Ik speel o.a. gitaar en ik vroeg me af of er nu zoveel verschil zit in opnamekwaliteit tussen de huidige kaartjes. Ik heb altijd veel goeds gehoord over Terratec. Zijn er nog goedkopere oplossingen?
best wat.. wat wil je er mee gaan doen..semi/professioneel of wat minder?
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
gemailed 
wat is je set up hoe je opneemt? ben wel benieuwd.. want et klinkt best goed.. ik ga stiekem voor je je gemailde linkje sturen!
klikkerdeklik
wat is je set up hoe je opneemt? ben wel benieuwd.. want et klinkt best goed.. ik ga stiekem voor je je gemailde linkje sturen!
klikkerdeklik
De c't van september (huidige c't in de winkel dus) heeft een uitgebreide test van 10 geluidskaarten.
Ze testen 3 Terratec kaarten.
De geteste kaarten zijn tussen de 150 euro en de 550 euro, en de test is nogal toegespitst op opname met de geluidskaarten.
Check die test misschien eens voor meer info...
Ze testen 3 Terratec kaarten.
De geteste kaarten zijn tussen de 150 euro en de 550 euro, en de test is nogal toegespitst op opname met de geluidskaarten.
Check die test misschien eens voor meer info...
zou dat echt serieus zijn? want weten die mensen wel wat een softsynth is enzo 
niet om lullig te zijn..
niet om lullig te zijn..
Volgens mij heeft hij het over de duitse c´t, niet de Nederlandse Computer!totaal..gitaarwerk schreef op 12 september 2002 @ 16:36:
zou dat echt serieus zijn? want weten die mensen wel wat een softsynth is enzo
niet om lullig te zijn..
hehe... niet computer!totaal natuurlijk, maar c't: magazine voor computer techniek.
Bestaat ook gewoon nederlandse versie van, en dat is volgens mij het meest diepgaande computerblad dat je in het nederlands kunt kopen. De review van die 10 geluidskaarten is 11 bladzijden lang: kun je wel een serieuze review doen lijkt me.
http://www.fnl.nl/ct-nl/
De site is niet echt super, maar het blad zelf is top! Erg hoge kwaliteit... ik denk dat het grootste deel van de artikels gewoon vertalingen zijn uit het duitse c't blad. Dit is het enige computerblad dat ik nog koop, omdat alle andere magazines me niet technisch genoeg zijn.
Bestaat ook gewoon nederlandse versie van, en dat is volgens mij het meest diepgaande computerblad dat je in het nederlands kunt kopen. De review van die 10 geluidskaarten is 11 bladzijden lang: kun je wel een serieuze review doen lijkt me.
http://www.fnl.nl/ct-nl/
De site is niet echt super, maar het blad zelf is top! Erg hoge kwaliteit... ik denk dat het grootste deel van de artikels gewoon vertalingen zijn uit het duitse c't blad. Dit is het enige computerblad dat ik nog koop, omdat alle andere magazines me niet technisch genoeg zijn.
Dammed. Ik heb dus net die vorige c't gemist. Kan iemand niet ff zeggen wat de uitslag was? Hoe deed de Terratec EWX 24/96 het bijvoorbeeld?
* DJSmiley zoekt de scanner wel ff opVerwijderd schreef op 16 september 2002 @ 20:24:
Dammed. Ik heb dus net die vorige c't gemist. Kan iemand niet ff zeggen wat de uitslag was? Hoe deed de Terratec EWX 24/96 het bijvoorbeeld?
heb c't nr 9 nu in mn handen
Edit: meuk is gescanned.. 10 pagina's pfff... hele artikel maar door de scanner gepleurd
meteen hi-res gescanned, 200dpi.. geen zin om te verkleinen.... uppen duurt alleen ff, zijn JPGjes van 1Mb / stuk
Edit 2: Online!!
http://www.djsmiley.com/got/pics/audio_ct/
niet voor modemmers
en kijk welke er het beste voor uitgekomen is ? 
audiotrak en ESI systems
wat ik aangeraden had
192L of X zou ik zowieso niet nemen.. wat moet je met zoveel samplerate als je toch niet voor dvd audio gaat... anders kun je het beste de 24/96 nemen.. die heb oko een goeie curve net als de audiotrak (logisch
audiotrak is een dochteronderneming van esi systems)
en bij mij werktie perfect!
audiotrak en ESI systems
wat ik aangeraden had
192L of X zou ik zowieso niet nemen.. wat moet je met zoveel samplerate als je toch niet voor dvd audio gaat... anders kun je het beste de 24/96 nemen.. die heb oko een goeie curve net als de audiotrak (logisch
en bij mij werktie perfect!
