Anoniem: 31124
wow, vaagAnoniem: 46713 schreef op 26 november 2002 @ 20:36:
[afbeelding]
foto van slaapkamer broertje gemaakt met DSC-P51 ingesteld op negative art

Canon EOS 80D En wat glaswerk
Deed me meteen aan iets denken... Tweaky!Ares408 schreef op 26 november 2002 @ 18:10:
[afbeelding]
Klik voor 4MP versie.
Hele vreemde sinaasappel. Foto genomen met Minolta Dimage S404.

Loeibaar.nl
Geweldig die foto's van jou Firecow!! Gebruik je al veel handmatige instellingen? Ik ben net een beetje bezig met me S602Z maar heb helaas nog niet zoveel tijdFirecow schreef op 27 November 2002 @ 00:06:
ook ff wat snelle kiekjes gemaakt vandaag...
Arrived anxious, left bored
Arjan B schreef op 27 November 2002 @ 02:37:
[...]
Deed me meteen aan iets denken... Tweaky! Henk!
[afbeelding]
VetArjan B schreef op 27 November 2002 @ 02:37:
[...]
Deed me meteen aan iets denken... Tweaky!
[afbeelding]
Vette foto's ook Firecow, eerste foto van iets chrooms of een druppel?
Intentionally left blank.
Anoniem: 24181
het totale plaatje

standaard grootte, en uitgenkipt

Netjes hoor die uitsnede, lekker scherpAnoniem: 24181 schreef op 27 November 2002 @ 10:04:
Ik heb totaal nog geen echte ervaringen met de foto camera maar kan dit wel maken met de Sony 717
het totale plaatje
[afbeelding]
standaard grootte, en uitgenkipt
[afbeelding]

