WLAN PC card encryptie vs Accesspoint encryptie

Pagina: 1
Acties:

• Stimpy001
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09-2025
Ik zit met de volgende vraag waar ik eigenlijk nergens een duidelijk antwoord op kan krijgen.

Kan een WLAN PC Card met 64-bit WEP encrytie overweg met een Accesspoint met 128-bit WEP encryptie? Oftwel kan het accesspoint wel of niet overweg met de PC card als deze 64-bit encryptie gebruikt.

Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Ja hoogstwaarschijnlijk wel :) Is meestal wel downwards compatible, stond dat niet in het boekje :?

• Stimpy001
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09-2025
Ik heb de hardware nog helemaal niet. Ik wil graag eerst duidelijkheid hierover voordat ik over ga tot het aanschaffen van de hardware. De accesspoint(s) kan ik lenen en de PC card moet ik zelf kopen. Het zou **** zijn als de PC card het dan niet zou doen.

Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.

• TheManinBlack
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ligt aan de instellingen/mogelijkheden van je AP, als jij een Access Point zo configureert dat ie alleen 128bit encryptie accepteert, dan heb je dus niks aan een 64bits kaartje. Als je enigszins om beveiliging geeft, dan is 128 bits ook wel hetgeen waar je naar zou moeten streven.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

TheManinBlack schreef op 12 september 2002 @ 09:52:
Ligt aan de instellingen/mogelijkheden van je AP, als jij een Access Point zo configureert dat ie alleen 128bit encryptie accepteert, dan heb je dus niks aan een 64bits kaartje. Als je enigszins om beveiliging geeft, dan is 128 bits ook wel hetgeen waar je naar zou moeten streven.
dus kortom koop een 128bit kaartje en je weet bijna zeker dat het werkt. (en je bent voorbereid op de nabije toekomst)