wvset (write verify tool) werkt niet op Maxtor D740X

Pagina: 1
Acties:

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:33
Ik wilde eens kijken wat het veschil was als ik mijn write verify aan of uit zet voor mijn Maxtor.
Dus mooi wvset gedownload van de maxtor site "wvset show" geeft aan dat write verify uit stond, dus ik wil hem aanzetten, maar dan krijg ik de melding "failed to turn on write varify (met spelfout)".
Kan dit eraan liggen dat ik ook AMset gebruik? deze staat nl. op performance.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kán. Misschien dat AMset de Write Verify op zich al heeft uitgeschakeld. Immers, dat scheelt ook in performance. Waarom had je eigenlijk nog niet geprobeerd om AMset uit te schakelen als je toch al vermoedens had dat het daaraan kon liggen :?

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

ik ben ook niet extreem onder de indruk van de kwaliteit van amset en wvset. Terwijl het toch vrij basic progjes moeten zijn, had ik er vastlopers mee en gedoe. Uiteindelijk (paar keer reboot enzo) wilde het wel. Dus misschien moet je het een paar keer proberen?

Als je de schijf niet op de southbridge IDE-controller hebt zitten, moet je dat trouwens even proberen...

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Nee, als het goed is kun je AMset en WVset gewoon door elkaar gebruiken. Heb je je schijf misschien op een RAID controller of een andere extra IDE controller zitten? Hang em dan eens aan de controller van je chipset.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• weertenaar
Hij hangt aan de ide controller van mijn chipset (Ali Magik, hoera!), geen RAID ofzo, en hij is de enige schijf aan deze controller.

• weertenaar
Ik ben er nog niet achter maar wilde wel effe melden dat mijn hd temp met de Coolermaster 4002 van 56/52 naar 39/37 graden is gezakt, dat valt me erg mee.

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

mja, ik weet niet veel van die Magik chipset, maar gezien de matige reputatie van ALi zou het nog wel eens aan de chipset kunnen liggen... er zijn ook niet extreem veel mensen die hem hebben hier geloof ik. Dus dan zou het ook nog een onbekende bug kunnen zijn.

Dat van die 4002 vind ik bijzonder interessant. Temps zijn neem ik aan load/idle. Zou je me een plezier willen doen en eens kijken hoe de temps zijn met de fan uit? En hoe is de airflow verder in je kast? (Ik wil deze namelijk kopen en passief gekoeld gaan gebruiken).

• weertenaar
Ik morgen de fans eens uitzetten want die maken toch wel wat herrie, terwijl de rest juist redelijk stil was. De airflow is verder redelijk, één fan in de zijplaat direct boven de cpu, één in de psu en nog een voor de warme lucht eruit te blazen. Ik had er nog een voorin onderin maar die moest ik opofferen als directe aanzuiging voor de cpu.
Iets anders dat ik gemerkt heb is dat de schij met SMART aan sneller is dan zonder SMART, tenminste volgens SiSoft, dit zou toch andersom moeten zijn?

• weertenaar
Zonder fans wordt hij toch wat heter, ik had hem vrij snel weer aan de 46 graden (stressed), maar met een half open kast blijft hij weer op de 39 hangen.

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

ah... dat valt dan toch tegen. Dan moet ik iets anders verzinnen. Tnx voor het proberen!
Pagina: 1