[win XP] [ECS K7VTA3] Opstart / stabiliteits problemen

Pagina: 1
Acties:

• BlueFlame
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 23:42
Laatst heb ik "online" de nodige onderdelen gekocht voor een computer upgrade, nl.:

Mobo: ECS K7VTA3 V3.1 (+Sound, +Lan, +RAID)
Proc: AMD 1800+
mem: OEM 2X256MB DDR333

Nadat ik het allemaal eindelijk binnen had (mobo moeost nog een keer terug, cooler was er al op gemonteerd en had tijdens vervoer 3 "haakjes" van het socket afgebroken :'( ) heb ik alles vol enthousiasme in mn case geschroefd. Ik had op mn 40 GIG Maxtor al een WIN XP installatie staan. Ok. alles in de kast, aan gezet en bios ingesteld. (voor het geheugen alles automatisch gezet, laat het em allemaal zelf maar bepalen :) ) probeeren van hd te booten... niets... systeem vast. ok.. reset knop ingedrukt, van dos diskette geboot, en dat werkt. Ok. misschien vind win XP Prof. et niet leuk als ik er een ander mobo inschroef. Win XP cd dr in en van cd booten. Nog voordat ie aangeeft dat de hardware geinspect wordt hangt ie al. In de Bios de geheugensnelheid handmatig op 133MHzz gezet. (I.p.v. 166 dus) Nog een keer booten van HD en nu gebeurt er al iets. alleen nu blijft er een cursor in het scherm knipperen en gebeurt er verder nog niets.

Toen ben ik maar naar de plaatselijke computer boer gegaan en heb daar een geheugen streepje geleend. (jaja :) geleend ja :) ). Helaas hadden ze alleen geen DDR333 en alleen nog maar DDR266. maar goed.. dat meegenomen, dr in gezet, en dat werkt. Win XP boot gewoon, geen probleemen. Daarna dat DDR333 dr weer in, en allemaal vaage foutmeldingen in Win XP met opstarten. (Memmory_Management error en ik heb dr nog 3 andere langs zien komen). Ook proberen XP opnieuw te installeren resulteerd in een blauw scherm met een STOP melding. Nu zal je zeggen dat de bijde DDR333 geheugen modules defect zijn, maar ik weet dit niet zeker. (kan et niet testen). aangezien het geheugen waarmee alles wel werkt dus DDR266 is en dus langzamer loopt, weet ik niet of het DDR333 geheugen defect is, of dat het moederbord rete onstabiel wordt door 166MHz geheugen.

Iemand een id?

p.s. de proc raakt niet oververhit. (48 graden max in de bios) maar kan het misschien het cache geheugen van de proc zijn?

• 2krId
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-02-2022
Je geeft zelf aan dat het mem het probleem is.
Is het reepje wel conform het mobo boekje?

• BlueFlame
Mobo kan DDR333 geheugen aan. (dus daar kan het dan niet aan liggen toch?)
en het is volgens mij niet zeker dat het het geheugen is. Het kan ook zijn dat het mobo onstabiel wordt als het geheugen op 166MHz draaid.

Verwijderd

op www.ecs.com.tw staat een bios update met ondersteuning voor ddr333

heb trouwens die mobo zelf ook en vind dat ie erg slecht presteerd met een hercules ati radeon 8500le videokaart.

ik heb er zelf een athlon 1.2ghz cpu met 256mb geheugen inzitten en hij draait niet lekker, vind ik dan.

hoe zit dat nu met jouw mobo?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2002 21:42 . Reden: foutje ]

• BlueFlame
dat was een van de eerste dingen die ik gedaan heb :) kijken of ECS een BIOS update had. 3.0b zat er al in bij aanschaf (is de laatste BIOS volgens ECS)
Ik ga zaterdag mn proc en geheugen omzetten in een ander mobo en kijken of dat stabiel draaid... weet ik iig of et aant moederbord of aan geh/proc ligt....
met 128MB DDR266 draait et wel goed hoor.. alleen zo vaag dat het power lampje blijft branden als windows een shutdown doet... zal wel bugje zijn...

Verwijderd

heb je het gevoel niet dat de performance van die mobo erg tegenvalt?

ik zit er aan te denken een nieuwe mobo te kopen want het schiet niet op met deze.

• BlueFlame
geen id.. nog niet echt mee getest.. ook geen vergelijkingsmateriaal (vrienden hebben dit nog niet :D) ga vanaaf als et goed is ander geh. dr inzetten, kijken of tie et dan doet...

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:10

Pubbert

random gestoord

heb hem sinds vandaag, en geen probs eigenlijk :) mn xp1700+ loopt nu op 2000+ alleen hij hangt na ong. 30min gamen... moet voltage nog hoger kunne gooien ofzo

maar ik heb 1x 256mb kingston pc2100

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

oc workbench heeft helaas geen oc bios voor deze mobo anders zou dat makkelijker gaan

• BlueFlame
k ben dr uit... beide 256MB dimmen zijn defect / werken niet goed in dit bord. K ga ze terug sturen en kijken of ik samsung of kingston geh. terug kan krijgen.... (met bijbetalen waarschijnlijk :|)

ow. p.s... mijn 1800+ is idle 48 graden...

Verwijderd

Ik had dit ook met no name geheugen nu met samsung pc333 loopt ie als een speer, bijna net zo snel als mij GA7VRXP _/-\o_
Gewoon goed geheugen halen dus

• BlueFlame
K heb kingston terug gehad :) wel iets bij moeten betalen maar da spreekt voor zich. Werk nu als een speer :) :) :)
Pagina: 1