Toon posts:

geen com poort

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben even van oude onderdelen een computer in elkaar aan het zetten maar m'n pc ziet geen compoorten. Ik heb de juiste stekkers op het moederbord aan gesloten (van die smalle 1 dikke en 1 dunne com poort)
daardoor ziet windows m'n muis niet.

Ik heb al in het bios gekeken maar daar staat serial ports op aan.
Weet iemand hoe ik dit op moet lossen?

Verwijderd

Zit er een knopje onder je muis? dan moet je die FF omhalen :)

Verwijderd

Topicstarter
dat is het niet ;-) het is een ps/2 muis met een convertor naar compoort die ik eraan heb zitten

Verwijderd

Hou er rekening mee dat PS/2->Serieel converters niet universeel zijn, die dingen kunnen nogal specifiek voor 1 muis zijn

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Draai anders het platte stekkertje op je moederbord eens om, wil wel eens helpen ;)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de rooie kant naar het pijltje met de 1 net als alle andere stekkers ik denk niet dat het zou helpen

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Geen jumpertjes voor com-poorten?

Verwijderd

Is het wel het bijbehorende, euhm, compoortuitbreidingsdingetje? De pinout van de aansluitingen kan per moederbord verschillen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 10:39:
Is het wel het bijbehorende, euhm, compoortuitbreidingsdingetje? De pinout van de aansluitingen kan per moederbord verschillen.
Heb 2 verschillende com poort stukjes geprobeerd maar geen suc6

Verwijderd

Topicstarter
johnnyv.nl schreef op 12 september 2002 @ 10:33:
Geen jumpertjes voor com-poorten?
ik heb helaas geen documentatie van het moederbord.
er zitten ook geen jumpers in de buurt van de compoorten

Verwijderd

houd er rekening mee dat het compoortje gewoon stuk kan zijn he, heb ik ook eens gehad, kun je em niet testen op een ander mobo?

Verwijderd

probeer het eens op die andere compoort, moet je alleen nog een verloopje hebben, van 9 naar 25 pins

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 2 verschillende setten com poorten gebruikt (allebei smal) (ook op com 1 en com 2 geprobeerd aan te sluiten) waarom zou zo'n brede met een verloop stekkertje het wel doen?

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat me er om dat ik een muis kan aansluiten. Gelukkig heb ik een usb aansluiting ontdekt op het mobo. Nu zet ik het extra usb poortje wat bij m'n nieuwe mobo zat daar maar op in de hoop dat hij het doet, dan kan ik in ieder geval er nog ene usb muis op aansluiten.
Pagina: 1