Toon posts:

KDE 3.0 Instaleren op Linux Mandrake 8.2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hiya peepz heb sinds 3 uurtejs linux er op staan, alleen ik vraag me af hoe kan ik KDE3.0 instaleren ofzo? ben behoorlijke newbie op dit gebied maar zou t graag willen weten heet dat Complien ofzo?

Heb al gezocht alleen ben niet veel wijzer geworden de HOW-To zijn voor de wat gevorderden volgens mij..

Verwijderd

ftp://ftp.kde.org/pub/kde/stable/3.0.3/Mandrake/8.2/
Packages voor Mandrake 8.2. Compileren niet nodig. Let wel dat je daarna nog een nieuwe KDE-libs nodig hebt vanwege een security update. Die zal dan tzt ook wel op die site verschijnen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok wat moet ik met deze packages precies doen na het downloaden, sorry dat ik zo irritant veel vraag maar ben echt een n00b op het gebied van linux..

Verwijderd

n00b kan misschien beter een paar daagjes wachten op mandrake 9 alwaar kde 3.0 in geintegreerd zit. (niet aan die beta beginnen)

Verwijderd

Met urpmi installeren lijkt me. Zie de 'man urpmi' voor de exacte syntax. Ik ken die Mandrake package manager niet. Ik zou overigens niet onder X maar in de console updaten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 02:25:
n00b kan misschien beter een paar daagjes wachten op mandrake 9 alwaar kde 3.0 in geintegreerd zit. (niet aan die beta beginnen)
Al enig idee wanneer de stabile Relaese van mandrake 9.0 uitkomt?

Verwijderd

Tussen beta4, rc1 en rc2 zat iedere keer precies een week. rc2 is op 9 september uitgekomen dus de final versie zal naar verwachting over een klein weekje het levenslicht zien. Als er niet nog een rc tussengedrukt wordt althans.
Pagina: 1