Toon posts:

XML Database nuttigin deze situatie ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Stel: Er zijn een aantal bestaande databases, die zijn gemaakt in Oracle. Nu moet er een nieuwe database komen die midden in het huidige proces komt te lopen. Deze database moet ook gegevens kunnen krijgen uit de bestaande databases.

Is er dan een mogelijkheid om XML te gaan gebruiken voor de nieuwe database, of is dat omslachtig en kan toch beter gebruik gemaakt worden van Oracle bij de nieuwe database ?

Verwijderd

Op welke manier wil je XML gaan gebruiken.
Wil je een XML database of heb je het over gebruik van XML bij de gegevens overdracht tussen de verschillende databases

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2002 09:18 . Reden: typos ]

Verwijderd

Topicstarter
XML Database

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:30

oZy

XML != database

Kan je de situatie wat duidelijker beschrijven? (hoe groot zijn de db's, wat voor relatie hebben ze, etc)

Praktisch gezien lijkt het me ook een beetje vreemd als er data in de nieuwe database komt die ook in andere db's staat. Redundantie toch?

• Bobco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-10-2023

Bobco

I used to dream about Verona.

XML gebruiken omdat het op dit moment 'hot' is, is geen goede reden, IMHO. Ik zie zo snel geen goede reden om, als het puut om het overpompen van data van database 1, 2 en 3 naar database 4 gaat, opeens XML te gaan gebruiken.

XML heeft vooral voordelen bij communicatie tussen verschillende applicaties, omdat je beter dan bij platte data in staat bent om betekenis toe te kennen aan de verschillende elementen. In een database heb je daar volgens mij niet zoveel aan, zeker niet als het alleen maar gaat om gegevensopslag zonder dat je een of andere XML export naar een andere applicatie nodig hebt.

With the light in our eyes, it's hard to see.

Verwijderd

XML != database
Ik bedoelde eigenlijk native XML storage

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:04
Ik denk dat je hier het doel van XML een beetje voorbijschiet.

XML is imo zeer goed te gebruiken om data uit te wisselen tsn applicaties (zoals hier reeds gezegd werd).

Jij kunt toch gewoon gemakkelijk een query loslaten op die andere databank om gegevens uit die andere databank te trekken.

https://fgheysels.github.io/

• JamesTiberius
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-03-2006

JamesTiberius

Feel the magic

whoami schreef op 12 september 2002 @ 10:10:
Ik denk dat je hier het doel van XML een beetje voorbijschiet.

XML is imo zeer goed te gebruiken om data uit te wisselen tsn applicaties (zoals hier reeds gezegd werd).

Jij kunt toch gewoon gemakkelijk een query loslaten op die andere databank om gegevens uit die andere databank te trekken.
Precies! En waarom zou je afwijken van Oracle? Ik neem aan dat er veel kennis van aanwezig is (aangezien het voor al deze databases gebruikt wordt), en die kennis ga je toch niet weggooien voor zo iets als een "populaire" nieuwe techniek. En xml is inderdaad niet bedoeld om databases te vervangen, eerder om bijvoorbeeld als import/export mogelijkheid tussen verschillende databases.

I laugh in the face of danger ... ... then I hide and wait until it goes away -

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik het zelf ook allemaal wel mee eens, maar ik moest ook een aantal mooie/goede redenen hebben hiervoor, en het werd gevraagd om eens te bekijken of dat een optie was.

Verwijderd

Misschien is dit een goed start punt Introduction to Native XML Databases

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 09:40

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

is het niet makkelijker als alle databases met elkaar moeten communiceren om simpelweg databaselinks aan te leggen?

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Pagina: 1