Toon posts:

DMI data blijft hangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Lo

Ik heb een mobo (een biostar mtl6a). Ik wil hier een celeron op zetten, maar dan moet ik eerst bios flashen. Ik dus diskettestation aangesloten, computer gestart. Maar dan blijft ie hangen bij Verifying DMI Pool Data.

Ik heb al een search gedaan, maar niks wat er stond werkte. Heeft er iemand een idee?

Ik heb alleen het mobo met nu een PII350 er op. Mobo ondersteund maar tot 300. Hij geeft daarom ook maar aan dat het een 233 is.
Verder zit er een diskette station aan en 64 mb geheugen. Ik heb al twee videokaarten geprobeerd maar dat hielp niks. Ook heb ik al een BIOS reset gedaan.

Iemand?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hangen op Verifying DMI Pool Data: ontkoppel alle IDE apparaten, zet de 'drive type' in de BIOS op 'None' of 'Not Installed', schakel de CPU Internal en External cache uit in de BIOS, herstart je systeem en sluit je systeem af wanneer het geheugen en de IDE apparaten zijn gecheckt, herstel alles weer (IDE apparaten en BIOS settings) en start de PC opnieuw op.
hangen en opstartproblemen

laat wel ff weten of het is gelukt, altijd handig voor naslag ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hmz
is niet gelukt...
Ik krijg nog steeds dat ie blijft hangen
Het lampje van men diskette station blijft ook branden.
Idee?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

D0h.. Als je dat even eerder had vermeld.. :/ Je floppykabel zit verkeerdom! Rode draad moet bij pin1 en het uiteinde met de twist moet bij de floppy.

Verwijderd

Topicstarter
Het lampje begint pas continu te branden NA de post screen!
De kabel heb ik al minstens 4 maal veranderd.

• BlueFlame
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 23:42
hmmm... je weet zeker dat het werkgeheugen/de floppy drive goed is?

Verwijderd

Topicstarter
Werkgeheugen is goed...
Ook als ik de floppie los haal (inclusief kabel) dan blijft ie daar hangen.

• BlueFlame
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 23:42
zal je vast wel al gedaan hebben hoor.. maar ff voor de zekerheid ;)

heb je je bios ook al een keer de optimal/best settings latten setten? (weet je vrijwel zeker dat alles goed staat...)

Verwijderd

Topicstarter
jah
je bedoelt default?
Ik heb btw award bios

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 11:10:
....

Ik heb een mobo (een biostar mtl6a). Ik wil hier een celeron op zetten, maar dan moet ik eerst bios flashen. Ik dus diskettestation aangesloten, computer gestart. Maar dan blijft ie hangen bij Verifying DMI Pool Data.

....
Ik mag hopen dat hij wel voorbij die mededeling boot wanneer je gewoon vanaf je HD boot?

Niet om je bang te maken, maar heb zelf nogal wat oorzaken gezien van 't blijven hangen van PC's op dat punt: varieerde van veranderde BIOS instellingen, nieuwe hardware, defecte MBR, virus tot aan MoBo-schade :(

Mogelijke oplossingen:

1. Kijk eens of 't booten wel gaat met een zo kaal mogelijk systeem

2. Check alle verbindingen nog eens (andere floppykabel b.v.) Druk je RAM ook eens voorzichtig vast

3. Probeer in BIOS onder "PNP/PCI configuration" de optie: "Reset Configuration Data" (a.k.a. “Force Update ESCD”) -> optie op "Enabled", vervolgens save&exit BIOS

4.Check ook even alle BIOS-opties aangaande 't hele floppygebeuren & Controleer de staat v.d. diskette (bad sectors?)

5. Je kan ook vanaf de HD (als 't lukte) naar DOS booten, met zo min mogellijk sh*t geladen.

6. Jumpertje op je MoBo -> clear CMOS (kijk je MoBo-boekje effe in voor de exacte procedure - vaak enkele sec. op de andere positie (2-3 ipv. 1-2) zetten is voldoende)

7. Lees net dat je Award BIOS hebt - Je kan ook onder windows9x flashen als je 't aandurft met 'Winflash"

8. Schoot me nog wat te binnen: Heb 1 keer gehad dat 't BIOS corrupt was (althans, naar later bleek 't EEPROM waarin 't BIOS zat), maar dat je 'm niet kon flashen omdat je niet voorbij de DMI Pool mededeling kwam. Heb toen de EEPROM (Intel p28F001) vervangen met eenzelfde die ik had laten programmeren met een losse EPROM-programmer -> Mobo leefde weer :)

edit:
Punt 6&7 toegevoegd

[edit2]
Punt 8
[/edit2]

Verwijderd

Topicstarter
als ik er een hd aan gooi, doet ie het ook niet. Zal het dan die EEPROM zijn?

Hij gaat dus ook niet verder als er een hd aan zit. Zelfs als er niks aan zit blijft ie hangen bij DMI Pool Data
Pagina: 1