Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

winamp besturen met meer dan 4 knoppen via com poort

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met de search zitten rondneuzen, maar kan niets vinden van wat ik zoek. De meeste topics is van mensen die al zo'n ding hebben gemaak en problemen hebben met de software.

Ik zou nu graag ook een bakkie maken, maar met meer dan 4 knoppen. Een schema voor 4 knoppen kan ik makkelijk vinden, maar 1tje voor meer knoppen blijkt onvindbaar voor mij.

Kan er mij iemand helpen?

• LG_Greenman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-01 20:24
Je kan met een joystick plugin winamp met je joystick besturen, gewoon bij plugins op winamp.com op joystick zoeken. en een joystick kan je zelf maken met wat weerstanden, kijk daarvoor op www.gamerx.com/hwb mzzls

HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x

Verwijderd

Topicstarter
document not found :|

• The Condor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 10:24
Winamp besturen met je afstandbediening :D:D:D:D Evation

Werkt zuper...

Spec`s

• KeesV
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:08

KeesV

Zonder titel

TheCondor schreef op 11 september 2002 @ 22:39:
Winamp besturen met je afstandbediening :D:D:D:D Evation

Werkt zuper...
Wel een beetje duur niet, je kan er ook een zelf bouwen: http://winlirc.sourceforge.net

Werkt ook zuper.... ;)

Ik doe niet aan sigs

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil geen IR afstandsbediening. Die maak ik al voor een andere computer (mp3)

Ik wil nog iets nieuws proberen en dus wil ik het ook eens met een draadje proberen.

toch bedankt, want IR werkt waarschijnlijk wel beter en is ook beter voor mij (lees: ik ben lui)

Verwijderd

http://diba.by.ru/comctrl/index.html

16 buttons (dubbelklik en hold, dus 16 x 3 = 48 functies), of 4 met dubbelklik en hold functie... (Dus dan 3 functie's per knop x 4=12)

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10 21:48
Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 22:50:

16 buttons (dubbelklik en hold, dus 16 x 3 = 48 functies), of 4 met dubbelklik en hold functie... (Dus dan 3 functie's per knop x 4=12)
maar geen schema, dat werkt iets makkelijker

• HobbeS
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 09:22
Ik ben ook zeer benieuwt hiernaar, ik heb al wel gevonden dat als je naar plugins gaat bij winamp en dan bij de search buttons intypt dat je dan 2 goede programmatjes vind maar dit is ook met 4 knoppen en die andere is onduidelijk wat je nou voor schakelaars enzo nodig hebt..

Weet iemand trouwens ook hoe je een led vu meter van winamp kan maken met ongeveer 10 leds ofzo??

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10 21:48
pannenkoek schreef op 11 september 2002 @ 23:44:
Ik ben ook zeer benieuwt hiernaar, ik heb al wel gevonden dat als je naar plugins gaat bij winamp en dan bij de search buttons intypt dat je dan 2 goede programmatjes vind maar dit is ook met 4 knoppen en die andere is onduidelijk wat je nou voor schakelaars enzo nodig hebt..

Weet iemand trouwens ook hoe je een led vu meter van winamp kan maken met ongeveer 10 leds ofzo??
Het is wel een off topic vraagje maar : http://members.home.nl/lodio/audiovu.htm

• HobbeS
thanx

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 22:50:

ik denk dak maar voor die 4 knoppen zal gaan.
Mocht er iemand toch een schema vinden van iets met meer knoppen dan mag je dat gerust posten.
Ik kan dan mijn 4 knoppen aan me vriendin geven, want die is zot van knopjes in haar computer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb na veel zoeken toch een afbeelding kunnen vinden, maar die is ver van duidelijk!

Afbeeldingslocatie: http://www.qsl.net/ly2np/images/15keycontrol.gif

Is er niemand die veel van elektronica kent die kan uitmaken wat al die onderdelen zijn en misschien een iets duidelijker schema wil/kan maken? Ik zal u dan eeuwig aanbidden _/-\o_ . Ik ben een grote n00b op gebied van symbooltjes herkennen.

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
dat zijn er maar 15 :D

die pijltjes zijn diodes, die dingen daarvooor zijn de schakelaars, dat geribbelde ding onderaan is een weerstand, en wat daar naast zit kan ik niet zien..

