So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!
Verwijderd
Dat je bericht niet geplaatst wordt kan liggen aan de iets te lage nieuwswaarde.
Waarom kan een submit niet gebruikt worden:
- Iemand anders was eerder bij een bepaald onderwerp. Dit kan een andere bezoeker zijn, of iemand van de redactie. In de nieuwe layout zal hiervoor een check zitten.
- Het onderwerp is niet (meer) actueel. Oude artikelen, dingen die al een keer eerder gepost zijn, of simpelweg dingen die iedereen al zou moeten weten.
- Het onderwerp valt niet in het 'soort nieuws' dat Tweakers.net post.
- Het onderwerp is niet boeiend genoeg in verhouding tot de rest van het nieuwsaanbod van die dag.
- De bron van het onderwerp wordt niet betrouwbaar genoeg geacht.
Quote uit de nieuwspost-FAQ over het beleid:
Ik hoop dat dit zo duidelijk genoeg is. Ik zal dit topic linken in de FAQTweakers.net probeert iedere dag ongeveer 20 berichten te plaatsen over de laatste ontwikkelingen op het gebied van hardware, software, internet en ICT. Het doel van de site is om de lezer op de hoogte te houden van alle huidige en toekomstige producten of ontwikkelingen en hem of haar te voorzien van tips om zijn of haar systeem zo soepel mogelijk te laten draaien. Daarnaast proberen we af en toe opvallende dingen te plaatsen die mensen uit de sector waarschijnlijk zullen interesseren. De nieuwsberichten worden in begrijpelijk Nederlands samengevat en dienen meteen als onderwerp voor een discussie in de reacties.
Een bepaald artikel is nieuws als het aanleiding geeft tot discussie. Nieuwe inzichten, nieuwe producten, interessante geruchten. Het eindeloos herhalen van dezelfde gegevens of reviews van dezelfde producten is dus niet de bedoeling, maar als er een bepaald verhaal aan de gang is maken we dat wel compleet. Met name zaken die rechtstreeks effect hebben op ons hier in de Benelux zijn geschikt om over te praten, maar herkenbare situaties uit het buitenland kunnen dat ook zijn. Randvoorwaarde is dat de bron van het nieuws zijn verhaal op een geloofwaardige manier brengt en dat de kwaliteit van de originele tekst niet beneden zeeniveau ligt.
Over welke onderwerpen schrijven we
- Hardware
Hardware is de core-business van Tweakers.net. Onder het kopje hardware vallen niet alleen de dingen die in de kast van de PC zitten, maar ook alles dat er met een kabel aan vast hangt. De kern van de computer is echter ook onze kern: processors, moederborden, videokaarten en harde schijven krijgen dus meer aandacht dan printers en joysticks. Ook richten wij ons vooral op het x86 platform, alternatieve of exotische machines worden veel minder snel besproken, evenals high-end server apparatuur.
Onder hardware vallen ook nieuwe productiemethodes en technieken. Deze hebben in de meeste gevallen meer nieuwswaarde dan individuele producten, maar ze liggen ook veel verder van huis, waardoor ze van ons niet de primaire focus krijgen.
Een derde onderdeel van de categorie zijn de gadgets, dingen die eigenlijk niet direct bij de PC thuishoren. Deze kunnen af en toe aandacht krijgen als ze boven het maaiveld uitsteken qua features of design, maar alles wat meer van hetzelfde is wordt geen aandacht aan geschonken.
- Software
Omdat Windows simpelweg het meest gebruikt wordt schrijven we het meeste over Windows en software voor Windows. Andere operating systemen zoals Linux en FreeBSD worden zeker niet genegeerd, maar zullen ook niet onevenredig veel aandacht krijgen. Softwarenieuws is verder erg divers, van discussies over de laatste (beta-)versie van Windows tot guides voor het tweaken van een pakket tot nieuwe tools met nooit eerder vertoonde functies.
De ontwikkelkant heeft echter niet zo veel aandacht. Ook de release van een nieuwe versie van een pakket (waaronder ook Linux distributies vallen) is zeer zelden noemenswaardig voor de frontpage, hiervoor is de meuktracker in het leven geroepen.
