rechterkant van me beeld trilt

Pagina: 1
Acties:

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
als je naar me monitor kijkt zie je dat rechterkant van me beeld trilt, maar de rest van het beeld niet. Waar kan dit aanliggen??
Vind het nu namelijk wel irritant te vinden. Had al gekeken of de kabel er wel goed inzat, maar dat was wel het geval. Er onbreekt in de stekker wel een pinnetje zou dat de veroorkzaker kunne zijn, of zou het wat anders kunne zijn??

me videokaart is een geforce 2mx400 1024*768@85 hertz

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ligt er iets naast zoals een adapter ofzo? Die willen dat soort storing nogal eens veroorzaken

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:42
Probeer is te degaussen als je dta nog niet gedaan hebt, anders is het of je monitorkabel of een magnetisch veld. (Als je echt peg hebt is ie kaduuk :X )

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Waarschijnlijk een speaker/adapter/of iets anders magnetisch wat er te dicht tegenaan zit ?

• Toet3r
  • Niet online
er staat een bureaulamp, een telefoonhouder + telefoon en een subwoofer naast

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

haal die subwoofer eens aan de kant

edit:

Daar zit een enorme magneet in; als die subwoofer niet goed is afgeschermd, kan je er donder op zeggen dat hij de oorzaak is

• Toet3r
  • Niet online
Eskimootje schreef op 12 september 2002 @ 00:09:
Probeer is te degaussen als je dta nog niet gedaan hebt, anders is het of je monitorkabel of een magnetisch veld. (Als je echt peg hebt is ie kaduuk :X )
hehe lol dat degaussen heeft gewerkt, het is weg :)

thx

edit: wat doet dat degaussen nou eigenlijk? ben ik toch wel benieuwd naar

• Eskimootje
  • Laatst online: 23:42
Degaussen trekt de magnetsiche spanning weg uit je beeldscherm hoe dat precies werkt weet ik eiglijk > als het maar werkt :D

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Eskimootje schreef op 12 september 2002 @ 00:09:
Ik klink waarschijnlijk als een echte n00b ;) , maar hoe doe je dat precies, dat degaussen? Ik heb nl. hetzelfde probleem met mijn monitor, maar dat is wel makkelijk te verklaren, met een magnetron in de buurt :*)

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• ShadowrunR
  • Laatst online: 17-08 20:13
Bij sommige merken deggaust het scherm automatisch als je het aanzet. Verder kun je het ook vinden in het OSD (On Screen Display) van je monitor.
Maar weet wel niet echt of dat wel lukt met een magnetron in de buurt ;)

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Hmm, dan voortaan maar koken op de ouderwetse manier :Y) .

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• Toet3r
  • Niet online
shit nu heb ik er weer last van, maar nu is het met degaussen niet weg te krijgen :(
en ook me subwoofer weghalen helpt niks

• MDA
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-10-2023

MDA

Heb je misschien een iiyama monitor? VMP451

• Toet3r
  • Niet online
MDA schreef op 16 september 2002 @ 21:29:
Heb je misschien een iiyama monitor? VMP451
nope een Philips 107e 17 inch

Verwijderd

ik heb de 107s en heb er ook last van :( [ook rechts.. vooral bovenin]

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Degaussen=ontmagnetiseren. Het is bedoeld om het gaatjesmasker van de beeldbuis geheel onmagnetisch te maken zodat er geen kleurfouten optreden. Het kan geen invloed hebben op een trillend beeld. Dit wordt haast altijd veroorzaakt door een wisselend magnetisch veld in de buurt van de beeldbuis.

• Toet3r
  • Niet online
ik heb er pas sinds kort last van, eerder nooit iets van gemerkt, toen deed me mointor het perfect

Verwijderd

Pluisje schreef op 16 september 2002 @ 21:41:
ik heb er pas sinds kort last van, eerder nooit iets van gemerkt, toen deed me mointor het perfect
ik heb de 107s en heb er ook last van [ook rechts.. vooral bovenin]
yep zie hierboven laatste quote (dies van mij :+ )

ik heb het nu sinds een week of 1a2....

• Toet3r
  • Niet online
het wordt wel steeds erger met me monitor heb nu ook een raar aars beeld, eerts wilde dan een beetje aan de stekker romelen wel helpe maar krijg het nou helemala niet meer goed. En dat ligt zeker weten aan het beeldscherm want ik heb het met 3 verschillende monitors en ook met 3 verschillende monitor kabels getest bij de eerste was het wel ene bij de andere twee niet. Mischien eff terug naar de winkel met dat ding

• Centaur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-08 22:59

Centaur

Lieg niet,Verdraai de waarheid

Pluisje schreef op 12 september 2002 @ 00:09:
er staat een bureaulamp, een telefoonhouder + telefoon en een subwoofer naast
Al die dingen geven storing :)
Lamp heel erg, Telefoon niet zo, Subwoofer......tja :)

Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Haal de lamp eens weg..
Er zitten in bureaulampen vaak transformators in de voet ipv aan destekken bij de muur in de buurt zeg maar en die willen ook nog wel een svoor dit verschiijnselen zorgen :)
Probeer dus ook de lamp weg of af te zetten, wie weet...
succes

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

yep indeed. pleur je monitor ergens neer waar in de komende 1 meter nix staat!!!!!!!

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 11:19
Eskimootje schreef op 12 september 2002 @ 12:36:
Degaussen trekt de magnetsiche spanning weg uit je beeldscherm hoe dat precies werkt weet ik eiglijk > als het maar werkt :D
Er zitten een paar draden rondom je scherm. Daar wordt ineens een klap hoogspanning doorheen gejaagd (dat is die klap die je hoort). Zo is in één klap je hele scherm weer mooi magneetvrij (of storingvrij, of magneetstoringvrij, of whatever)

Dato DUO synth voor twee

• Pnhers
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-08 22:05

Pnhers

--

Ik heb ook een 107E maar bij mij is er niks aan de hand alleen als je hem aanzet maakt ie een vaag geluid heel kort en heel hard

• Toet3r
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 17:12:
yep indeed. pleur je monitor ergens neer waar in de komende 1 meter nix staat!!!!!!!
Okyah schreef op 17 September 2002 @ 17:08:
Haal de lamp eens weg..
Er zitten in bureaulampen vaak transformators in de voet ipv aan destekken bij de muur in de buurt zeg maar en die willen ook nog wel een svoor dit verschiijnselen zorgen :)
Probeer dus ook de lamp weg of af te zetten, wie weet...
succes
dat had ik al geprobeerd zoals in een van me eerdere post stond hielp allemaal geen biet, en eerder heeft het altijd goed en zonder problemen gewertk met die opstelling dus waarom zou het dan nu opeens niet meer gaan, vind ik een beetje raar

• Toet3r
  • Niet online
Pnhers schreef op 17 september 2002 @ 17:20:
Ik heb ook een 107E maar bij mij is er niks aan de hand alleen als je hem aanzet maakt ie een vaag geluid heel kort en heel hard
ja dat heb ik ook maar dat is normaal

Pagina: 1