EDIT: die D29 is een Diode, maar schijnbaar een speciale? misschien een zenerdiode, ik weet niet wat {value} betekend... tel maar, in het stukje daarboven heb je er 28, en dan is die onderste #29.. ik begrijp alleen niet waarom die diodes na het afsplitsen zijn opgestelt, en niet ééntje ervoor? :?

Verwijderd

ik meen me te herinneren dat het schema van die 16 knopies in de help file van com control staat.

Ik moest ook ff zoeken..

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 10:37
frim schreef op 12 september 2002 @ 08:54:
dat zijn er maar 15 :D

die pijltjes zijn diodes, die dingen daarvooor zijn de schakelaars, dat geribbelde ding onderaan is een weerstand, en wat daar naast zit kan ik niet zien..

EDIT: die D29 is een Diode, maar schijnbaar een speciale? misschien een zenerdiode, ik weet niet wat {value} betekend... tel maar, in het stukje daarboven heb je er 28, en dan is die onderste #29.. ik begrijp alleen niet waarom die diodes na het afsplitsen zijn opgestelt, en niet ééntje ervoor? :?
{Value} betekent niets anders dan waarde. De waarde van de weerstand is nog niet in het programma ingevuld zo te zien.
D29 is een LED, kun je ook zien aan de twee lichtstraaltjes die erbij getekend zijn.
De dioden zijn na de afsplitsing omdat er verschillende datalijnen tegelijk met plus moeten worden verbonden. Zonder dioden zouden de verschillende datalijnen elkaar beinvloeden aangezien ze dan gewoon met elkaar zouden zijn doorverbonden.

Als je zo'n schema niet kunt lezen dan wordt het tijd om eventjes naar de bibliotheek te gaan en de "Electronica echt niet moeilijk" reeks te gaan lenen.

[ Voor 0% gewijzigd door koffercomputer op 12-09-2002 09:07 . Reden: wat aangepast ]

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-11 22:22
Meer dan 4 knoppen?
Ik heb dat schemaatje ook gebruikt en ik heb 8 knoppen, werkt perfect.
Weet je hoe?
(hint: ik heb 2 com-poorten :) )

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er maar 1tje, of mag je een 9 pin en 25pin combineren?

p.s.:mijn 4 button control bakkie is up and running!!

Hier heb ik een brakke pic van mijn slechte webcam
Hij moet wel nog worden afgewerkt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 08:55:
ik meen me te herinneren dat het schema van die 16 knopies in de help file van com control staat.

Ik moest ook ff zoeken..
Thx die heb ik nu ook gevonden. Ik weet al weer wat gedaan dit weekend!!
Heel erug bedank!! _/-\o_

• HobbeS
Is er nu al een oplossing voor meer dan vier knoppen voor winamp.. op 1 compoort stekker dan?

Verwijderd

pannenkoek schreef op 12 september 2002 @ 14:22:
Is er nu al een oplossing voor meer dan vier knoppen voor winamp.. op 1 compoort stekker dan?
ja, lees het topic.. Meer dan vier knoppen is te maken met comctrl. het schema staat in de helpfile. Site van Comctrl:
http://diba.by.ru/comctrl/

Verwijderd

Sommige mensen hebben een help probleem, ze zouden eens professionele hulp moeten zoeken........

• HobbeS
Ik heb nog een probleempje, volgens mij heb ik een goed programma gevonden maar kan iemand mij vertellen hoe ik deze kabel moet makken en wat het veschil in schakelaars is bij deze 4??

Afbeeldingslocatie: http://www.freewebz.com/hobbes2002/casemod/KabelWinamp.GIF

Verwijderd

pannenkoek schreef op 12 september 2002 @ 19:23:
Ik heb nog een probleempje, volgens mij heb ik een goed programma gevonden maar kan iemand mij vertellen hoe ik deze kabel moet makken en wat het veschil in schakelaars is bij deze 4??

[afbeelding]
D/L gewoon een nieuwere versie, daar zit een iets ander schema bij met 2 ledjes. Die schakelaars zijn gewoon allemaal aangesloten op je compoortje. Het programma 'snapt' het als 2 dingen met elkaar verbonden worden dmv een knopje. Gewoon het schema opvolgen en het werkt als een treintje.
Pagina: 1