Ik ben dus nu aan het downen...met een 56k ja...dat is minder...pffff...niet voor modemmers zegt ie, maar hij snapt natuurlijk dat ik het nu wil lezen ook, grrrr....
Uit de c't test "Homerecording fans, die alleen nog maar gebruik willen maken van 24-bit techniek zullen de kaarten van Audiotrak en van Creative links laten liggen"
Dus geen Audiotrak voor mij, want homerecording is juist wat ik wil.
Voor de goede orde:
Als ik het goed begrijp is cd kwaliteit dus 16 bit? Dus een 24 bit cd opname bestaat niet? Hmm...dan nog...als je naar de prijs kijkt, en ziet dat die Audiotrak stukken duurder is dan zo'n Terratec EWX 24/96 van zo'n 184 Euro (zie pricewatch) of de 6fire LT voor 159 Euro, dan is de keus voor mij snel gemaakt. Zeker als er bij de beoordeling allemaal plusjes bij die mooie Terratecjes staan
Echter, de c't vergelijkingstabel was niet helemaal juist. Er is wel degelijk EAX, A3D ondersteuning bij de 6fire LT volgens de Terratec site. Maar niet bij de EWX 24/96... Waarom nou weer niet. Dammed.
De gewone Terratec DMX 6fire 24/96 vind ik te duur. De LT versie is leuk, maar heeft dus niet eens een midi aansluiting! En ik heb een keyboard, dus daar wil ik ook wel 'ns mee gaan kloten. Kan ook via line in natuurlijk, als je keyboard samples al goed zijn, maar toch...midi lijkt me toch best leuk.
De Terratec EWX 24/96 heeft een optionele MIDI adapter kit, maar, nogmaals, juist weer geen EAX, A3D ondersteuning...AAARGH!!! Volgens mij is die MIDI zo'n zuigende gameport dinges...ik weet niet of dat het waard is om niet voor de 6fire LT te gaan.
Wat is er toch mis met die zakkenwassers. Waarom nou niet gewoon zo'n EXW 24/96 MET EAX, A3D en midi, dan was het DE kaart voor mij geweest.
Nu twijfel ik dus tussen die EWX en de 6fire LT ...
Dus geen Audiotrak voor mij, want homerecording is juist wat ik wil.
Voor de goede orde:
Als ik het goed begrijp is cd kwaliteit dus 16 bit? Dus een 24 bit cd opname bestaat niet? Hmm...dan nog...als je naar de prijs kijkt, en ziet dat die Audiotrak stukken duurder is dan zo'n Terratec EWX 24/96 van zo'n 184 Euro (zie pricewatch) of de 6fire LT voor 159 Euro, dan is de keus voor mij snel gemaakt. Zeker als er bij de beoordeling allemaal plusjes bij die mooie Terratecjes staan
Echter, de c't vergelijkingstabel was niet helemaal juist. Er is wel degelijk EAX, A3D ondersteuning bij de 6fire LT volgens de Terratec site. Maar niet bij de EWX 24/96... Waarom nou weer niet. Dammed.
De gewone Terratec DMX 6fire 24/96 vind ik te duur. De LT versie is leuk, maar heeft dus niet eens een midi aansluiting! En ik heb een keyboard, dus daar wil ik ook wel 'ns mee gaan kloten. Kan ook via line in natuurlijk, als je keyboard samples al goed zijn, maar toch...midi lijkt me toch best leuk.
