Toon posts:

[XP] Heb geen beeld meer in XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik vandaag zin had om met mijn videokaart-drivers te kloten, was ik iets te enthousiast en verwijderde pardoes alle drivers. Dan zou je zeggen; dan installeer je een nieuwe, waar het niet dat ik de computer opnieuw opstartte.

Dit gaat op zich prima, totdat XP op gaat starten (normaal krijg je dan zo'n blauw WELCOME scherm), ik hoor het muziekje wel, ik heb alleen geen beeld. Het is ook niet dat mijn monitor op stand-by springt, hij geeft me gewoon een zwart scherm.

Ik heb vervolgens geprobeerd het ding op te starten via alle mogelijk 'F8 - opties', maar kom er nog steeds niet in.

Heb me erbij neergelegd en besloot het ding te formatteren, er stond immers toch bijna nx op. Heb een boot-disk gemaakt, maar vervolgens ziet ie mijn harde schijf niet meer. Is er geen mogelijkheid als bij Windows 98 het Dos-prompt op te starten?!?

Ok, alvast bedankt!

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Je harde schijf is waarschijnlijk geformatteerd in NTFS? Dan ziet een bootdisk idd die schijven niet, want die kan alleen maar FAT aan.

Als ik het goed begrepen heb, heb je ook al in de Veilige Modus opgestart? Je kunt proberen om de Recovery Console uit te voeren, misschien doet je videokaart het dan wel weer.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Als je even een andere videokaart in je PC zet (lenen van een ander?), heb je een kansje dat de drivers daarvan kunnen geinstalleerd en je weer beeld krijgt. Moet je mischien wel op je gevoel op OK kunnen drukken.

Vervolgens kan je eerst proberen Windows over de oude heen te zetten als je wat wit bewaren, al geef ik persoonlijk altijd de voorkeur voor een format. Als je toch opnieuw wilt installeren kan je gewoon vanuit de XP setup je schijf formatteren :P Boot van CD booten om te installeren, of evt. vanaf diskette en dan de setup beginnen..

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Diaboluzzz

Dreikwarter !

eerlijk gezegd wist ik helemaal niet dat dit software matig kon, bij mij begon hij toen ik dit zelfde een keer had gedaan nog voor het opstarten van, toen 98, al error's te geven dat hij display drivers miste en hij met de default generic monitor ging booten.

Als we het goed begrijpen heb je dus alle display drivers verwijderd ook die standaard bij xp zitten, als backup...

http://www.NUiPhone.nl/

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Hoi Bobbie_leek,

Het is niet de bedoeling dat je over één onderwerp meerdere topics aanmaakt.... Je hebt reeds een topic lopen in het Videoplanken & Beeldkanonnen forum. Mocht je denken dat dat topic beter in Windows Operated Systems tot zijn recht komt kun je een move aanvragen in Schop een Modje . Een korte beschrijving over het reilen en zeilen op dit forum vind je in Forum Survival Guide.

Veel succes met het oplossen van je probleem ;)

/update:

Je topic in Videoplanken & Beeldkanonnen forum is reeds gesloten omdat het beter in Windows Operated Systems past.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.