Toon posts:

[winXP] crashes bij boot de laatste tijd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De laatste tijd heb ik af en toe dat wanneer ik de computer aanzet deze niet doorstart en vastloopt als de systray aan het laden is.

Teruggaan naar een gezondpunt helpt dan voor een weekje en vervolgens is het weer precies hetzelfde. Ik draai niks vreemds, nav2002, msn en dat was het, maar tijdens het laden van deze jongens lijkt het de mist in te gaan.

Ik heb de register helemaal opgeschoond, naar mijn msconfig gekeken en alleen het broodnodige laten starten, virusscan met housecall en met nav2002, nu2002, scandisk en diskdoctor etc etc en niets schijnt te helpen.

Wel als ik naar een gezondpunt ga en reboot krijg ik de melding windows is hersteld van een ernstige fout.. zonder verder informatie.

Systeem zoals in sig alleen dan met msi-gf4ti4400 128mb

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Even kijken of deze aan staat:
XP reboot automatisch bij het vinden van een fout?
Searchen op de melding die je dan op een blauw scherm krijgt

&

start -> run -> eventvwr kijken of daar wat nuttigs tussen staat.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Over het blauwe scherm,

Als ik opstart dan bevriest windows gewoon, mijn comp hoe gek het ook klinkt maakt een hoger geluid wanneer de cpu full load is, dit doet hij dan dus ook.
ctrl-alt-del helpt niks want de desktop is gewoon bevroren, dus reboot -> zelfde -> reset knop weer en veilige modus, meneer start nu fatsoenlijk op en ik pak een herstelpunt (inmiddels is dat niet meer mogelijk, want nou krijg ik telkens de melding dat het niet mogelijk is naar dat bepaald punt toe te gaan.)
Dan reboot en dan krijg ik windows is hersteld van een ernstige fout, klik ik op meer info dan krijg ik gewoon helemaal niks.

In eventvwr heb ik net gekeken en niks bijzonders gevonden.

Ik heb 3 opties om nu te werken:
1. in Veilige modus
2. Alleen elementaire opstarten (dus dan heb ik geen i-net ed)
3. Systeemherstel doen, te horen krijgen dat dat niet mogelijk is en dan vrolijk verder gaan.

Ik heb voor de laatste gekozen en laat mijn comp gewoon aanstaan 24/7 alleen, toch is het vrij irritant. En ik heb op dit moment geen tijd om winxp opnieuw te installen. En geen plek om mijn 110GB te backuppen.. Binnenkort wilde ik een nieuwe hd aanschaffen als backup, maar gewoon fatsoenlijk opstarten tot die tijd zou ook geen overbodige luxe zijn.