Namens een vriend wil ik hetvolgende vragen:
Is er misschien iemand die hem verder kan helpen? Ik speel de antwoorden wel aan hem door, of nog beter, ik laat hem het topic wel lezen.Ik heb een programma in VB 6.0 gemaakt, dit programma zoekt naar records in een database, het programma werkt goed op de harde schijf, maar zodra ik het op een cd-rom brandt, doet het programma het niet... In VB wordt de database alleen maar gelezen, dus niet geschreven, maar hij geeft de error dat ik een administrator moet zijn om het bestand te mogen lezen, terwijl ik dat al ben...
Als ik de data-control vervolgens op read-only zet, zegt ie dat hij het bestand niet kan vergrendelen. Wat ik dus niet begrijp is dat het nodig is het bestand te vergrendelen, het is toch genoeg om de data-control te verbieden te schrijven, of niet, en voor de rest zou ik graag willen dat het programma gewoon vanaf een cd'tje draait, zoals gezegd werkt het vanaf de harde schijf prima.
En ik wil geeeen installatie, de runtime bestanden worden dan ook met een silent-install erop gezet. Kan iemand mij helpen??? Bij voorbaat dank
edit:
Wil een modje misschien "Database vraag" of iets dergelijks in de titel zetten? Ik was te snel met versturen
Wil een modje misschien "Database vraag" of iets dergelijks in de titel zetten? Ik was te snel met versturen