• Johann0r
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-02 12:47
Ik wil een gsm kopen een 7110 of 6210 zal wel 2 e hands moeten want nieuw zijn ze er nie meer.

Alleen ik twijfel, ik ken de 6210 wel maar de 7110 alleen kwa uiterlijk
Nou wou ik ff voordelen en nadelen weten tussen deze 2 GSM's

1 op de 7110 zit antenne (nadeel)

Wie heeft met 1 van deze GSM's de beste ervaringen en of weet er iets over te melden?

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Ik heb zelf de 7110:

Voor mij grote plussen

roller: om snel mee door de telefoonlijst te scrollen en door smsjes.

klepje: ideaal als de phone op de carkit staat en je krijgt een binnenkomend gesprek. Gewoon klepje omlaag en ouwehoeren. Einde gesprek, schuif je het klepje weer omhoog. (laatste is een beetje subjectief, maar ik vind het erg relaxed)

nadeel: design is niet flitsend.

• Johann0r
ja dat vind ik ook wel strak alleen hij is bijna 4 jaar oud ;/
Maar er zit wel mooi display op lekker groot

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-01 19:51
je kunt beter voor de 6210 gaan, het klepje van de 7110 wordt op den duur behoorlijk lam en die roller functie wil ook nog wel eens stoppen met functioneren

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-03 23:09
7110 vind ik juist heel cool qua design ;)
alleen groot nadeel is dat het klepje na een tijdje gewoon kapot gaat :( is dan ook moeilijk te repareren.

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik zou voor de 6210 gaan omdat die een mooier ontwerp heeft (niet dat de 7110 lelijk is, de 7110 is ook vet leip) en de 6210 kan gewoon iets meer en staat wat moderner. Ik zou ook nooit meer een telefoon willen hebben met antenne, bij mij heben ze de nare gewoonte af te breken\altijd op de antenne te vallen.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Johann0r
mja 6210 is gemiddelt 160 euro
7110 100 euro das wel prijsverschil en aangezien ik nie veel voor GSM over heb.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

C}{@0$ schreef op 11 september 2002 @ 21:39:
de 6210 kan gewoon iets meer
Volgens mij kunnen ze hetzelfde.
Ik zou de 6210 kiezen als je een tweedehands toestel koopt. De 6210 is wat later uitgekomen en tot later te koop geweest dan de 7110, dus de toestellen die tweedehands worden aangeboden zijn over het algemeen nieuwer dan de tweedehands aangeboden 7110.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• harryslinger
haas schreef op 11 september 2002 @ 21:57:
[...]

Volgens mij kunnen ze hetzelfde.
Ik zou de 6210 kiezen als je een tweedehands toestel koopt. De 6210 is wat later uitgekomen en tot later te koop geweest dan de 7110, dus de toestellen die tweedehands worden aangeboden zijn over het algemeen nieuwer dan de tweedehands aangeboden 7110.
6210 heeft als voordeel boven de 7110: voicedailing, geen antenne en geen klepje.
En 160 meuro is echt veel teveel voor een 6210, ik heb em toen gekocht voor 100 gulden!!

Verwijderd

wil je mijn 6210 niet kopen? voor 80 pleuro mag je hem hebben das de helft :)

• Quicksilver
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-03 17:20

Quicksilver

Catch these hands

een 6210 is over het algemeen veel nieuwer en is dus een stuk moderner heeft dus ook meer opties en heeft geen antenne ;) ik ben er in ieder geval blij mee.

Verwijderd

ik denk dat het antwoord op deze vraag duidelijk is : de 6210 is aan te raden! (recentere foon, geen antenne, geen (slijtend!) klepje,...) ; de 7110 is trouwens nooit goed verkocht, 't is een halve flop voor nokia
dus als je genoeg geld hebt : go for the 6210 !

Verwijderd

Vind die antenne van de 7110 dus een groot VOORDEEL, gewoon beter ontvangst!

We hebben het getest op het werk, 5 Nokia toestellen:
8850
8110
7110
3310
5110
Allemaal zelfde netwerk (libetel in dit geval) allemaal naast elkaar gelegt en gekeken naar ontvangst, wat bleek.
De 7110 had VERRE weg het best ontvangst, daarna de 5110 en toen de rest pas.
Ok de toestellen op de tafel anders neer gelegd, resulaat hetzelfde, toen andere lokatie geprobeerd en rechtop gezet, resultaat hetzelfde.

