[SMC7004ABR] printer traag

Pagina: 1
Acties:

• Freehumor
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08 11:12
Beste tweakers,
Ik heb dus een SMC7004ABR (router met printer poort) gekocht en ik had nog een trage hp deskjet 670c. Niks aan de hand. Laatst kocht ik een nieuwe printer hp deskjet 920c. Die hoort snel te zijn. Niet dus! Ik kijken wat er aan de hand was. Ik had hem netzoals de 670c op de router aangesloten. Toen d8 ik bij mezelf, laat ik hem eens op een gewone printerpoort aansluiten, zonder de tussenkomst van de router. En pats, dat ding supersnel.

Nu weet ik het probleem. Maar ik wil hem wel graag op de router houden, omdat ik met 2 pc's werk en met de router hoeft niet eerst de andere pc om te printen. Maar wrom is die zo onwijs traag als ik hem op de router zet? Zelf als ik niks doe met mijn pc en met het netwerk behalve printen! Dus dataverkeer maakt niet uit. Hoe kan ik dit oplossen?

Verwijderd

Ik heb net hetzelfde probleem! Mijn printer is een 930C... Ik vrees dat er niets aan te doen is. :(

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
hoe bedoel je traag?
duurt het lang voordat ie begint, print ie langzaaam?

Verwijderd

insan1ty schreef op 11 september 2002 @ 21:53:
hoe bedoel je traag?
duurt het lang voordat ie begint, print ie langzaaam?
Bij mij print hij gewoon ZEER langzaam, echt regeltje per regeltje.

• Freehumor
Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 21:54:
[...]

Bij mij print hij gewoon ZEER langzaam, echt regeltje per regeltje.
Jep dat doet die bij mij ook. Het maakt nauwelijks uit of je best of econofast print.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Hmm.. Ik heb een HP laserjet en ik merk eerlijk gezegd geen verschil of ik nou de via mijn (SMC7004BR) router print of direct..

Staat 'bidirectioneel printen' uitgeschakeld..? Dat kan nl niet icm een router omdat die printpoort slechts 'unidirectioneel' is.

Welk OS heb je..?!

edit:
Welke firmware heb je trouwens op die router zitten?

Wees consequent, maar niet altijd

• Freehumor
Waar staat dat: bidirectioneel printen? Want kan het zo 1 2 3 niet vinden.

Waar kan je de firmware vinden?
- heb de laatste update.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

SMC7004ABR heeft problemen met HP printers. is een bekend probleem.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Ook

Ook

Yes I can!

"Enable bidirectional printing" staat als het goed is ergens tussen de eigenschappen van je printer (staat volgens mij default aan). Bidirectioneel printen is bedoeld om je OS informatie te geven over de status van de printer (papier op, print nu pagina 1 van 3, inkt op etc etc), maar dat kan die router allemaal niet aan :)

Firmware updaten kan zeker schelen, ik heb wel vaker gezien dat er bij de Bugfixes iets over slow printing staat. Als laatste optie kan je misschien nog wat met je "Printer spooling" rommelen want dat kan soms ook nog wel wat schelen (zit ook bij je printer properties).

Tot slot vroeg ik me eigenlijk af welke driver je gebruikt voor de printer? Staat er een XP driver op de CD, of heb je gewoon de win2000 driver gepakt? Als je het laatste hebt gedaan (de win2000 driver dus) dan kan je ook eens proberen om zelf handmatig een pinterpoort aan te maken omdat die win2000 niet echt super werkt onder XP.
Het komt er dus op neer dat je dan zelf een zgn. LPR driver aanmaakt (kan je sowiso wel ff doen want je kan toch makkelijk tussen je eigen poort en die van SMC zelf switchen!)

Hier staat een PDF filetje van SMC met alle details. Succes!

• Freehumor
De poort had ik al geweizigd voordat ik de vraag op tweakers had gesteld. Maar daarma schoot ik niet op. Ik heb de winxp drivers.

De laatste firmwire updat had ik al.

Dat Enable bidirectional printing, is dat ICM (image color management) of geavanceerde printerfuncties.

========edit========
Geavanceerde printerfuncties is het niet

• Ook

Ook

Yes I can!

Bij mijn nederlandse Win2000 heet het "ondersteuning in 2 richtingen inschakelen" en dat zit op tabje 'Poorten'.

• Freehumor
Dat kan ik niet inschakelen :-). Dus daar ligt het ook niet aan.
Pagina: 1