Ik heb een klein beetje met de levels zitten schuiven, verder was ie imo al erg mooi.
[ Voor 7% gewijzigd door M a a r t e n op 27-11-2002 10:55 ]
Anoniem: 3251
Heb je die foto's in het donker met of zonder flits gemaakt?Anoniem: 71864 schreef op 27 November 2002 @ 12:00:
Sony Cybershot DSC-P9
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit was afgelopen 3 dagen!!
Greetz Max
Wow! Alhoewel de compositie veel beter kan, vind ik deze qua foto errug mooi
ik heb me camera bijna nooit op auto stand staan... altijd wel op M en dan beetje af en toe wat veranderen in het menu zelf, maar het is veel een kwesie van Sluitertijd/dia aanpassen en manuel focus..PuCK schreef op 27 November 2002 @ 09:03:
[...]
Geweldig die foto's van jou Firecow!! Gebruik je al veel handmatige instellingen? Ik ben net een beetje bezig met me S602Z maar heb helaas nog niet zoveel tijd
Anoniem: 71864
Die foto's heb ik allemaal zonder flits gemaakt!! Op mijn site www.maxtreme.nl staan onder de knop "Foto's" bij "Disneyland Parijs" op fotopagina 8 & 9 meer foto's van het vuurwerk. Ik kon moeilijk kiezen welke de mooiste was om te posten!Anoniem: 3251 schreef op 27 november 2002 @ 12:09:
[...]
Heb je die foto's in het donker met of zonder flits gemaakt?
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 71864 op 27-11-2002 12:34 ]
Thanx!! Kijk maar op www.maxtreme.nl daar staat onder de knop "Foto's" bij "Disneyland Parijs" het kasteel van meerdere hoeken (waaronder ook de voorkant).Firecow schreef op 27 november 2002 @ 12:21:
[...]
hele mooie foto ! had alleen mooier geweest als het kasteel vanaf een anders standpunt genomen had... van voren oid ? of had je daar geen mogenlijkheid toe ?
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 71864 op 27-11-2002 12:35 ]
Anoniem: 15682
Wat maakt jou het nu uit of ze je foto wel of niet gebruiken
Als ik een pic wil hebben van iemand, dan ga ik wel met fotoshop aan de slag.
Beetje onzinnig al die teksten imo
Zoiets vermoedde ik alFirecow schreef op 27 november 2002 @ 12:16:
ik heb me camera bijna nooit op auto stand staan... altijd wel op M en dan beetje af en toe wat veranderen in het menu zelf, maar het is veel een kwesie van Sluitertijd/dia aanpassen en manuel focus..
--heb m'n dag niet, plz remove--Anoniem: 15682 schreef op 27 November 2002 @ 12:38:
Waar ik persoonlijk een beetje jammer van wordt zijn die : reclames/copyright - teksten door foto's heen.
Wat maakt jou het nu uit of ze je foto wel of niet gebruiken![]()
[ Voor 52% gewijzigd door M a a r t e n op 27-11-2002 14:48 ]
Anoniem: 8888
sorry hoor, maar ik heb uit ervaring mijn site erin gezet omdat hij dan weer op andere website's opduikt.Anoniem: 15682 schreef op 27 November 2002 @ 12:38:
Waar ik persoonlijk een beetje jammer van wordt zijn die : reclames/copyright - teksten door foto's heen.
Wat maakt jou het nu uit of ze je foto wel of niet gebruiken![]()
En veel mensen gebruiken mijn partypics op hun cu2 or whatever
Eigen mening
Anoniem: 15682
dat is het enige wat ik ervan wou zeggen, het bespaart je een hoop gekloot met al je pics, tenzij je het met een batch doet
Klopt, daarom kun je beter een watermark over de hele foto zetten. Bijvoorbeeld met Digimarc.Anoniem: 15682 schreef op 27 November 2002 @ 16:59:
die url in een foto kan je er zo uitsoepen of gewoon ff eraf knippen, dus het heeft niet echt veel zin imo![]()
dat is het enige wat ik ervan wou zeggen, het bespaart je een hoop gekloot met al je pics, tenzij je het met een batch doet
Wat ik eerder wilde zeggen, maar het kwam er niet helemaal goed uit; er bestaat zoiets als auteursrecht. Ik ben niet echt bekend met die wet hoor, maar als ik het goed begrijp is het illegaal om foto's van anderen te gebruiken zonder toestemming van de eigenaar (maker vd foto in dit geval).
Heel erg bedankt, Reino!Anoniem: 32457 schreef op 24 November 2002 @ 20:44:
Hee, majic, hele mooie foto's! Dat insect ook.. prachtig!
ddc: ik woon zelf in brussel, mooie foto's, ik herkende het allemaal
Aerodynamic: mooie foto, zeker met je mooie statief(verwacht mijne ook voor sinterklaas).
Dat hoor ik altijd graag, geeft me weer extra zin voor de volgende keer als ik weer vroeg moet op staan in het weekendddc schreef op 24 november 2002 @ 20:49:
Dank jullie voor de complimenten. Ik vind de foto's van majic érg mooi!
Scriptje is handig he ?! ...iig bedankt! keep it simple strategie gebruikt, ben blij dat het in de smaak valt .Anoniem: 44830 schreef op 24 november 2002 @ 21:35:
Heb ook eff je site gekeken nadat ik al die repleys op je script zag: Ziet erg super uit voor een fotosite!!!
Ik was een mooie paddo op de foto aan het zetten toen dat kreng daar verdurft overheen kroop (is een of ander soort zwammenvlieg (nee geen vliegenzwam - alhoewel daar misschien de naam vandaan komt van t paddotje?:-) ...en heb m'n cam in de macro gezet en een stukje uitgekropt (oh stout hehe...). Is iig niet echt een "mooie" foto qua belichting of techniek, maar ik vind de details van zo'n beestje altijd wel leukAnoniem: 66597 schreef op 24 november 2002 @ 22:04:
[...]
Erg mooie foto's, alleen een vraag; hoe heb je dat insect zo dichbij gekregen?
Heb een ruwe selectie gemaakt van het paard (met de hand, selection tool, photoshop maar ook elke andere gfx prog) , daar een layer van bakken.dutchderk schreef op 26 November 2002 @ 14:04:
[...]
Hoe maak je die achtergrond zw en het object in kleur in photoshop???
Vervolgens de achtergrond desaturaten en eventueel wat curves om de hoeveelheid grijs/middentonen te verminderen (check histogram) . Dan het paard rustig op je gemak met het handje de randen vanaf gummen ....als je een paar pixels van de zwartwit achtergrond meepakt is geen ramp aangezien de vorm hetzelfde blijft, en de tint ook...
Nou zonde zeg, iemand die nuttige reply's geeft, gelukkig ben jij er nog, je haalt het niveau een stuk omhoogAnoniem: 48541 schreef op 27 november 2002 @ 21:16:
Kon je die 5 posts niet in 1 post doen ? beetje zonde van dit forum he ?

