[98]comp loopt spontaan vast

Pagina: 1
Acties:

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:52
Een vriend van mij heeft ~een half jaar geleden een comp gekocht met de volgende specs:
msi K7T266 Pro2-A
AMD Athlon xp 1900+
512 ddr ram
geforce 3
300 Watt aopen voeding
verdere specs weet ik zo niet

Ze hebben de comp laten bouwen door een computerbedrijf die ook alle onderdelen kocht. Toen ze de computer voor de eerste keer kregen was de voeding instabiel en zat er een geforce 2 in. Dus teruggebracht, ze kregen toen een comp terug met de goede onderdelen maar met een proc. geclckt op 1000 mHz. Ze hebben de computer inmiddels weer twee keer terug gebracht omdat de computer steeds spontaan vastloopt. 1e keer hebben ze gewoon niets gedaan 2e keer nieuw ram.

Dat alles was voor de zomervakantie nou na de zomervakantie doet dat ding het nog steeds niet goed nog steeds spontaan vastlopen enzo. Nou heb ik die computer eens bekenen en ik heb het volgende gedaan:
-ram getest; alles goed
-Bios geflasht; niks opgelost
-4 versie van windhoos geprobeerd; lost niets op
-Andere videokaart geprobeerd; lost niets op

De computer loopt dus zo af en toe spontaan helemaal vast reset knop is dan de enigste oplossing. Ik heb het onder andere gezien bij: battlefiel, tfc, cs, americans army. Het lijkt er dus op bij (zware) belasting van de videokaart dat ie vastloopt, maar een andere videokaart helpt niet. Wat kan dit nou zijn?

ps: als ie in het verkeerde gedeelte staat move em dan effe

Last.fm
Films!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ik heb een move aangevraagt richt de hardware afdeling aangezien er 4 verschillende windowsversie's zijn geprobeert. Het lijkt me dus stug dat dit een windowsprobleem is, maar meer een hardware probleem. Is de voeding al eens vervangen? Onregelmatigheden in de voeding kunnen ook vastlopers veroorzaken :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:10

Wok

Dakloos...

Hmmm... Vastlopen onder zware belasting? Dan zou ik eens onderzoeken of de boel niet te warm wordt (videokaart, processor). Gezien het feit dat het computerbedrijf ook niet alles goed voor elkaar heeft (Verkeerde onderdelen, etc.) zou ik eens kijken of de koeler wel goed op de processor gemonteerd is (scheef/teveel of geen koelpasta/etc...).

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Sv3n
Ik heb de comp hier nu effe en heb effe de proc is naar zon uitval niet erg warm heb em ff vast laten lopen :)

Maar hoe meet ik de temp van de videokaart tijdens het spelen van een spel?

Last.fm
Films!

• Sv3n
iemand :? _/-\o_

Last.fm
Films!

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem:
probeer het volgende: Stel je cache geheugen anders in.
control pannel> system> advanced> performance> settings> advanced> memery usage op "system cache" aanvinken
Deze staat standaard op "programs"

• Sv3n
Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 20:58:
Ik had hetzelfde probleem:
probeer het volgende: Stel je cache geheugen anders in.
control pannel> system> advanced> performance> settings> advanced> memery usage op "system cache" aanvinken
Deze staat standaard op "programs"
wekt niet

Het ligt waarschijnlijk ook niet aan de videokaart loopt niet vast in 3d mark 2001 se wel een lage score vind ik 7000 oid.

Last.fm
Films!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
7000 is best wel ok hoor :)

Als je het kosteloos kan proberen, ga dan eens voor een 340+ Watt voeding.
Heb je veel USB apparaten op je computer aangesloten?
Met welke Windows werkt de comp nu? Win2K ofzo?

als je het systeem opstart, maagdelijk, dus enkel met je OS, kan je dan gewoon wachten totdat ie vastloopt? Of denk je dat ie onderhevig is aan de software?

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Verwijderd

heb je wel eens gekeken naar de tempratuur van de cpu, zit er pasta tussen, zo ja, niet teveel!?... dis bedoelt namelijk om de hele core contact te laten maken met de heatsink en niet een dikke laag voor warme doorvoer, wat jammer :( genoeg nog een hoop mensen denken, mijn 1800 heeft helemaal geen pasta ertussen zitten en is 37 graden idle, maarja , hij loopt duz blijkbaar vast als hij strest is, ik heb het ook gehad, me mobo stond bol:S, ff alles aangeduwd en de alle verbindingen van de reset knop, aan/uit knop nagelopen, de leds , ook daar ff alles aandrukken,

ow srry zie dat iemand al een opmerking over de koelign had gemaakt

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2002 16:22 . Reden: niet gelezen ]

Verwijderd

Probeer je kaarten (netwerkkaart geluidskaart,..) eens in een ander slot te zetten. Het kan immers een hardware interrupt zijn.
Pagina: 1