At-commando (NT4) gebruiken of norton scheduler

Pagina: 1
Acties:

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 19:43
Ik wil het at-commando gebruiken om een Excel-sheet te openen, deze z'n waarden te laten updaten en zich in het netwerk te laten wegschrijven. De waarden moeten eventueel ook uit het netwerk gehaald worden. Het plannen van de taak lukt. Ik start een batchfiletje met daarin iets als sheet.xls en Excel wordt gestart. Wat me echter opviel, was dat ie de eerste keer de gebruikersnaam ging vragen, wat je normaal altijd hebt als je Excel voor het eerst met een andere gebruiker opstart. Hij ziet 'm ook als gebruiker SYSTEM...hmm... probeer ik in zo'n geplande taak het bestand op het netwerk op te slaan, dan heb ik geen rechten op het netwerk ... vaag.... iemand een idee hoe ik dit oplos? Een driveletter Substituten naar een netwerkdrive lukt niet in AT.

Een andere mogelijkheid leek me om Norton Antivirus met z'n taakscheduler te installeren en dan, net zoals ik hier thuis in Win 98 doe, taken in die scheduler aanmaken, heb ik tenminste m'n netwerkrechten nog :) . Alleen krijg ik in NT4 niet zo'n taakplanner ikoontje in de taakbalk. Ik heb de Norton Scheduler service netjes gestart.

Iemand met ideeen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

AT met de juiste credentials (user/pass) laten starten wil ook nog wel eens helpen (kan iig in win2k, of dat ook met NT lukt zou je eens moeten bekijken).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Dancing_Animal
Weet je hoe dat er syntaktisch uit zou zien?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Doe eens:
Start -> run -> cmd -> at /?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

BackSlash32 schreef op 11 september 2002 @ 23:04:
AT met de juiste credentials (user/pass) laten starten wil ook nog wel eens helpen (kan iig in win2k, of dat ook met NT lukt zou je eens moeten bekijken).
juist ja,
én Download WINAT (of van de nt service kit) d.i. een gui voo AT, dat maakt het gebruik van AT wat makkelijker

• Dancing_Animal
-

• Dancing_Animal
MvdM schreef op 12 september 2002 @ 09:34:
[...]
Die optie had ik al gebruikt, toch bedankt .

Verwijderd

probeer c:\winnt\system32\schtasks.exe heeft erg veel opties!

mazz

H.
Pagina: 1