Ik heb voor de administratie van het netwerk bij een bedrijf in Leek een database aangemaakt. Wanneer ik de inhoud van de database wil aanpassen moet je dat doen via de onderstaande pagina.
Dit werkt tot nu toe allemaal perfect op 1 klein dingetje na. Wanneer je het pand nummer en de omschrijving wilt wijzigen wordt eerst het oude pand nummer en bijbehorende omschrijving opgehaalt uit de database waarna je deze kunt wissen en iets nieuws kunt intypen... En dat gebeurt dus niet goed wanneer er bij pandnummer bv. 'switch 1' hoort te staan wordt alleen 'switch' weergegeven dus alleen het eerste woord of reeks tekens. Hoe kan ik dit zo maken dat dit wel goed werkt
Voor alle oplettende mensen er staat op sommige plekken inderdaad swith inplaats van switch. klein foutje wat ik bij het maken van de database heb gemaakt
en wat ik later nog wel ff zal proberen weg te werken
Dit werkt tot nu toe allemaal perfect op 1 klein dingetje na. Wanneer je het pand nummer en de omschrijving wilt wijzigen wordt eerst het oude pand nummer en bijbehorende omschrijving opgehaalt uit de database waarna je deze kunt wissen en iets nieuws kunt intypen... En dat gebeurt dus niet goed wanneer er bij pandnummer bv. 'switch 1' hoort te staan wordt alleen 'switch' weergegeven dus alleen het eerste woord of reeks tekens. Hoe kan ik dit zo maken dat dit wel goed werkt
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
| <?php
$database_server = mysql_connect();
mysql_select_db("xclsysleek", $database_server);
$sql = "SELECT * FROM xclsysleek WHERE id='$id'";
$resultaat = mysql_query($sql);
$aantal = mysql_num_rows($resultaat);
while ($record = mysql_fetch_object($resultaat)) {
if ($submit5) {
$server = mysql_connect();
mysql_select_db(xclsysleek, $server);
$swithhub = addslashes($swichb);
$poortnr = addslashes($poortnr);
$pandnr = addslashes($pandnr);
$omschrijving = addslashes($omschrijving);
$sql = "UPDATE xclsysleek SET pandnr = '$pandnr', omschrijving = '$omschrijving' WHERE id='$id'";
mysql_query($sql) or die("Error");
echo("<a class=reg-txt>Succesfully Changed.</a>");
}
?>
<?php
echo"<form name='form3' method='post' action=''>
<input type='hidden' name='submit5' value='yes'>
<input type='hidden' name='id' value='$record->id'>
<a class=reg-txt>Pand Nummer:</a><br>
<input type='text' name='pandnr' value=$record->pandnr><br>
<a class=reg-txt>Omschrijving:</a><br>
<input type='text' name='omschrijving' value=$record->omschrijving><br>
<br>
<input type='submit' name='Submit' value='Change'>
</form>";
}
?>
</center>
</body>
</html> |
Voor alle oplettende mensen er staat op sommige plekken inderdaad swith inplaats van switch. klein foutje wat ik bij het maken van de database heb gemaakt
Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P