Ik wil het at-commando gebruiken om een Excel-sheet te openen, deze z'n waarden te laten updaten en zich in het netwerk te laten wegschrijven. De waarden moeten eventueel ook uit het netwerk gehaald worden. Het plannen van de taak lukt. Ik start een batchfiletje met daarin iets als sheet.xls en Excel wordt gestart. Wat me echter opviel, was dat ie de eerste keer de gebruikersnaam ging vragen, wat je normaal altijd hebt als je Excel voor het eerst met een andere gebruiker opstart. Hij ziet 'm ook als gebruiker SYSTEM...hmm... probeer ik in zo'n geplande taak het bestand op het netwerk op te slaan, dan heb ik geen rechten op het netwerk ... vaag.... iemand een idee hoe ik dit oplos? Een driveletter Substituten naar een netwerkdrive lukt niet in AT.
Een andere mogelijkheid leek me om Norton Antivirus met z'n taakscheduler te installeren en dan, net zoals ik hier thuis in Win 98 doe, taken in die scheduler aanmaken, heb ik tenminste m'n netwerkrechten nog
. Alleen krijg ik in NT4 niet zo'n taakplanner ikoontje in de taakbalk. Ik heb de Norton Scheduler service netjes gestart.
Iemand met ideeen?
Een andere mogelijkheid leek me om Norton Antivirus met z'n taakscheduler te installeren en dan, net zoals ik hier thuis in Win 98 doe, taken in die scheduler aanmaken, heb ik tenminste m'n netwerkrechten nog
Iemand met ideeen?