Wat maakt het uit? Dat vind ik echt zeiken om niets, sorryAnoniem: 48541 schreef op 27 november 2002 @ 21:37:
Hmz, je kan toch ook die 5 posts in 1 post zetten? Is dat dan zo moeilijk ? Tjees...
Ik weet niet of je het door hebt maar je reageert nu 2x met min of meer dezelfde inhoud op dit topicAnoniem: 48541 schreef op 27 november 2002 @ 21:37:
Hmz, je kan toch ook die 5 posts in 1 post zetten? Is dat dan zo moeilijk ? Tjees...
In iedergeval bedankt voor je creatieve input, en ik zie graag wat leuke fotos van je tegemoet !
Anoniem: 71798
Heb zelf een Rollei D23 en hier wat (geresizede) voorbeeldjes:
Ik heb sinds kort ook een digicam (A40) en ga er ook eens wat meer experimenteren en me erin verdiepen.
Voor de rest zie ik ook erg veel mooie foto's , krijg helemaal zin om zelf ook aan de slag te gaan!
Nouja, ik hoop dat ik zelf ook wat respectabel werk kan posten hier
Die bovenste foto zou je een stuk kunnen opknappen als je even wat met de levels klootAnoniem: 71798 schreef op 27 November 2002 @ 23:22:
Dag fotofreakz, super zeg al die verschillende stijlen en camera's
Heb zelf een Rollei D23 en hier wat (geresizede) voorbeeldjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Evil mooie foto's tering!
Ik moet toch eens wat meer uitleg hebben over m'n Fuji S602 Zoom, want heb hem altijd op auto staan, en anders heb ik problemen met de shuttertijd die te kort of te lang is, maar altijd beweging of geen beeld
Intentionally left blank.
Sony DSC-P9
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 71864 op 28-11-2002 11:29 ]
Staat toch allemaal in de handleiding? En je hebt allerlei "controlefuncties" in manual. Ik heb de camera net 6 dagen en heb gister voor het eerst manual geschoten, en ik wil niet anders meer dan manualaKra schreef op 28 November 2002 @ 10:18:
Evil mooie foto's tering!
Ik moet toch eens wat meer uitleg hebben over m'n Fuji S602 Zoom, want heb hem altijd op auto staan, en anders heb ik problemen met de shuttertijd die te kort of te lang is, maar altijd beweging of geen beeld
[ Voor 11% gewijzigd door Puck op 28-11-2002 15:01 ]
Anoniem: 28596
die cam van je heeft gewoon een slechte autostand danPuCK schreef op 28 november 2002 @ 15:00:
[...]
Staat toch allemaal in de handleiding? En je hebt allerlei "controlefuncties" in manual. Ik heb de camera net 6 dagen en heb gister voor het eerst manual geschoten, en ik wil niet anders meer dan manualzoveel scherper en mooier belicht dan auto, mits je het een beetje goed insteld allemaal...
Anoniem: 48541
Maandag komt dan eindelijk mn PS A40 binnen uit Amerika (scheelt 60 euro). Dan zal ik vast en zeker wat pics postenmajic schreef op 27 november 2002 @ 22:03:
[...]
In iedergeval bedankt voor je creatieve input, en ik zie graag wat leuke fotos van je tegemoet !
Anoniem: 28596 schreef op 28 November 2002 @ 15:20:
[...]
die cam van je heeft gewoon een slechte autostand dan
Anoniem: 523

