Toon posts:

Telnet n00b probleempjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik de bibliotheekcatalogus van de Vrije Universiteit (aan te klikken via www.ubvu.vu.nl) via telnet raadpleeg heb ik twee problemen:
-mijn localecho staat blijkbaar ten onrechte aan, niet leuk als je moeilijke titels probeert te vinden (ppuuiinnhhoopp).
-mijn terminalemulatie is niet goed (geloof ik), clear screen commando's werken niet goed, tekst verschijnt op de verkeerde plaats en sommige (F) commando's komen niet door.
Ik weet dat als ik een cmd window open (gebruik win2k sp3) en telnet start ik die settings in kan stellen voordat ik het 'open' commando geef. Het probleem is dat wanneer ik via de site van de vu naar die telnet cat ga er direct een window wordt geopend, volgens mij kan ik als de telnet verbinding actief is die instellingen niet wijzigen. Maar wanneer ik met netstat het adres bekijk waar ik verbinding mee heb en dat dan zelf met andere instellingen probeer te openen krijg ik geen verbinding.

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Probeer het eens met een echt telnet/SSH progsel... Putty ofzo... Werkt 1000 keer beter

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

inderdaad, putty of CRT ofzo

Verwijderd

telnet
unset LOCAL_ECHO
voor je eerste vraag

securecrt is ook wel aardig om te gebruiken

Verwijderd

Topicstarter
Maar de enige verbinding die ik sowieso krijg is dat popup-window. Zelf een verbinding maken lukt niet, volgens mij zit ik op het verkeerde adres te porren of wordt het gewoon geweigerd wegens een of andere netwerk-instelling van de VU.
Kan ik instellen welk programma IE launcht voor een telnet verbinding?

Edit: Sorry mensen, ik gebruik nu Kinsole; alles werkt perfect.

Toen ik met de standaard client van win2k zelf geen verbinding kon maken dacht ik dat het geen zin zou hebben iets anders te gebruiken. Ik dacht dat de enige manier om verbinding te maken dat popup window vanaf de VU-site was.
Bedankt voor de replies.