Toon posts:

Netwerk probleem PC zien elkaar niet via switch..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit dus met het volgende probleem..

Ik heb een switch gekocht zodat ik mijn internet kan delen..
Ik had voor ik deze in mijn netwerk had geplaatst een werkend netwerk tussen 2 pc’s deze waren verbonden via een UTP patch cable.
Maar als ik nu de 2e pc op mijn switch aan sluit krijg ik geen signaal op mijn switch ( lampje brand dus niet ).

Ik heb het als volgt op mijn Switch aangesloten..
-alcatel modem op de uplink via patch (cross) UTP kabel… die werkt lampje brand en kan internetten op pc 1
- pc 1 zit op poort 2 van de switch met een straigt utp cable.. lampje brand en werk goed
- - pc2 zit op de switch met de kabel waarmee ik eerst de 2 pc met elkaar had verbonden ( met die patch cable dus. ( lampje brand dus niet dus geen netwerk en geen internet)( als ik deze kabel in pc1 doe en dan in de switch ook geen lampje )

Dus ik dacht bij mezelf patch cable is dus cross cable.. dus ik denk bij mezelf dan haal ik straks even een straight cable en is alles opgelost,maar nu ik hier op het forum heb gekeken word er hier gezegd dat patch= straight dus dan werkt het nog niet… kan iemand mij dus even zeggen of patch nu straight of cross is.. en wat ik anders misschien nog fout heb gedaan…

• Bountyhunter
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-02 19:24

Bountyhunter

Marsjager

Een patchcable is gewoon een benaming voor dit soort kabel, ze zijn er in straight en ook in cross uitvoering.
Jouw probleem is dat die patchcable cross is.
Schaf een straight aan, en klaar is spock.

Well isn't that cute... BUT IT'S WRONG!!"

Verwijderd

Als jouw patch kabel oorspronkelijk de netwerkverbinding tussen je twee PC's zonder hub verzorgde, dan is dit een cross-cable. Je kan heb bovendien zien als je naar de draadjes in de connector kijkt. Als de kleurtjes precies hetzelfde zijn aangesloten dan is het een straight. Als er kleuren zijn omgewisseld dan is het een cross.

Verwijderd

Topicstarter
Ik dank u voor de uitleg... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Dus verschillende volgerde van de draadjes:) aan allebei de kanten is cross en zelfde volgorde is straigt..

• Bountyhunter
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-02 19:24

Bountyhunter

Marsjager

Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 10:07:
Ik dank u voor de uitleg... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Dus verschillende volgerde van de draadjes:) aan allebei de kanten is cross en zelfde volgorde is straigt..
Pcies.

Kijk anders bijv. eens hier

Well isn't that cute... BUT IT'S WRONG!!"