- Internet
Hieronder vallen geen netwerkkaarten, routers en hubs, maar wel nieuwe vormen van internetverbindingen, nieuws over providers. nieuwe toepassingen die met digitale techniek te maken moeten hebben en ontwikkelingen met betrekking tot bestaande toepassingen. Een nieuwe, kapotte, gestopte of gehackte website is vrijwel nooit nieuws voor de frontpage. Wat ook niet onder deze categorie valt is webdesign. Wel horen hier dingen als encryptie in thuis.
- Games
Doen we in principe niet aan, tenzij er een heel directe link gelegd kan worden met achterliggende techniek, zoals een nieuwe engine met bepaalde features, benchmark programma's en nieuwe consoles. De invloed van games op de maatschappij kan in principe ook, maar sleurende discussies en rechtszaken over geweld laten we liever achterwege.
- Algemeen
Rechtszaken tussen bekende bedrijven op PC-gebied, financiële resultaten van grote namen. Deze worden in principe alleen geplaatst als ze invloed zouden kunnen hebben op de klant of opvallend hoog/laag zijn. Iets anders in deze groep kunnen maatregelen of uitspraken van de overheid zijn, opinies of interviews.
Professioneel Hyves-weigeraar
en over de 'lage nieuwswaarde', wat is de maatstaaf?
* yared cries for help
/edit thanks WT, had mijn reply scherm te lang open dus zag jouw antwoord nog niet.
So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
zit ook niet te zaagmieke, wil gewoon graag wat bij leren, dus wat heeft 'genoeg nieuwswaarde'.
WT heeft me een aardig end op weggeholpen.
Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]
Nu de nieuwe url checker online is bij de submit, en met de bovenstaande thread in gedachten, heb ik het een weekje geleden opnieuw geprobeerd.
Op 24 September 3-5 nieuwsitems gesubmit en een paar daagjes gewacht.
Nada, niks, noppes, ... hm.. of toch niet... Lindows.com Press Release
Opeens wordt er een artikel gepost, een week na mijn submit met exact dezelfde press-release door een van de vaste nieuwsposters. Beetje flauw.
/advocaatvandeduivelmode
Aangezien dit niet de eerste keer was, maar eerder de 3e of 4e dat ik een rondje nieuws heb zitten submitten, en er niks van gepost is, ben ik van mening dat het 'oproepen tot submitten' eerder gedaan wordt om een 'gemeenschapsgevoel' te creeren, van 'jij kan ook bijdragen' dan dat t.net echt om nieuws verlegen zit.
advocaatvandeduivelmode/
Frustatie van me afgeschreven, lekker gevoel
PS: ajb geen verwijzingen naar de bekende weg, zoals de faq e.d., die waren bekend.
yared schreef op 30 september 2002 @ 09:52:
Even dit item omhoogschoppen ivm nieuw rondje submitten.
Nu de nieuwe url checker online is bij de submit, en met de bovenstaande thread in gedachten, heb ik het een weekje geleden opnieuw geprobeerd.
Op 24 September 3-5 nieuwsitems gesubmit en een paar daagjes gewacht.
Nada, niks, noppes, ... hm.. of toch niet... Lindows.com Press Release
Opeens wordt er een artikel gepost, een week na mijn submit met exact dezelfde press-release door een van de vaste nieuwsposters. Beetje flauw.![]()
/advocaatvandeduivelmode
Aangezien dit niet de eerste keer was, maar eerder de 3e of 4e dat ik een rondje nieuws heb zitten submitten, en er niks van gepost is, ben ik van mening dat het 'oproepen tot submitten' eerder gedaan wordt om een 'gemeenschapsgevoel' te creeren, van 'jij kan ook bijdragen' dan dat t.net echt om nieuws verlegen zit.
advocaatvandeduivelmode/
Frustatie van me afgeschreven, lekker gevoel![]()
PS: ajb geen verwijzingen naar de bekende weg, zoals de faq e.d., die waren bekend.
Het Lindows verhaal stond in de nieuwsqueue met een lage prioriteit. Het kan dat het al eerder(door jou) gesubmit is maar door het toenmalige redactielid niet belangrijk genoeg gevonden werd. Het nieuwsitem zit in het 'grijze' gebied van net wel of net niet belangrijk genoeg voor de frontpage. Dat submit's getrashed worden komt veel voor, probeer er niet teveel bij te schrijven als je dat teveel tijd kost, dan is het ook niet zo erg als ie /dev/null verdwijnt.
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]