code:
1
2
| Warning: unable to open an initial console Kernel Panic: no init found. Try passing the init= option to the kernel |
... dat wat betreft booten van mijn woody installatie. Niet echt een succes tot nu toe, maar misschien dat jullie wel kunnen helpen!
ff wat info:
hda1 = 10mb /boot ext2
hda2 = 1.6gb / ext3
hda3 = 100mb Linux swap
hdc1 = 10gb data ext2 (3?)
hdc2 = nog veel meer gb data reiserfs
Ik heb grub geinstalleerd, drie van de entries die ik niet kan booten zien er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| title sebas root (hd0,0) kernel /vmlinuz-2.4.18 root=/dev/hda1 ro init=/bin/sh savedefault title sebas noinit root (hd0,0) kernel /vmlinuz-2.4.18 root=/dev/hda1 ro noinitrd savedefault title Debian GNU/Linux, kernel 2.4.18 root (hd0,0) kernel /vmlinuz-2.4.18 root=/dev/hda1 ro savedefault |
(Voor de rest heb ik menu.lst d.m.v. update-grub aangemaakt en weinig veranderd.
Het is de bedoeling dat een van de images uit /boot geladen wordt, dat lijkt goed te gaan, echter op het moment dat de init scripts gerund moeten worden staakt die met bovenstaande error het booten en zit muurvast.
Ik heb dat problem met de standaard kernel 2.4.18-bf2.4 die erbijzat en met twee custommade kernels, tevens 2.4.18.
Iemand de gouden tip voor mij?
Het booten van de 2.4.18-bf2.4 gaat wel goed van een flop.
Everyone complains of his memory, no one of his judgement.