Anoniem: 44965
toch maar ff paar dingen posten die ik gemaakt heb

alles gemaakt op de auto stand met de canon A40
toch maar is ff kijken hoe dat zit met dat manuel
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 44965 op 29-11-2002 19:28 . Reden: ff geresized ]
*RoBBeR is hard aan het sparen... vorige gestolen
McLaren \o/
Anoniem: 36357

en nog 1tje gemaakt in de achtertuin

gemaakt met de fuji finepix 2600Z binnen en donker foto's heeft ie moeite mee, maar het gekke is dat als je de fotos laat afdrukken ze er een stuk lichter uitzien

Assume there are no rules and it's one big free for all
Anoniem: 1933
valt niet echt veel op te zien ofzo... macro wil niet zeggen dat je meteen met die digicam op 1cm van een object hoeft te gaan hangenAlpha-sphere schreef op 30 november 2002 @ 13:50:
Hier een macrotje van mij nieuwe speakerset (Z680)
[afbeelding]
Zo gek is dat niet hoorAnoniem: 36357 schreef op 30 November 2002 @ 13:21:
even wat fototjes gemaakt in marokko:
gemaakt met de fuji finepix 2600Z binnen en donker foto's heeft ie moeite mee, maar het gekke is dat als je de fotos laat afdrukken ze er een stuk lichter uitzien
Die ene door die poort heen is erg mooi!

Foto genomen door paps

Genomen door mezelf, ergens boven Belgie, vanuit een vliegtuig, door raam heen...
Geschoten met een Olympus C920Zoom, een 1.3mpixel cammetje, met eigenlijk geen instelmogelijkheden... Tijd voor eentje met meer functies, al presteerd deze ook niet onaardig.

Deze wel
Mijn eerste PhotoShop job! (met dank aan Aerodynamic en majic

Nog steeds geschoten met mijn GeeeTweeetje
Goed werk man, kan je ook ff een fotootje posten van een foto waarbij je het filter gebruikt? Ik heb namelijk gister er eentje besteld...Splatter schreef op 30 November 2002 @ 20:41:
Dit is m'n polarisatiefiltertje. Deze foto is niet bewerkt.
[afbeelding]
Deze wel
Mijn eerste PhotoShop job! (met dank aan Aerodynamic en majic)
[afbeelding]

[edit]:
tagfoutje...
[ Voor 9% gewijzigd door Ashen op 01-12-2002 00:03 ]
Mooie foto's! Ik vind je borders ook errug mooivanDaal schreef op 30 november 2002 @ 23:18:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nog steeds geschoten met mijn GeeeTweeetje
Kan 't nooit latensjroorda schreef op 30 November 2002 @ 16:00:
Macro kan ik ook(Fuji Finepix S602Z)
[afbeelding]
Uitgerekend: ruim 70 pixels/mm. Je ziet op het origineel de gaatjes in het papier zitten! Alleen jammer dat de foto zo ontzettend vervormd is aan de randen, en daar ook zeer onscherp... Nou ja, zo vaak zal ik ze niet zo maken, zeker niet serieus...
jaja, nog een echte oude serie, toen een brief versturen 55 guldencent kostte
(ze zijn niet echt in nieuwstaat, maar ik verzamel dan ook geen postzegels... kwam ze pas toevallig tegen in een laatje)
Technisch gebabbel: geen flits gebruikt, alleen een 60W gloeilamp en wat met timings zitten rommelen.
(zoals al wel vaker gemeld is 't een beetje een probleem om met extreme macro een flits te gebruiken... 't objectief maakt dan een enorme schaduw over 't object
overige EXIF info in de originelen die je krijgt als je er op klikt
Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber
Jawel, deze twee zijn vrijwel zeker met die polariser gemaakt.Anoniem: 31124 schreef op 30 november 2002 @ 23:56:
[...]
Goed werk man, kan je ook ff een fotootje posten van een foto waarbij je het filter gebruikt? Ik heb namelijk gister er eentje besteld...
Het maakt de lucht wat donkerder blauw en het schroeft je sluitertijd wat op (kan handig zijn).