De Terratec EWX 24/96 heeft een optionele MIDI adapter kit, maar, nogmaals, juist weer geen EAX, A3D ondersteuning...AAARGH!!! Volgens mij is die MIDI zo'n zuigende gameport dinges...ik weet niet of dat het waard is om niet voor de 6fire LT te gaan.
Wat is er toch mis met die zakkenwassers. Waarom nou niet gewoon zo'n EXW 24/96 MET EAX, A3D en midi, dan was het DE kaart voor mij geweest.
Nu twijfel ik dus tussen die EWX en de 6fire LT ...
ghehehe.. niet als je softsynths gebruikt leive schat
*proest* weet je waarom op de LT versie dat WEL zit?
de 24/96 normaal is meer voor opnemen gechikt..
de egosys(esi systems) dingen zijn zeker beter dan de terratec.. alleen de driverondersteuning is al perfect ervan.. latency is zo goed als 0 te krijgen..
Waarom geen audiotrak? die izjn JUIST bedoelt.. ik heb me zo ongeveer een jaar lopen verdiepen in die zooi.. en bij de studio van een kennis van me hebben ze nu ook meerdere computers met een ESI system wamirack (uitgebreide waveterminal) 192L ..
als jij meer apparatuur wilt gaan aanschaffen zijn de extra opties op die kaart gewoon een must. ik dacht tot voor kort ik ze niet ging gebruiken.. maar nu hangt de helft van mijn studio aan wordclock etc
de egosys(esi systems) dingen zijn zeker beter dan de terratec.. alleen de driverondersteuning is al perfect ervan.. latency is zo goed als 0 te krijgen..
Waarom geen audiotrak? die izjn JUIST bedoelt.. ik heb me zo ongeveer een jaar lopen verdiepen in die zooi.. en bij de studio van een kennis van me hebben ze nu ook meerdere computers met een ESI system wamirack (uitgebreide waveterminal) 192L ..
als jij meer apparatuur wilt gaan aanschaffen zijn de extra opties op die kaart gewoon een must. ik dacht tot voor kort ik ze niet ging gebruiken.. maar nu hangt de helft van mijn studio aan wordclock etc
Dammed...de order die ik al had voor een nieuwe pc is onherroepelijk. Mooie systeempje, maar dus wel met een Creative SB Live 5.1. Ik weet niet of ik die dan maar probeer door te verkopen of dat ik 'm eerst ff uittest...
Verwijderd
DJSmiley: THANKS! gaaf stuk!
wat qua midi-keyboard ook nog mooi/leuk spul is, is bijvoorbeeld de midiman...eehm dingetje (ik zoek ff voor je)
edit:
voila! http://www.midiman.com/products/midiman/oxygen8.php
was voor weinig laatst bij feedback te krijgen
ik heb er zelf in met een project mee gewerkt, is als je geen gigantisch board nodig hebt heel gaaf, o.a. door de assignable rotarycontrollers (cut-off enzo
)
succes!
wat qua midi-keyboard ook nog mooi/leuk spul is, is bijvoorbeeld de midiman...eehm dingetje (ik zoek ff voor je)
edit:
voila! http://www.midiman.com/products/midiman/oxygen8.php
was voor weinig laatst bij feedback te krijgen
ik heb er zelf in met een project mee gewerkt, is als je geen gigantisch board nodig hebt heel gaaf, o.a. door de assignable rotarycontrollers (cut-off enzo
succes!
Verwijderd
Ik heb een EWX 24/96 en ik moet zeggen dat ik die eax troep echt helemaal niet mis. Van die overdreven echo's of dat stemmen opeens dichtbij en dan weer veraf zijn, van kanaal naar kanaal springen, enz.... leek echt nerges op met m'n SB Live. Bovendien heeft de EWX 24/96 natuurlijk wel nog gewoon degelijk DirectSound dus alle spelletjes werken wel normaal. Ben dus echt tevreden met die Terratec, en ik denk ook dat het een hele goede oplossing is voor als je semi-professioneel wilt opnemenVerwijderd schreef op 17 september 2002 @ 03:27:
eus
welke wordt et nou?
welke wordt et nou?
Pagina: 1