Mafia gebruikt 230 mb ram en crasht

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Ik heb een XP1900+, Geforce4 Ti4400, 512MB DDR 333 en het volgende probleem:

Ik had eerst Mafia geinstalleerd. Tutorial gestart, stukje gespeeld, tot het blikken-schieten. Spel freezed, harddisk (2x 7200 rpm raid0) begint te ratelen als n gek... duurt 5 mins, ik word ongeduldig, ControlAltEscape (dus taskmanager) en ik zie nog net dat het spel 230 (!) mb ram gebruikt.

Dat wil ik dus even controleren. Dus ik fullscreen uitgezet, en inderdaad, hij begint netjes rond de 20 mb, en als ie dan rond de 225, 230 mb komt, begint de harddisk te ratelen en hij freezed gewoon.

Nu is mijn vraag: Is het normaal dat dit spel zoveel geheugen gebruikt ? Ik denk zelf namelijk van niet, en dat 'ie gewoon vanwege ram-tekort crasht. Hij zou dan nl. virtual memory gaan gebruiken en dat is gewoonweg te traag. Ik denk dat er ergens een memory-leak ofzo zit (heb daar verder geen verstand van).

Kan iemand even kijken of Mafia bij hem ook zo veel RAM eet ?

Mother, will they like this song?

Verwijderd

nope het is zeer zeker niet normala dat mafia zoveel geheugen gebruikt,
ikzelf werk met een XP 2000+ 256Mb DDR333Mhz (tijdelijke geforce 1)

en hij loopt geowon soepel,

volgende vraag aan jou is of het de legale versie is!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-09 23:06
Topic starter antwoord wijselijk niet >:) ;)

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Legaal of illegaal maakt geen ene Jota uit, ik heb m hier ook 'niet uit de winkel' maar loopt echt als een zonnetje! :)

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 22:47:
nope het is zeer zeker niet normala dat mafia zoveel geheugen gebruikt,
ikzelf werk met een XP 2000+ 256Mb DDR333Mhz (tijdelijke geforce 1)

en hij loopt geowon soepel,

volgende vraag aan jou is of het de legale versie is!
Het gaat er niet om of ie hem legaal of illegaal heeft hoor, ook al heeft ie hem illegaal dan mag hij hier best met problemen komen hoor!

Btw topic starter, heb je toevallig iets met je swapfile ofzo gedaan? Dingen verandert (de laatste tijd)? En probeer het anders ff in Mafia: The city of lost heaven.

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Sorry dat ik niet zo vaak reageer, ik zit hier met een inbelverbinding (geen breedband beschikbaar), en ben dus niet 24/7 on-line :/

Maar goed, het gaat hier om een illegale versie, maar ik denk niet dat dat er iets toe doet. Zie het alsof ik een kopie van mijn origineel heb gemaakt, omdat ik die niet wil beschadigen.

Verder heb ik niks met de swapfile gedaan, die staat op 768 mb initial met een max van 1536, gewoon volgens de standaard van XP.

En McFlipp, ik denk niet dat het wijs is om het ook in dat topic te proberen, aangezien het dan een dubbelpost zou zijn, en ik daar met GTA3 ook al gehoer mee kreeg.

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-07 09:27

Mary Wana

keyboard nut

welke resolutie speel je ? OS ?

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
1280x1024x32, NOFSAA, 85hz, alles op z'n hoogst... maarja, met 128 mb videoram moet dat niets uitmaken lijkt me ... denk zelf ook niet dat dat de reden is dat ie crasht, gezien een maat van me met hetzelfde systeem ook deze config draait...

Edit En ik draai WinXP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem.

Heb m'n geheugen getest met memtest86, maar gaf geen errors.... blijft vaag hoor :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:23

Maxow

Hidden Sound System

TheLunatic schreef op 12 september 2002 @ 13:21:
1280x1024x32, NOFSAA, 85hz, alles op z'n hoogst... maarja, met 128 mb videoram moet dat niets uitmaken lijkt me ... denk zelf ook niet dat dat de reden is dat ie crasht, gezien een maat van me met hetzelfde systeem ook deze config draait...

