Toon posts:

Lawaai-overlast... in of aan de kast?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een prachtsysteem staan, alleen maakt dat ding zo vreselijk veel lawaai...

Inderdaad, DragonOrb aan 7000RPM. Dacht ik, want ik vraag me sinds kort af -nooit aan gedacht eigenlijk- of het misschien niet gewoon de Powerblok van de kast is die zo'n herrie maakt. Of ook? Dat is zo'n hele hoge AOpen.

Zou dat kunnen? Iemand dezelfde ervaring?

(En nu sparen voor Zalman.)

Verwijderd

Ik zou paren voor een baybus >:)

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02 09:13
Die cpu fan van je zal wel het meeste lawaai maken, vervolgens je PSU. De fans van je PSU (en natuurlijk van je cpu) zou je natuurlijk kunnen vervangen door stille (papst) fans.

En AOpen staat bekend om luidruchtige PSU's (voedingen dus). Dus waarschijnlijk is je psufan die helemaal geruisloos ;)

if broken it is, fix it you should

• Flippy|IA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-01-2022

Flippy|IA

ispmonitor.be

Heel simpel...

zet al je fans (toch zeker die van je PSU) op 7v (zeer simpel, ff search en je vind wel), en indien mogelijk ook je CPU-fan.

Hier zelfs nog 2 casefans op 7v waaronder een 90mm
werkt perfect, koel, en superstil :)

ASUS A7N8X-Deluxe rev2.0, Barton 3000+ , 2x 256 DDR TWINMOS PC3200, Hercules RADEON 9800PRO, Maxtor 80gig 8mb + 120gig WD 8mb SATA, Superflower SF-301 case

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 00:10:
Ik heb hier een prachtsysteem staan, alleen maakt dat ding zo vreselijk veel lawaai...

Inderdaad, DragonOrb aan 7000RPM. Dacht ik, want ik vraag me sinds kort af -nooit aan gedacht eigenlijk- of het misschien niet gewoon de Powerblok van de kast is die zo'n herrie maakt. Of ook? Dat is zo'n hele hoge AOpen.

Zou dat kunnen? Iemand dezelfde ervaring?

(En nu sparen voor Zalman.)
dragon orb alle orbjes zijn erg klote
aopen is ook zeker niet mijn faforiet vaak slechte en herrie voedingen airflow plaatsen zijn er wel maar hiep hoi
een antec kast b.v de 1060 met een goeie en stille voeding en zat airflow plaatsen iets wat zeker niet onverstandig is , 4 x 80 mm papst of enermax fannetjes met een zalman 6000 cu en ik denk ook wel dat je vga koeler wat herrie maakt maar dat moet je zelf bepalen dit is ook te vervangen door een zalman .
en je systeem is zo stil mogenelijk en toch goed gekoeld

Verwijderd

Ik heb vorige week mijn Aopen voeding er uit geflikkerd (ik heb nu een AOpen HQ08 bigtower of zo); zelfs na modden op 5V bleef ik de fan horen en de uitkomende lucht was errrug warm (je kon er je haar mee föhnen...; op het bakkie staat overigens de term noisekiller....).
Maar de meeste herrie maakten de fans op mijn GeForce2MX400 kaart en de CPU cooler.

Ik heb de PSU vervangen door een Zalman ST300BLP (69 euro), de CPU cooler door een koperen waaier met stille fan met traploze regelaar van 5-11V, de Zalman CNPS6000Cu dus (33,50 euro) en de GPU heatsink passieve koeler Zalman VGA ZM55V voor 14 euro. Dit alles uit de aanbiedingshop van Wintelco in Harderwijk. Incl. administratiekosten en zelf afhalen was ik 117,5 euro kwijt maar is alles nu heerlijk stil. Alleen m'n harddisks hoor ik nog ratelen.

M'n Athlon 1333 dondervogeltje doet nog zo'n 62 graden, maar dan wel zonder de twee casefans die ik nog op 5V ga aansluiten maar die nu uit staan. Ik wil nog de outlet en intake gaten vrij maken met een dremeltje en er een fanguard voor zetten.

Dus als je wat poen over hebt is dit m.i. een zinnige oplossing.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2002 11:20 . Reden: optellen is niet mijn sterkste kant, op de rekening staat 117,5 dus dat heb ik betaald en niet 128 euro. Scheelt weer... ]

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:34

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Ik heb gisteren mijn oude router ook maar gemod, ik werd helemaal gestoort van het geluid van de voeding + harddisk.

heb fan vervangen door een 24v exemplaar (stil) en heb de kast geisoleerd met noppenschuim.

worx perfectly!

ik ga vanavond mijn database machine in mijn netwerk en mijn divx bak ook maar eens isoleren. ik heb nog genoeg noppenschuim over :D

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Pagina: 1