Toon posts:

[EL]Voltage dropt na aansluiten led in muis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een gewone ps/2 muis met een balletje, van a4tech, deze is een beetje doorzichtig dus ik dacht dat het wel leuk was om er een ledje in te zetten. onorigineel, ik weet het, maar toch. Ik heb een ledje uit een oude at kast gesloopt, maar als ik deze aansluit (gewoon aan de ps/2 snoer) brand het ledje maar heel zacht. nou ging ik aan het meten, en zag ik dat het voltage gezakt was naar 2 volt nogiets. Is dit een te zwaar ledje, en zou het met een normaal ledje wel goed gaan? of is de stroom uit mijn ps/2 poort gewoon te zwak voor een ledje?

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:26

talin

ES-MA

weerstandje er voor zetten .

wat voor led heb je gebruikt

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet wat voor iets het is, gesloopt uit een oude AT kast, was hdd ledje

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Led=diode... (Light Emitting Diode) Op deze manier is er dus een spanningsval van 2v waardoor ie licht geeft, de rest (3v dus volgens mij) wordt KORTGESLOTEN. Idd, weerstandje er tussen. P.S. Ik denk dat het ledje wel al stuk is, aangezien ie nu behoorlijk wat stroom moet afvoeren. En hopelijk heeft je 5v lijn geen schade opgelopen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat de ps/2 poort niet beschadigd is (muis doet het nog).

Wat voor weerstandje zou dat moeten zijn?

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 09:08

AcouSE

Swedish Chef

Dat kun je lezen in de CME-faq, onder de afdeling Leds. Maar ik kan het ook ff zo voor je uitrekenen. (uit m'n hoofd, maar dat luistert toch niet zo nauw).

Wet van Ohm : R= V/I => Weerstand = spanning over weerstand gedeeld door de gewenste stroom.

R = (5 Volt - 2,x Volt ) / 10mA = ongeveer 250 Ohm.

De dichtsbijzijnde goed verkrijgbare waarde is dan 220 Ohm.

[Mod-mode]
Je tag [MM] vervangen door [EL]. Niet zo belangrijk, maar MM is niet zo duidelijk...

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt, mijn vader heeft nog een zak met weerstandjes liggen dus daar zal ik ns een goede uit gaan zoeken. zou ik 4 ledjes aan de ps/2 poort kunnen hangen? en waar kan ik het beste (goedkoopste) blauwe leds kopen?

Verwijderd

sluit het ledje aan op het gele en oranje draadje

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

moet je er een rode led inzetten.. die hebben een drempel van 1.5 volt!

en wel een felle kopen.. niet alle leds zijn fel namelijk :)

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Pagina: 1