het fotograferen of het drinken?Anoniem: 31124 schreef op 01 December 2002 @ 16:22:
[afbeelding]
Perfect projectje voor de zondagmiddag
* LEiPiE vindt beide leuk
Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber
That makes 2 of usleipie schreef op 01 December 2002 @ 18:22:
[...]
het fotograferen of het drinken?
* LEiPiE vindt beide leuk
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 31124 op 01-12-2002 18:29 ]
Anoniem: 19977

Foto van een foto uit de foto studio. (zelf portret). boven in zie je het detail wat de vloer eigenlijk was.
Wasmachine. Tja
Anoniem: 66597

Met zo'n dia-projector lens schiet het wel op zo te zien
[extra-info-modus]
neem mijn webcam mee morgen svp!!
[/extra-info-modus]

rest van het album staat hierzo
http://members.lycos.nl/firecows602/speed2002/page_01.htm
Klik voor meer foto's:

en van mij vriendin:

[ Voor 22% gewijzigd door Puck op 02-12-2002 09:39 ]
Niet alleen de halsband hoor

Foto's van de jazzavond zijn dus in een beetje donkere zaal genomen met veel contrast door de spots.
Ik vind de mijne best goed kwa belichting. Ik heb gebruik gemaakt van een sluiterstijd van 1/20 ofzo (handmatig) maar het nadeel is natuurlijk dat je veel beweging in de foto ziet of dat ze vaak onscherp worden omdat je de camera niet lang genoeg stil kan houden, maar gelukkig is een statief in aantocht
Weet niet of er nog andere manieren zijn om donkerbelichte plaatsen goed belicht te krijgen? Zou toch graag volgende keer een wat sneller sluiterstijd willen gebruiken.
[ Voor 5% gewijzigd door Puck op 02-12-2002 12:45 ]
Ik heb nu 2 foto's genomen van danos en Cootje en daar een element uitgenomen en op mijn website gezet in de header ( www.vanallesiets.com )
Als er iemand bezwaar tegen heeft graag hier antwoorden of via mail (zie profiel)
alvast bedankt
edit:
als je je afvraagt waarom ik die header heb gemaakt adviseer ik je om eens op eht forum te kijken, daar zie je de header zonder image en dan heb je zo'n kale pagina, wat ik nu probeer te berijken is een klein beetje sfeer van RL in VL te krijgen
[ Voor 27% gewijzigd door Creesch op 02-12-2002 13:59 ]
Anoniem: 36357
lol ik zie me zonnebloemetjecraze_ schreef op 02 December 2002 @ 13:49:
even een vraag aan alle fotograven hier. Heeft er iemand bezwaar tegen als ik delen van foto's verwerk in mijn website ?
Ik heb nu 2 foto's genomen van danos en Cootje en daar een element uitgenomen en op mijn website gezet in de header ( www.vanallesiets.com )
Als er iemand bezwaar tegen heeft graag hier antwoorden of via mail (zie profiel)
alvast bedankt
tnxAnoniem: 36357 schreef op 02 december 2002 @ 13:58:
[...]
lol ik zie me zonnebloemetjeje doet maar (zolang je er maar niet bij zet dat je de foto's zelf hebt gemaakt
)
ennuh wat zou het nu zijn van erbij zetten dat het mijn foto's zijn ? Als ik van meerdere mensen werk mag verwerken in die header zou het op een gegeven moment ongeloofwaardig worden dat ik al die foto's heb gemaakt en er nog nooit eerder 1 normaal heb laten zien...en bovendien is het gewoon zwak om zoiets te doen
Het lijkt me dan ook het beste om gewoon voordat je een foto op je site zet je de eigenaar van de foto even een mailtje stuurt met je url en waarom je de foto wilt gebruiken en eventueel een plaatje van hoe je m bewerkt en al op je site zou zetten. Ik kan me namelijk voporstellen dat iemand in principe tegen is maar als hij ziet hoe of wat, toch van mening veranderd.
Nikon D300 + Nikon D70 + Pentax Optio S5z
Anoniem: 45267
Perre foto's boyAnoniem: 66597 schreef op 01 December 2002 @ 19:19:
hier dan wat macro pics geschoten met mijn powershot a40 bij somige foto's een 150 mm lens er aan vast getaped
vooral die van die mug
daarom vraag ik het nu dus ookmaca schreef op 02 December 2002 @ 14:06:
Ik zou inprincipe wel bezwaar hebben.. ook al zet ik de foto's die ik zelf heel bijzonder vind toch niet op internet ( ik heb er namelijk nog plannen mee.....ooit) maar ik kan me jouw standpunt best voorstellen.
Het lijkt me dan ook het beste om gewoon voordat je een foto op je site zet je de eigenaar van de foto even een mailtje stuurt met je url en waarom je de foto wilt gebruiken en eventueel een plaatje van hoe je m bewerkt en al op je site zou zetten. Ik kan me namelijk voporstellen dat iemand in principe tegen is maar als hij ziet hoe of wat, toch van mening veranderd.
Ik zal als ik een image wil gebruiken hem wel eerst vormgeven zoals ik het in gedachte had , dan hier posten en dan op toestemming wachten.
lijstje waarvoor ik graag toestemming voor zou willen hebben van de maker:

