Toon posts:

zacht geluid met onboard geluidskaart

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

even een vraagje heb net een nieuwe pc met onboard geluidskaart, die ik op mijn dolby surround stereo heb aangesloten, alleen is het geluid erg zacht. Een stuk zachter dan vanuit de cd speler van de stereo. Op zich niet zo erg, dan zet je het geluid wat harder maar dan word de standaard ruis van de speakers ook harder, en das best minder.
Alle instellingen van de kaart staan zo hard mogelijk ingesteld, dus daar licht het niet aan denk ik.
Ook is het best een leuk geluidskaartje ondanks dat ie onboard is (C-Media CMI8738 6-Channel audio controller), hij zat ook op een best prijzig bord (A7m266-D).

Iemand een idee waar het aan kan liggen en hoe ik het op kan lossen??

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-08 15:54
Heb je al andere speakers geprobeerd om te kijken of het daar aan ligt. Misschien heeft de onboard geluidskaart niet genoeg output (gokje hoor :D).

Verwijderd

Vervelend, ik heb zelf een moederbord met onboard AC'97 audio, werkelijk geen gehoor, veelste zacht en als je 'm op ze hardst zet dan hoor je allemaal ruis. Toen ik heb dus een Hercules Muse XL gekocht met een C-Media CMI8738 erop! zelfde als jij dus.. alleen deze is wel loei hard.
Zou het specifiek iets te maken hebben met onboard :?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 10:57
[search=zacht geluid]

Dit topic is gesloten.