epia geen beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hullepim
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-08 16:19
Ik heb vorige week een epia 800 binnen gekregen en deze aangesloten op een voeding en via s-video op de tv, werkte prima.
alleen nu heb ik hem ingebouwd in een kastje en hij geeft geen beeld meer. alle stekkers zitten er goed in, alle jumpers staan goed.
alleen nu heb ik de audio op mijn versterker aangesloten en alleen die s-video kabel op een scart adapter op mijn tv aangesloten. als ik mijn xbox aan die scart adapter hang krijg ik gewoon het beeld van mijn xbox te zien. maar als ik de epia er aanhang niets.
iemand een idee?

• hullepim
update:
verder zit er een 6GB hdd en een lg dvd in en 128mb voeding is 300watt

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hij deed het dus eerst wel en toen je 'm had ingebouwd niet? Doet de epia verder nog wat of doet ie helemaal niets meer?

• hullepim
je hoort hem gewoon opstarten, er had er al win98 opgezet, en zo te horen start die gewoon. de s-video kabel is wel 10meter lang, kan dat er mee te maken hebben? ik had dezelfde kabel hiervoor al gebruikt!

• hullepim
het beeld was wel wat wazig , maar nog prima te zien. sommige letters had je wat moeite mee. ik had hem ingesteld op 800*600 en dat werkte. maar bij het overbouwen is wel de voeding los geweest, misschien een of andere setting in het bios?

• hullepim
ik heb dit bord geinstalleerd op een ander tv.
die oude tv kon het ntsc beeld weergeven, maar wel met strepen. kan het zijn dat mijn andere tv dit niet laat zien vanwege een overbelasting ofzo of is dit onzin?
ik bedoel dus dat het beeld van pal naar ntsc is terug gegaan door de voeding los te koppellen.

Verwijderd

kheb net de epia m9000 en krijg ook geen beeld
zowel s-video, rca als gewone monitor geprobeerd maar nix geen beeld :(
ook toetsenbord geeft geen numlock en lijkt nix te doen

bordje kaduuk of... ?

Verwijderd

wat is edit ook al weer :D

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:21

The Third Man

The Third Jellyfish

hullepim: er is ook nog zoiets als het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knopje hoor...

Ontopic: kan je hem niet ff op een monitor aansluiten om te kijken of hij daar wel beeld geeft? En een biosreset al geprobeerd?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Een Epia heeft een jumper naast de LPT poort zitten (die rose).
Daarmee kan je het cinch busje aan de achterkant instellen op Video uit of SP-DIF.

Staat in het boekje. Als je hem aanzet geeft ie gelijk beeld (BIOS, post, etc) op de tv.
Bij mij werkt het met een Epia 800. Snoertje is tulp --> tulp

owja hij staat dus default op SP-DIF.

[ Voor 7% gewijzigd door dreeke op 04-02-2003 23:19 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

ja maar s-video moet dan gwoon nog werken
en ik heb ook geen beeld op mijn monitor :(
bios reset helpt niet :(

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:21

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 23:21:
Alles al helemaal losgekoppeld, dus zo kaal mogelijk geprobeerd? De Hangen en opstartproblemen-faq al geprobeerd?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem hem maar serieus :)
Lekkere Kwal schreef op 04 February 2003 @ 23:16:
hullepim: er is ook nog zoiets als het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knopje hoor...
Monologen lezen irritant :/

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 05-02-2003 06:45 ]

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Verwijderd schreef op 04 februari 2003 @ 23:21:
Heb je je BIOS niet op VGA alleen staan? Heb je in Windows (als je dat gebruikt) bij je video settings wel de TV uitgang aangevinkt?

Verwijderd

hm ik weet nu waar het aanligt, maar nog niet helemaal vrolijk want ik krijg nu dus alleen beeld op me tv als ik ook me monitor aangesloten heb
heb in de bios TV/PAL ingesteld, ook in Windows zelf heb ik hem op TV gezet (overigens steeds zet ie in dat menu de blauwe selectie op CRT maar heb CRT afgevinkt en TV aan
kortom, ik moet een monitor aan mijn Epia hebben hangen, wil ik beeld op me tv krijgen :(
je begrijpt dat zon oude lelijke monitor niet echt netjes staat naast me tv :P
iemand enig idee hoe dit zou kunnen en hoe ik t kan oplossen ??

Verwijderd

schop

na bios upgrade kan je ook in de bios crt+tv kiezen
heb ales geprobeerd maar krijg alleen beeld als ik me monitor er ook aanhang :(
in bios staat ie op tv, in windows op tv, toch hebtie nog een crt nodig :S

ook het beeld op 800x600 is iets buiten beeld en dan zet ik t goed maar bij reboot is t weer verkeerd :S

Verwijderd

misschien iets te maken met het feit dat ik een scart blokje heb waarin de s-video zit ?
aangezien hullepim dat ook heeft...

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-04 22:18

themaxter

Bugged..

Effex, kijk is hier: VIA EDEN vragen!!

Dat probleem is al eerder met de oude epia geweest.

* themaxter is trouwens je collega :D

Verwijderd

hm thnx maar vind er niet veel nuttigs helaas :(
bij die Epia M-9000 die ik dus heb kan je trouwens niet die opties overscan etc kiezen
enkel tv/crt/crt+tv en pal/ntsc

Verwijderd

dreeke schreef op 04 February 2003 @ 23:18:
Een Epia heeft een jumper naast de LPT poort zitten (die rose).
Daarmee kan je het cinch busje aan de achterkant instellen op Video uit of SP-DIF.

Staat in het boekje. Als je hem aanzet geeft ie gelijk beeld (BIOS, post, etc) op de tv.
Bij mij werkt het met een Epia 800. Snoertje is tulp --> tulp

owja hij staat dus default op SP-DIF.
Ik heb ook zo'n m9000 gekocht, ik heb mijn tv aangesloten via de s-video uitgang achter op het board. Werkt perfect. Ik heb mijn coaxiale kabel die aan mijn oude stand alone dvdspeler zat direct op de s/pdif uitgang aangesloten, en de andere kant aan mijn coax digital input, maar ik krijg geen geluid. Kan het zijn dat het met een "gewone" kabel met tulp-tulp wel is opgelost? Ik heb de instellingen binnen de win xp volume regeling op s/pdif op "enable" gezet..
Pagina: 1