Toon posts:

Mailserver probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een mail stuur naar mezelf via mijn eigen smtp werkt het wel maar als ik een mail stuur naar iemand anders werkt het niet. De meel komt niet aan maar word wel verzonden want ik krijg geen foutmelding.
Ik kan ook geen mail ontvangen, alleen maar meel dat ik zelf via mijn eigen smtp verstuur in mijn eigen netwerkje.

Ik gebruik eXtremail als mailserver.

Ik denk zelf dat het door de firewall komt maar de poorten 25 en 110 staan wel open.

Wat kan het zijn?

BTW, volgens mij deed ie het wel totdat ik postfix installeerde, maar nu wil ik eXtremail weer gebruiken.

• XKB
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-04-2021

XKB

Anonymous functional

Je ben toch geen @home gebruiker he?

Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon

Verwijderd

Topicstarter
jewel, hoezo?

Dit heeft altijd gewerkt :?

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Maakt eXtremail logfiles aan, zo ja: Wat staat er in de logfiles ?

Dat je (nog) geen foutmelding gekregen hebt hoeft nix te betekenen.
De meeste mailservers blijven een week proberen een mailtje te versturen (afhankelijk van de reden waarom "het niet lukt")

[edit]
Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 09:42:
jewel, hoezo?

Dit heeft altijd gewerkt :?
@Home blokkeert poort 25

Verwijderd

port 25 is bij @ home geblokt zie: nieuws: @Home sluit poort 25; blokkeert mailservers klanten

lol: der heeft iemand al ge-andwoord, niet meer weglopen voor dat je op enter drukt .........niet slim...... sorry |:(

Verwijderd

Topicstarter
jah, maar die is pas geblokkeerd en dit werkt al lang niet. En ik kan nu niet kijken wat er in de logfiles staat omdat ik nu op school zit.

Maar dat poort 25 geblocked is zuigt wel hard :(
Want je kan je SMTP toch niet zomaar op een andere poort zetten he? Want je incoming mail word toch automatisch naar poort 25 gestuurd? Dus dan is het net alsof er geen smtp draaid. Toch?

Dat is kut...

Maar voor het blokkeren werkte het al niet meer...

Verwijderd

lees nieuws: @Home sluit poort 25; blokkeert mailservers klanten daar staan ook wat handige tips tussen, hoe je het zou kunnen oplossen.

en misschien was het al geblokt, voordat @home het door heeft gegeven, net als betaalde helpdesk.. enz.... :P

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 09:48:
lees nieuws: @Home sluit poort 25; blokkeert mailservers klanten daar staan ook wat handige tips tussen, hoe je het zou kunnen oplossen.

en misschien was het al geblokt, voordat @home het door heeft gegeven, net als betaalde helpdesk.. enz.... :P
zit wat in :D

Maar ik kan via dhs.org dus zorgen dat als je daar naartoe mailt alles naar mijn meelserver word gestuurd naar mijn ip op een andere poort?

Want ik gebruik al dhs.org moet hem dus alleen veranderen qua poort.

Toch?

Verwijderd

ik werk niet met dhs.org want ik heb gewoon me eigen verbindingen lopen :) maar als dat daar mogelijk is moet je hem kunnen laten doorsturen dat hij van 25 naar bijv. 26 wordt gestuurd,

ik doe het uit het hoofd, want ik werk er niet mee.

wat je ook kan doen is een bakkie, buiten @ home plaatsen. en je mail door laten sturen naar port 26 bijv. (of iemand lief aankijken)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 10:00:
ik werk niet met dhs.org want ik heb gewoon me eigen verbindingen lopen :) maar als dat daar mogelijk is moet je hem kunnen laten doorsturen dat hij van 25 naar bijv. 26 wordt gestuurd,

ik doe het uit het hoofd, want ik werk er niet mee.

wat je ook kan doen is een bakkie, buiten @ home plaatsen. en je mail door laten sturen naar port 26 bijv. (of iemand lief aankijken)
mjah maar ik gebruik al dhs.org dus zou ik graag die willen blijven gebruiken en dan dus de poort doorsturen. Maar volgens mij ben ik mijn wachtwoord allang vergeten van dhs.org. Moet ik nog ff bekijken als ik thuis ben.

Maar het doorsturen is dus wel mogelijk op verschillende manieren dus ik ga eens wat proberen en dan laat ik de smtp wel op poort 2525 ofzow draaien.
Ik probeer wel us wat :D

Verwijderd

succes!! zou wel leuk zijn als je wat laat weten of het gelukt is voor mensen die niet zo handig zijn ;-)

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Het is wel te merken dat @home poortje 25 heeft geblokkeerd. Ik krijg een stuk minder spam binnen deze week.

Jammer voor de mensen die wel weten hoe een computer werkt, maar ik ben blij dat de 1000-den wannabees voortaan monddood zijn.

Nou UPC ook nog, en dan wordt het echt stil. ;)

>Select * FROM users WHERE clue > 0

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:11
Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 10:04:
[...]

mjah maar ik gebruik al dhs.org dus zou ik graag die willen blijven gebruiken en dan dus de poort doorsturen. Maar volgens mij ben ik mijn wachtwoord allang vergeten van dhs.org. Moet ik nog ff bekijken als ik thuis ben.

Maar het doorsturen is dus wel mogelijk op verschillende manieren dus ik ga eens wat proberen en dan laat ik de smtp wel op poort 2525 ofzow draaien.
Ik probeer wel us wat :D
Wat je kan doen is in de dns (laten) zetten dat je eigen mailserver de primaire mailserver voor het betreffende domein is. De mailserver van @home vul je in als secundaire mailserver. Als nu iemand een mailtje naar jou probeert te sturen probeert die verbinding te maken met jouw mailserver. Dat lukt niet door de block van @home, dus de secundaire mailserver wordt benaderd (de mailserver van @home). Deze ontvangt je berichtje en ziet dat het voor een andere mailserver. De @home server probeert vervolgens het mailtje naar jouw server door te sturen (wat het default gedrag is van een smtp server) en tada, dat lukt nu wel, aangezien die server al in het @home netwerk zit.

• XKB
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-04-2021

XKB

Anonymous functional

Of je kan je MX-record laten wijzen naar iemand buiten het @home domein. Die persoon laat je qmail draaien en je gebruikt smtp_rerouting om de msg voor jou door te routen naar jouwip:1337 ofzo. :)

Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:11
Dan moet je alleen wel zorgen dat een mailserver/iemand vind die dat voor je wil doen. Met de oplossing die ik gaf maak je gewoon gebruik van de @home mailserver en heb je verder alleen je eigen mailserver nodig.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Riotrick: dat gaat niet lukken zoals jij dat beschrijft. Als je mijn mailserver als mx-host in zou vullen voor je domein zonder dat je me dat laat weten, krijgt iedereen z'n mail terug:

<domain>: that one isn't listed in my rcpthosts

Of een melding met iets in die strekking. @home zal alleen mail accepteren als het aan een @home.nl adres gericht is, of als de bron uit het eigen @home netwerk komt, anders niet. Mocht het wel mogelijk zijn, dan heeft @home gewoon een open relay draaien en hoop ik dat er nooit weer een mailserver in de wereld komt die daar mail van gaat accepteren.

Wat wel werkt: als je Qmail gaat draaien met QMTP, kan je mij zo gek krijgen om backup MX te worden, mail uitwisseling vindt dan plaats op poort 209.
Edit: laat het me wel weten als je er gebruik van wilt maken, reden staat hierboven
Pagina: 1