[win2k] Hoe zet ik ACPI weer aan? *

Pagina: 1
Acties:

• Piet Marisael
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-05-2023
Omdat ik met hetzelfde probleem van alles op 1 IRQ zat heb ik de actie beschreven door Fairy in Hoe zet ik PnP uit in win2000 gevolgd

resultaat: ik zit nu met een systeem waarmee ik niet meer terug kan naar ACPI mode omdat ik volgens de opgegeven weg niks meer in apparaatbeheer zie staan.

hoe kom ik nu weer terug?
blackd schreef op 11 september 2002 @ 23:30:
Denk dat het beter is om een nieuw topic te starten over je probleem, met een duidelijke probleemomschrijving, je specs, je OS, wat je al hebt geprobeerd enz.
dat heb ik nu dus gedaan:

OS Win2000PRO NL versie
ik heb dus al weer geprobeerd dezelfde weg te gaan als beschreven door Fairy, maar het probleem is dat er niks meer in apparaatbeheer zie staan

Verwijderd

Staat show hidden devices aan ?
view - > show hidden devices

• Piet Marisael
tjonge tjonge zeg dat was spannend:
terwijl ik op antwoord zat te wachten heb ik nog het een en ander uitgeprobeerd, namelijk

ik heb uitglogd met m'n gebruikersnaam en opnieuw weer ingelogd
zodoende kon ik weer een nieuwe naam opgeven
hier heb ik ingevuld: Administrator ( zonder wachtwoord )
en zie wat gebeurd er toen Win2000 opstarte?
hij zag gelijk alle hardware weer als nieuw (?????)
daarna kon ik weer alles in Apparaatbeheer zien en ben dus gelijk weer door gegaan en heb toen weer wel die ACPI kunnen instaleren
resultaat na nieuwe opstart:
alles is weer naar normaal terug gekeerd

maarja nu zit ik eigenlijk nog steeds met het probleem dat ik met alle hardware op IRQ 11 zit te houden zonder dat ik die kan veranderen naareen andere IRQ
Of moet dan soms, heel stom gezegd maarja je weet maar nooit met ome Bill Gates aan het roer, moeten uitloggen en maar weer Administrator inloggen?
Komen dan die IRQ instellingen vrij?????
Toch maar eens even proberen. 8)7 |:( :?

• Piet Marisael
Waar laat trouwens win2000 die instellingen hoe op te starten?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Die zelfde IRQ's zijn, zoals ik al in dat andere topic zei, geen probleem. Dat is nou eenmaal ACPI. Alleen je problemen met je geluidskaart, videokaart enz hebt, hoef je er wat aan te doen, dan moet je ACPI uitzetten zoals je al geprobeerd hebt.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Piet Marisael
ik ben bang dat ik bij terug keer op een verkeerde instelling ben beland vanacht, eentje hoger als ACPI: single nog iets????
nu start de computer helemaal niet meer door en veilige modes is ook niet meer te bereiken.
Computer blijft nu hangen in een totaal zwart venster met linksboven een knipperende cursor.
In DOS is de computer normaal op te starten, zit dus in WIN2000 opstart.
Als ik nou zou weten waar die instellingen voor de opstart staan zou ik eventueel vanuit DOS het nog kunnen repareren.
Ik weet verder ook niet wat er zou gebeuren als ik vanuit een opstartdiskette Win2000 setup opnieuw uit zal voeren.
Ben ik dan alles kwijt of krijg ik zo dan misschien de juiste instellingen weer terug?

Tja ik weet het: na een hele dag werken moet je niet meer snachts aan de instellingen zitten van Windows.

• Piet Marisael
Probleem opgelost, na een poging ondernomen te hebben door de setup van WIN2000 opnieuw uit te voeren, kreeg ik ineens de optie om de configuratie te herstellen.
Na wat zwoegen en flink zweten is het alsnog gelukt dus.

Gaan we weer verder in de andere topic, hoe die IRQ's naar eigen hand te kunnen zetten.
Pagina: 1