Laatst heb ik "online" de nodige onderdelen gekocht voor een computer upgrade, nl.:
Mobo: ECS K7VTA3 V3.1 (+Sound, +Lan, +RAID)
Proc: AMD 1800+
mem: OEM 2X256MB DDR333
Nadat ik het allemaal eindelijk binnen had (mobo moeost nog een keer terug, cooler was er al op gemonteerd en had tijdens vervoer 3 "haakjes" van het socket afgebroken
) heb ik alles vol enthousiasme in mn case geschroefd. Ik had op mn 40 GIG Maxtor al een WIN XP installatie staan. Ok. alles in de kast, aan gezet en bios ingesteld. (voor het geheugen alles automatisch gezet, laat het em allemaal zelf maar bepalen
) probeeren van hd te booten... niets... systeem vast. ok.. reset knop ingedrukt, van dos diskette geboot, en dat werkt. Ok. misschien vind win XP Prof. et niet leuk als ik er een ander mobo inschroef. Win XP cd dr in en van cd booten. Nog voordat ie aangeeft dat de hardware geinspect wordt hangt ie al. In de Bios de geheugensnelheid handmatig op 133MHzz gezet. (I.p.v. 166 dus) Nog een keer booten van HD en nu gebeurt er al iets. alleen nu blijft er een cursor in het scherm knipperen en gebeurt er verder nog niets.
Toen ben ik maar naar de plaatselijke computer boer gegaan en heb daar een geheugen streepje geleend. (jaja
geleend ja
). Helaas hadden ze alleen geen DDR333 en alleen nog maar DDR266. maar goed.. dat meegenomen, dr in gezet, en dat werkt. Win XP boot gewoon, geen probleemen. Daarna dat DDR333 dr weer in, en allemaal vaage foutmeldingen in Win XP met opstarten. (Memmory_Management error en ik heb dr nog 3 andere langs zien komen). Ook proberen XP opnieuw te installeren resulteerd in een blauw scherm met een STOP melding. Nu zal je zeggen dat de bijde DDR333 geheugen modules defect zijn, maar ik weet dit niet zeker. (kan et niet testen). aangezien het geheugen waarmee alles wel werkt dus DDR266 is en dus langzamer loopt, weet ik niet of het DDR333 geheugen defect is, of dat het moederbord rete onstabiel wordt door 166MHz geheugen.
Iemand een id?
p.s. de proc raakt niet oververhit. (48 graden max in de bios) maar kan het misschien het cache geheugen van de proc zijn?
Mobo: ECS K7VTA3 V3.1 (+Sound, +Lan, +RAID)
Proc: AMD 1800+
mem: OEM 2X256MB DDR333
Nadat ik het allemaal eindelijk binnen had (mobo moeost nog een keer terug, cooler was er al op gemonteerd en had tijdens vervoer 3 "haakjes" van het socket afgebroken
Toen ben ik maar naar de plaatselijke computer boer gegaan en heb daar een geheugen streepje geleend. (jaja
Iemand een id?
p.s. de proc raakt niet oververhit. (48 graden max in de bios) maar kan het misschien het cache geheugen van de proc zijn?