Edit En ik draai WinXP :)
legaal of illegaal (winXP) :P :P |:( :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Jullie zijn lastig 8)7 :D Kopietje natuurlijk, want ik heb de originele in de kast liggen die ga ik niet gebruiken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 23:29
MaxOW schreef op 13 september 2002 @ 14:09:
[...]

legaal of illegaal (winXP) :P :P |:( :P :P
dat maakt niks uit hoor..
ik draai maffia en xp illegaal en alles doet t goed..

enne aan een tweaker vragen offie windows legaal heeft :? |:(

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diertje
  • Laatst online: 09-11-2023

diertje

/ban mediocrity

Deze vraag moet toch echt in dit topic

Mafia: The city of lost heaven

Ik, geheel anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Laatst online: 22:23

Maxow

Hidden Sound System

Lord_Mithril schreef op 13 september 2002 @ 14:14:
[...]

dat maakt niks uit hoor..
ik draai maffia en xp illegaal en alles doet t goed..

enne aan een tweaker vragen offie windows legaal heeft :? |:(
d0h, waarom denk je dan dat ik het vraag |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• machiel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 10:29
Dat moet dus absoluut niet! 30 pagina's doorspitten om een bepaalde vraag of antwoord te kunnen vinden? Ik dacht het niet. Iedereen die last heeft van een hoog geheugenverbruik en crash van Mafia post in deze thread, iedereen die zomaar wat irrelevante zut kwijt wil over Mafia kan dat in die Mega-thread kwijt.

Weg met de Mega-topics!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja mega -topics suche eigenlijk wel , honderde replays door lezen , om gek van te woorden , eigenlijk moet je een serach fuctie hebben in een topic
dus als je in het gta3 topic zit , dat je dan op het woord : geheugen kan zoeken , en dan zo alle replays met dat woord erin...
idee-tje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUBO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03 18:02

GUBO

Jij hier ?

Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 14:50:
ja mega -topics suche eigenlijk wel , honderde replays door lezen , om gek van te woorden , eigenlijk moet je een serach fuctie hebben in een topic
dus als je in het gta3 topic zit , dat je dan op het woord : geheugen kan zoeken , en dan zo alle replays met dat woord erin...
idee-tje
Goed idee :9
Maar zelfs nu is de standaard search al bagger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

legaal/illegaal maakt wel degelijk uit, bij mij met B&W een soortgelijk probleem (allemaal vage kleuren (paars, roze :r), 3 fps en de legale loopt wel goed.
Waarschijnlijk heb je een krotte file van kazaa of iets gehaald, die ervoor zorgt dat er iets misgaat.

Ga voor de iso volgende keer, van een goede ftp |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 15:32:
legaal/illegaal maakt wel degelijk uit, bij mij met B&W een soortgelijk probleem (allemaal vage kleuren (paars, roze :r), 3 fps en de legale loopt wel goed.
Waarschijnlijk heb je een krotte file van kazaa of iets gehaald, die ervoor zorgt dat er iets misgaat.

Ga voor de iso volgende keer, van een goede ftp |:(
Van Kazaa:
Mafia FLT Crack 5,532 kb

:D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeah het was een zip met daarin een spam berichtje :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij gebruikt mafia ook geweldig veel geheugen hoor dat is denk ik toch normaal. Ik heb een vfd aangesloten die ook doordraait tijdens het gamen dus kan ik ook het geheugengebruik zien. Voor mafia start 180MB in gebruik van 640.... als maffia normaal in het menu staat ... 250-300.. in een missie .... 620-630.
Ik denk dat ie gewoon zoveel mogelijk in het geheugen stouwt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 16:52
Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 14:50:
idee-tje
instellingen op 999 berichten per pagina zetten,
en daarna met ctrl+f zoeken op dat woord :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben het met Crash eens, dat is de oplossing, waarom zo moeilijk doen.
Kijk wel ff in SM...

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Ik ben in ieder geval blij dat jullie het met me eens zijn dat er best een apart topic mag zijn voor dergelijke problemen ! Het is echt geen doen om met problemen aan te komen in een topic wat daar eigenlijk niet voor bestemd is... het enige wat er dan gebeurd is dat mensen er overheen kijken, en zelf weer verder gaan blaten over hoe leuk het spel is (no flame).

Maar goed, my problem remains unsolved :) Het gaat trouwens niet om een KaZaA download, maar om een 'officiele' ISO release...

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-10 19:27
Misschien een beetje nutteloze reply enzo... maaruhm... met winXP heb ik alleen maar van dat soort fouten :P . Cs crasht, Wc3 fucking hoge ping, echt de helft van me spellen werkt er neit goed onder...
Misschien een ideetje om een ghost te maken van je XP en Windows 2000 eens te gaan proberen?

Steam

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Is het niet zo dat WinXP meer voor spellen geschikt is dan 2K ? Omdat 2K meer professioneel gericht is zeg maar, en WinXP zou een mengeling zijn van 2K met ME. De stabiliteit van 2K, met de game-compatibility van ME that is...

offtopic:
Geen nutteloze reply imho :)

Verwijderd

JLP:
Hier was laatst een topic over, WinXP en Gamen. Is na 3 pages gesloten, de conclusie van veel users en de SP-mods, was dat XP het beste 'casual' OS tot nu toe is voor gamen.
idd, in 2000 pro haal je soms 0.5 fps meer, maar 2000 is niet voor iedereen weggelegd.
Pagina: 1