Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Welke (X)HTML-versie gebruik je? Ik gebruik zelf al jaren geen frames meer, maar in CSS moet je ook de frameborders ergens kunnen aangeven.
HTML 4.01...
Jah ik weet dat frames eigenlijk een beetje oud zijn, maar het heeft soms zeker z'n voordelen.
Maar een alternatief zouden tables zijn ofzo?
(ik had trouwens al bij CSS gekeken en daar staat over border-top border-left etc. maar die werken dus ook niet, als ik ze als style meegeef)
Jah ik weet dat frames eigenlijk een beetje oud zijn, maar het heeft soms zeker z'n voordelen.
Maar een alternatief zouden tables zijn ofzo?
(ik had trouwens al bij CSS gekeken en daar staat over border-top border-left etc. maar die werken dus ook niet, als ik ze als style meegeef)
misschien dat ik te voorbarig ben, maar bij de validator (http://validator.w3.org/) staat bij doctype een aparte html 4.01 frameset
doet die het ook niet met border="0" ?
Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin
als je alle border, margin en padding op de body, frame, frameset en html weghaalt met css kom je een eind in Mozilla, maar niet in IE
nope... die vervangt eigenlijk alleen body door frameset...Clay schreef op 11 september 2002 @ 22:32:
misschien dat ik te voorbarig ben, maar bij de validator (http://validator.w3.org/) staat bij doctype een aparte html 4.01 framesetdoet die het ook niet met border="0" ?
Verwijderd
border is een attribute van table, img en object
frameborder is er voor frames.
Volgens de HTML 4.01 Standaard
frameborder is er voor frames.
Volgens de HTML 4.01 Standaard
als ik in netscape alle frame elementen voed met een framebuffer attribuut dan is de border weg, maar de lijn staat er nog, dus dan ga ik met marginwidth op 1 (moet een waarde zijn groter dan 1)... maar nog steeds een randje.
Is het nu beter om het nog met HTML te proberen? Of Proberen met CSS de kleur van die balk te wijzigen, in de kleur van het frame?
Is het nu beter om het nog met HTML te proberen? Of Proberen met CSS de kleur van die balk te wijzigen, in de kleur van het frame?
Heeft weinig met je marginwidth te maken. Ik weet van vroeger nog (wow! klinkt eng!) dat ik altijd <frameset frameborder="0" framespacing="0" border="0">(ik weet het, het is fout, maar het werkte wel) gebruikte, dus waarschijnlijk moet je het framespacing-attribuut ook op de een of ander manier op 0 zien te krijgen.
Verwijderd
Gebruik dan geen marginwidth, gewoon CSS.
margin: 0px; toepassen op de body van alle frames.
margin: 0px; toepassen op de body van alle frames.
cheatah... heeft weinig nut ik heb nogsteeds gewoon een randje tussen 2 frames
code:
1
2
3
| -------------------- | | | | -------------------- |
Verwijderd
post je source dan eensSkinkie schreef op 11 september 2002 @ 23:21:
cheatah... heeft weinig nut ik heb nogsteeds gewoon een randje tussen 2 frames
code:
1 2 3 -------------------- | | | | --------------------
[html]-TAGS waren zeker te duur...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN">
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Language" content="nl">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<title>Blabla</title>
</head>
<frameset cols="*, 700, *">
<frame name="leftFrame" scrolling="no" noresize src="links.html" frameborder="0">
<frameset rows="*, 60">
<frame name="Midden" src="hoofd.html" frameborder="0">
<frame name="Onder" scrolling="no" noresize src="onder.html" frameborder="0">
</frameset>
<frame name="Rechts" scrolling="no" noresize src="rechts.html" frameborder="0">
<noframes>
<center>Je internet applicatie ondersteunt geen frames, een no-frames pagina is in de maak :) Dus nog even geduld...</center>
</noframes>
</frameset>
</html> |
en ja ik ben er van bewust dat alleen door border=0 in frameset te gooien het visueel is opgelost... maar w3c denkt daar anders over...
Maak daar even ondersteunt van.Je internet applicatie ondersteund geen frames
Gebruik je trouwens HTML 4.01 Strict of Transitional? Misschien dat dat wat uitmaakt. Waarschijnlijk maakt W3C die extra border="0" dan niks meer uit.
nou voor deze pagina dus HTML 4.01 Frameset... en Strict of Transitional zijn voor de normale pagina's met <body> tags
Gooi toch maar border=0 in je frameset, anders blijf je problemen houden met IE.
Standaards zijn leuk, maar zolang de grootste speler zich er niet aan houdt zijn er weinig meer opties dan de regels breken in dit geval...
Standaards zijn leuk, maar zolang de grootste speler zich er niet aan houdt zijn er weinig meer opties dan de regels breken in dit geval...
Intentionally left blank
kreeg vandaag een meeltje van 1 van de w3c ontwikkelaars terug over dit onderwerp... die had het dus ook over frameborder=0... maar gelijk een meeltje terug gestuurd dat je dan nog steeds een lijntje inplaats van de border hebt...
Verwijderd
framespacing="0" border="0" frameborder="no"
dat haalt in ieder geval het lijntje weg. Het wordt niet goedgekeurd door de validator
dat haalt in ieder geval het lijntje weg. Het wordt niet goedgekeurd door de validator
, maar het werkt in alle browsers die ik tot nu toe gecheckt heb (Moz./IE/Opera, NS voor Mac, IE voor Mac).Error: there is no attribute "framespacing" for this element (in this HTML version)
Je doet altijd je best om "goede" pagina's te maken, maar soms _moet_ je nou eenmaal een beetje smokkelen... so be it.
Wise enough to play the fool
Pagina: 1