[Laptop] processor vervangen ?

Pagina: 1
Acties:

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:19

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
oke ik ben van plan een laptop te kopen waarscheinlijk een M700, maar in die serie zijn er zoveel gemaakt met verschillende P!!! 's dus als ik nou 1 koop met bijoorbeeld 550 MHz en daar een snellere processor inzet, of is dat niet mogenlijk ?

vraag is dus of je in ee laptop een andere processor kan zetten zonder te veel te kloten (solderen etc)

bla?

• BlueFlame
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 23:42
Geen ervaring met dat model, maar bij mijn laptop kan je vrij simpel de proc vervangen. (zit een duron 600 in maar kan ook een PIII in).

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

BlueFlame schreef op 12 september 2002 @ 09:22:
Geen ervaring met dat model, maar bij mijn laptop kan je vrij simpel de proc vervangen. (zit een duron 600 in maar kan ook een PIII in).
Weet je dat heeeel zeker?????????

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 17:34

JustDutch

was ambtenaar :)

Volgens mij wordt die CPU nog al eens op de printplaat gesoldeerd. Dus dat er niet zo'n ZIF-socket aanwezig is. Maar of dat ook voor de (Compaq?) M700 geldt?

Forza Mucca

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
en dat geloof je zelf ook echt :?

duron en pIII zijn compleet anders opgebouwd enzo.....lijkt me wel heeeeel sterk :P

Verwijderd

ik heb zelf ooit een laptop gehad met een p3-550 er in, dit was een gewoon socket 370 dingetje en dus ook "gewoon" te vervangen voor iets snellers.

De tualatin 1200 die ik nu heb schijnt ook gewoon vervangbaar te zijn, maar ga m nog niet uit elkaar schroeven ;)

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Rrrrrright, ben benieuwd welke chipset dat ondersteunt :+

Maar meestal kun je inderdaad prima upgraden, mist het dezelfde soort proc is. Je moet alleen wel bedenken dat die laptop zijn warmte kwijt moet kunnen en met een snellere proc stijgt ook de warmteproductie :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Bedoel je niet dat er een AMD Athlon in kan ipv een Intel P3 ;)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• 2krId
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-02-2022
Je zou het zelf moeten uitzoeken, hoe veel snellere proc de notebook slikt.
Misschien dat je ook wat jumpers tegenkomt voor FSB/multiplier.

Uiteraard moet je wel rekening houden met de warmteproductie v/d proc. Om dit te controleren kun je uitzoeken tot hoeveel Mhz de notebook-lijn is uitgebracht.

Succes in iedergeval

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:19

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
danke, he als ik het doe horen jullie van me!!! he in iedergeval bedankt, en sluiten maar met dit draadje!! a.u.b.

bla?

Pagina: 1