[XP] setup: RAID drivers installeren zonder floppy *

Pagina: 1
Acties:
  • 1.467 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• iznogood
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het probleem is als volgt, ik heb dus dat asus moederbord met die promise controller erop. Hieraan hangen 2 schijven 2x WD 80Gig 8Mb Cache 7200, deze staan beiden op master.

In de FastTrack Setup maakt hij ook mooi een raid 0 array aan. Maar als ik nou Windows XP probeer te installeren dan kan hij geen harddisk vinden. Tijdens de setup heb ik ook al geprobeerd om op F6 te drukken, maar ik heb geen diskettestation in mijn computer hangen.

In de bios heb ik verder nergens het woord raid zien staan.

Just as Good

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Leen dan ergens een diskettestation :/

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 15:54

TwoR

Gekleurde stippen

Ik ben bang dat het aan je Mobo ligt want de A7V333 is echt het ergste moederbord dat je in je PC kan hebben. Als je nog een Mobo hebt liggen probeer het daar maar eens mee want ik denk niet dat het aan je promise controller ligt.

• iznogood
  • Niet online
Ik probeer dat eigenlijk te omzeilen

Just as Good

• iznogood
  • Niet online
TwoR schreef op 12 september 2002 @ 08:44:
Ik ben bang dat het aan je Mobo ligt want de A7V333 is echt het ergste moederbord dat je in je PC kan hebben. Als je nog een Mobo hebt liggen probeer het daar maar eens mee want ik denk niet dat het aan je promise controller ligt.
Die promise controller zit in het mobo ingebakken.

Just as Good

Verwijderd

Het kan niet daarnaan liggen, volgens mij is je array gewoon verkeerd gemaakt. Want ik heb hier op mijn stage ook een Firewall staan met 4 schijven Raid0 en dat installeert ook zonder floppy

• iznogood
  • Niet online
Hij zegt in de FastTrack bios dat het array in orde is.

Just as Good

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

Sorry nog niet helemaal wakker. Maar ik blijf erbij dat het een @#%$ Mobo is en dat het daar wel eens aan kan liggen

• iznogood
  • Niet online
TwoR schreef op 12 september 2002 @ 08:48:
Sorry nog niet helemaal wakker. Maar ik blijf erbij dat het een @#%$ Mobo is en dat het daar wel eens aan kan liggen
Waarom een #$@# moederbord ?

Just as Good

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

TwoR: dat slaat natuurlijk nergens op.. Zijn probleem is gerelateerd aan Windows XP dat standaard geen Promise drivers heeft om zo lekker voorbij de setup te komen. Laat je reacties dan maar gewoon achterwege.

jbalk: dat verschilt wel per controller hé, XP heeft idd geen standaard Promise drivers.

Misschien weten ze in [WOS] beter hoe je XP vooraf kan bewerken door extra drivertjes toe te voegen :)

En ook ff een kleine titelchange gedaan.

• iznogood
  • Niet online
Misschien weten ze in [WOS] beter hoe je XP vooraf kan bewerken door extra drivertjes toe te voegen :)
Is dat mogelijk dan ?

Just as Good

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

Omdat ik bij een HArdware bedrijf werk en we alleen maar gezeik hebben met die mobo's we verkopen ze al niet meer.

We hebben er al zeker 10 terug gestuurd naar de leverancier.

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 09:55

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Ik heb ook een A7V333 en het werkt prima, niks over te #$@# of zo (hij geeft alleen de temp te hoog aan, maar met een bios update kan zelfs dat verholpen worden als je je eraan stoort). Over je probleem: je moet de oemsetup.txt file en de bijbehorende driver files naar een floppy kopieeren en dan heeft XP drivers voor je promise onboard, wel zo handig.
Je kunt ook je XP setup files naar de harddisk kopieeren en een directory $OEM$ aanmaken (weet de exacte naam niet), waarin je de drivers plaatst, je kunt hem dan echter NIET vanaf CD starten. De details van dit proces staan in de knowledge base van Microsoft.
Eerder zei iemand dat bij hem op de stage een Raid 0 setup met 4 schijven wel prima direct werkt, maar dat zal dan geen Promise Fasttrack 133 zijn, maar bijvoorbeeld een 100, die wordt wel out-of-the-box ondersteund.

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:22

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Ja, door de drivers erbij te slipstreamen.
Zoek maar even met de search hoe je dat moet doen.
Of op google naar 'slipstream xp drivers'

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Basdoorn: de A7V333 heeft idd FT133 RAID, wat dus niet out-of-the-box wordt ondersteund, zoals je het zelf zegt :)

iznogood: ja dat is mogelijk, alleen kan ik je niet vertellen hoe. En hier blijkt dat je dat zelf wel even kan opzoeken. Maar om te kopieren van de CD naar HDD heb je nog altijd een opstartflop met CDROM drivers nodig. Een loze oplossing dus.. Leen of haal ergens gewoon een floppydrive. Ik zie niet in waarom je daar zo moeilijk aan kan komen? In de PC waarmee je Internet zit toch wel een floppydrive? Die krengen zijn overigens zo duur nog ook niet.. 20 euro ofzo :)

• iznogood
  • Niet online
Heb even een oude floppydisk uit deze computer gesloopt en in mijn nieuwe gezet. Driverdiskette gemaakt en nu draait het als een trein :)

Just as Good

Verwijderd

*zucht*

wrom doe je dat dan niet gelijk????
Pagina: 1