KLeurverschuiving in de monitor

Pagina: 1
Acties:

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 20:29

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Hoi.. soms zegt een plaatje meer dan 100 woorden dus ik heb even lopen klussen:
Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~dekk1300/blur.jpg

Dit is dus wat er aan de hand is met mijn monitor. Ik heb even twee balken getekent :) en aan de rechterkant van de linker balk loopt het boven dan rood uit en onder blauw. Met de rechter balk aan de linkerkant blauw boven en onder rood. In het midden is alles scherp goede kleur en leesbaar.
Het gebeurd met intervallen dat mijn beeld er zo uit ziet en klappen geven helpt niet (geen enkele invloed). Beeld even aan en uit zetten wel soms. Het gebeurd met flikkeringen dat het beeld zo uitloopt. Iemand een idee wat de oorzaak is en wat ik eraan kan doen?

(geen magnetische bron in de buurt en ook de stekkers zitten er goed in)

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Verwijderd

Heb je de decauss functie van je monitor al gebruikt? En als je het mij vraagt ligt dit toch echt aan straling van een bron in de buurt, komt niet toevallig door je Gsm of je computerspeakers of misschien die zender van je draadloze muis?

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
De convergentie van je monitor is niet goed meer. Die kun je bijregelen met potmetertjes in de monitor of via een service menu. Gezien het feit dat het zich niet continu voordoet, kon er wel eens iets kapot zijn.

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:11

TwoR

Gekleurde stippen

Probeer even met de decauss je beeld goed te maken en als je zeker weet dat er dan niks in de buurt zit wat straling afgeeft. Dan hoop ik voor je dat je monitor niet te oud is(ivm garantie) want dan is ie volgens mij overleden.

Verwijderd

Op mijn monitor heb je daar zelfs in het OSD een functie voor, dan krijg je hetzelfde resultaat.

My point: Check of je dit hebt of ga inside aan de slag, maar let op, doe dit alleen als je ervaring hebt met zowiets ivm grote risico's... ;)

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 20:29

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Hmmz.. geen ervaring mee ben ik bang.. ik heb alleen al wat lopen klooien met de focus regelaars binnenin. Maar voor de convergentie meuk zou ik dus de beschermkap er ook af moeten halen denk ik ... maar even lezen over het hoe en wat hier: http://www.repairfaq.org/REPAIR/F_monfaq.html

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Pagina: 1