 september 2002 @ 11:29:
Mag ik vragen welke provider je heb ?

En persoonlijk denk ik dat het gewoon een hikup-je was, dus nergens om je zorgen over te maken.
chello

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 09:03

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Ze kunnen het bijna altijd wel zien in hun logs, maar zolang jij er geen overlast voor anderen mee veroorzaakt (wat me sterk lijkt na 5 minuten), of je hele buurt een internetverbinding doorverhuurt, zullen ze er meestal niks aan doen. Volgens mij hebben zowat alle tweakers hun internet gedeeld en daarvoor heb ik nog nooit iemand weten afgesloten worden. En dan nog zullen ze eerst wel een mailtje sturen voor ze je echt afsluiten.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

inderdaad, als ze je disconnecten om die reden, dan sluiten ze je niet zomaar aan. Dat is meestal een 5-dagen-plan. Ze gooien je er zonder pardon binnen een mum van tijd uit, maar als dat een misverstand blijkt te zijn maken ze er geen haast mee om het te herstellen

Verwijderd

Topicstarter
ok.. thanks voor de reacties.. ik dacht alleen wel dat ze het helemaal niet konden zien.. maar die andere pc wordt hooguit maar 1 uur per dag gebruikt.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 11:37:
ok.. thanks voor de reacties.. ik dacht alleen wel dat ze het helemaal niet konden zien.. maar die andere pc wordt hooguit maar 1 uur per dag gebruikt.
Volgende keer ietsjes geduld voor je een topic opent a.u.b. ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.