site waar de images in de header komen:
www.vanallesiets.com
[ Voor 38% gewijzigd door Creesch op 02-12-2002 21:06 ]
Prima hoor.
Mailen was trouwens ook voldoende geweest. Op deze manier gaat dit topic een beetje off-topic. Dus vandaar maar even een paar foto's

Gave foto'sKing of Url schreef op 02 December 2002 @ 15:57:
Paar aapjes.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Uhhh, als je ooit de behoefte voelt een foto van mij te gebruiken, heb ik graag even dat je me eerst mailt, of ff hier in het topic vragen....craze_ schreef op 02 december 2002 @ 13:49:
even een vraag aan alle fotograven hier. Heeft er iemand bezwaar tegen als ik delen van foto's verwerk in mijn website ?
alvast bedankt
edit:
als je je afvraagt waarom ik die header heb gemaakt adviseer ik je om eens op eht forum te kijken, daar zie je de header zonder image en dan heb je zo'n kale pagina, wat ik nu probeer te berijken is een klein beetje sfeer van RL in VL te krijgen
Anoniem: 66597
atmoz schreef op 01 December 2002 @ 19:32:
Vette foto's ja.
Met zo'n dia-projector lens schiet het wel op zo te zien
Thanx, aan zo'n collega's heb je tenminste wat
Anoniem: 11966
zoeen had ik eerst ook gevangen.. half uur later was hij dood.. pakte floppydoos op waar ik hem in had gedaan en rolde toen naar beneden
Op verzoek [normal mode]
[ Voor 11% gewijzigd door MauriX op 02-12-2002 22:14 ]
Vind je em niet een beetje overbelicht?Sjab-X schreef op 02 december 2002 @ 21:14:
Ok, dan ook een foto uit mij Digital Ixus 300, gewoon op de auto stand:
[afbeelding]
Ik vond hem wel mooi geworden
Kan jij dan even in normale tekst posten?MauriX schreef op 02 december 2002 @ 22:03:
Jongens, kunnen jullie ook je mooiste foto's posten waar alles zwart wit is, en slechts 1 of 2 objecten vel gekleurd? Je kent het effect wel...... Show us.....
[ Voor 3% gewijzigd door Puck op 02-12-2002 22:13 ]
prima hoorcraze_ schreef op 02 december 2002 @ 14:21:
[...]
lijstje waarvoor ik graag toestemming voor zou willen hebben van de maker:
[afbeelding] dauw van Firecow
[afbeelding] Firecow
[ Voor 11% gewijzigd door Firecow op 02-12-2002 23:12 ]
Dit topic is gesloten.