Oplossing voor XP SP1 Probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
OK, probleem met installeren van SP1 onder XP?

Had ik ook op meerdere systemen. Check dit uit! (Een mogelijke oplossing :) )

1) Download de servicepack van http://download.microsoft...XP/EN-US/xpsp1_en_x86.exe (Engelse versie). Voor nederlandse moet je nog ff wachten...

2) Ga naar je Configuratiescherm -> Systeembeheer -> Services

3) Dubbelklik je task-scheduler service, en kijk op het tabblad aanmelden of 'ie op "Lokale systeemaccount" staat. Zo niet, zet 'm daar dan op. Zorg ook dat het vinkje bij "Service kan intercatief..." aan staat.

4) Klik op Start -> Uitvoeren en type Cmd en Enter

5) Type AT xx:xx /INTERACTIVE Z:\Mypath\xpsp1_en_x86.exe in de dosprompt, waarvoor je i.p.v. XX:XX de huidige tijd plus een minuutje of twee ingeeft (dus als het 10:16 is type je 10:17 ofzo) en waar je voor "Z:\MyPath" het pad gebruikt waar je de ServicePack hebt opgeslagen. Enter daarna.

6) Met een minuutje ofzo wordt de servicepack gestart en hobbelt 'ie vrolijk door... No problemo anymoro! :)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Hmmmm... handig :)

Zal Buzzman of zwarted vragen of dit topic vermeld kan worden in Woei! WinXP SP1 is uit! ***LEZEN***

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
Oh, enneh... Dit is GEEN HACK of zo. Puur voor service packs die eruit knallen met een "Access denied" error. Misschien helpt het ook nog tegen andere problemen... Je weet nooit :)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Hij staat in de faq erbij, leuke oplossing btw :)

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Misschien is het wel gewoon handig om jezelf aan de administrator-groep toe te voegen?

Deze oplossing laat het System-account de servicepack installeren, wat qua rechten hetzelfde bereikt.

>Select * FROM users WHERE clue > 0

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
Thx _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Over mij

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
dmace: Nee, zelfs als admin zelf inloggen hielp niet. Heb ALLES geprobeerd, totdat ik met deze oplossing kwam. Heb zelfs met M$ gebeld, die wisten amper waar ik het over had... Sjeez....

Uiteindelijk kwamen ze op het geniale idee (ik weet jammer genoeg niet meer WIE daaro) dat het te maken had met dat ik op het netwerk was ingelogd. Als je dat nml zou hebben gedaan, en je hebt ook maar 1 keer een policy van de server toegezonden gekregen dan zou DAT het probleem zijn... Yeah, right.... één: ik doe niks met policies (ben zo'n beetje de enige op mijn server :) ), en twee: wtf heeft dat er mee te maken als ik niks block of zo in dat policy? Dat werkt toch gewoon?

En dus ben ik weer verder gaan zoeken en kwam ik met bovenstaande oplossing.

[EDIT]
Admin is niet hetzelfde als SYSTEM...

[ Voor 0% gewijzigd door RobIII op 12-09-2002 10:35 . Reden: opmerkingkje ]

Over mij

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
klopt, maar inloggen met adminrechten is niet hetzelfde als inloggen en de enige op het systeem zijn.

Dit is wel degelijk een rechtenprobleem. En als je inlogt in een netwerk, moet je niet jezelf lokaal bij de admin-groep toevoegen, maar je netwerkuser..

Veelgemaakt foutje, maar ik schat de kans nog groter dat dit gewoon een M$-bug is.

Heb zelf al 5 x SP1 geinstalleerd, en ben nog geen problemen tegengekomen.

>Select * FROM users WHERE clue > 0

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
zoek maar eens op google groups op vminst.tmp (laatste melding voordat 'ie eruitknalt). Ben niet de enige met het probleem.
En ik weet het, ik ben lid van lokale admins, ken het probleem al langer :)

Over mij

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Buzzman schreef op 12 september 2002 @ 10:23:
Hij staat in de faq erbij, leuke oplossing btw :)
Voeg deze dan ook ff toe a.u.b. ;)

[rml][ XP] Service Pack 1 Setup Error[/rml]

TIA!

Edit: Deze fix dus:
Door warp - Tuesday 10 September 2002 10:15

Gebruik je xp-AntiSpy?

Zo ja, zet regwizc.dll weer op default (enabled), en de SP1 setup doet het

Zo nee, als je regwizc.dll b.v. handmatig hebt disabled, download xp-AntiSpy en doe dan ook bovenstaand truukje. Should do the trick.

Anoniem: 45696

Geweldig, het werkt echt prima! tnx RobIII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
*schop*

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Laatst online: 27-06 14:32

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Waarom een schop? Je zet er geen nuttige info bij voor een schop dus ik snap het niet helemaal. Explain please.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-05 10:30

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

nou ik krijg nog steeds die klere key foutmelding op mn scherm.
of ik doe het niet goed of het werkt hier gewoon niet :'(

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

• Borry
  • Laatst online: 07-06 14:51

Borry

prutsen is mijn leven

Als je een key foutmelding krijgt moet je dit eens lezen!
http://www.webwereld.nl/nieuws/12577.phtml

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7998

mr.loepie schreef op 27 september 2002 @ 16:29:
nou ik krijg nog steeds die klere key foutmelding op mn scherm.
of ik doe het niet goed of het werkt hier gewoon niet :'(
Doh! Illegale versie zeker? :P

Met deze trick die in deze thread wordt genoemd, omzeil je die beveiliging niet ;) Daar zijn andere tricks voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
RobIII schreef op 12 september 2002 @ 10:22:
Oh, enneh... Dit is GEEN HACK of zo. Puur voor service packs die eruit knallen met een "Access denied" error. Misschien helpt het ook nog tegen andere problemen... Je weet nooit :)
Ik dacht er toch echt goed aan te doen dit er nog even bij te vermelden. Maar sommigen kijken niet verder dan hun neus lang is... |:( |:( |:(

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
MR_VIPER schreef op 13 september 2002 @ 16:11:
Waarom een schop? Je zet er geen nuttige info bij voor een schop dus ik snap het niet helemaal. Explain please.
Lees de draad voordat je blaat, de nuttige info staat een paar postings hoger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73535

Is servicepack 1 voor winxp nl al uit want ik heb namelijk de nl versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
En daarvoor schop je dit topic omhoog :?
Kijk gewoon ff op de MS site ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.