Toen we dit ontdekten kwamen ook de verhalen naar boven van de collega's dat de meeste die zo'n Nokia hadden zonder antenne regelmatig klaagden dat als ze de tel uit hun zakken haalden dat ie geen ontvangst had(dus niet bereikbaar), bij de toestellen met antenne kwam dit niet of nauwelijks voor.

Feit is dus dat de 7110 gewoonweg een veel beter ontvangst heeft, dit kan voordelig werken als je in gebeiden komt waar de dekking minder is.

• harryslinger
Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 13:39:
Vind die antenne van de 7110 dus een groot VOORDEEL, gewoon beter ontvangst!

We hebben het getest op het werk, 5 Nokia toestellen:
8850
8110
7110
3310
5110
Allemaal zelfde netwerk (libetel in dit geval) allemaal naast elkaar gelegt en gekeken naar ontvangst, wat bleek.
De 7110 had VERRE weg het best ontvangst, daarna de 5110 en toen de rest pas.
Ok de toestellen op de tafel anders neer gelegd, resulaat hetzelfde, toen andere lokatie geprobeerd en rechtop gezet, resultaat hetzelfde.

Toen we dit ontdekten kwamen ook de verhalen naar boven van de collega's dat de meeste die zo'n Nokia hadden zonder antenne regelmatig klaagden dat als ze de tel uit hun zakken haalden dat ie geen ontvangst had(dus niet bereikbaar), bij de toestellen met antenne kwam dit niet of nauwelijks voor.

Feit is dus dat de 7110 gewoonweg een veel beter ontvangst heeft, dit kan voordelig werken als je in gebeiden komt waar de dekking minder is.
veeeel beter ontvangst is bullshit, het scheelt em net 1 streepje en dat verschil hoor je toch niet!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:30
err, je hebt meer streepjes omdat de 7110 een groter display heeft en dus meer streepjes ? "goh mijn 6310 heeft wel 7 streepjes bereik...." iig zegt het nix, die test.

maar ik zou voor de 6210 gaan, tenzij de 7110 de laatste firmware heeft. de 7110 is imho het brakste toestel wat nokia gemaakt heeft. slecht beeldscherm, microfoontje pleurt spontaan uit het klepje, veertje van het klepje stopt ermee, etc etc. en de software is brak dus.

• harryslinger
wibblemoo schreef op 12 september 2002 @ 16:02:
err, je hebt meer streepjes omdat de 7110 een groter display heeft en dus meer streepjes ? "goh mijn 6310 heeft wel 7 streepjes bereik...." iig zegt het nix, die test.

maar ik zou voor de 6210 gaan, tenzij de 7110 de laatste firmware heeft. de 7110 is imho het brakste toestel wat nokia gemaakt heeft. slecht beeldscherm, microfoontje pleurt spontaan uit het klepje, veertje van het klepje stopt ermee, etc etc. en de software is brak dus.
dat is ook weer niet helemaal waar, hier op de campus in een kelder, had ik met een 6210 met kpn geen bereik en met de 7110 1 streepje dus hij heeft net iets beter bereik, de 7110 is wel degelijk 1 van de betere toestellen van nokia, alleen het klepjessyteem is inderdaad niet helemaal fijn.

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
als je %160 uit wil geven voor een gsm kan je ook wel een siemens MT50 nemen met ben®. Simlockvrij maken en een ander kaartje erin pleuren is niet zo moeilijk, en de ontvangst is beter als bij nokia (nokia geeft nogal snel vol bereik)
Ik heb gisteren nog ff kunnen knoeien met een 7110, wel geinig ding, maar een beetje log en zoveel opties heeft ie nu ook weer niet. Alleen het grote display is fijn.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Hmm, geinig topic, aangezien ik beide phones gehad heb.

Ik zou als ik jou was voor de 6210 gaat, die is gewoon een generatie nieuwer, lichter, compacter etc. Ook is ie minder kwetsbaar als de 7110 (vanwege klepje enzo, zelf nooit problemen mee gehad btw). Ze kunnen ongeveer hetzelfde, alleen het scherm van de 6210 is wat kleiner, maar daar valt imho goed mee te leven :)

Als je verder nog vragen hebt dan hoor ik het wel, mocht je interesse hebben in een 7110 dan moet je t ff zeggen, ik heb er nl. nog 1.

• Johann0r
Ik heb namelijk wel interesse in bijde en wil een zwarte 6210 of een groene 7110 post ff prijzen hier dan :)

• Johann0r
Ja dat grote display vind is dus ook super relax alleen waar et me op gaat is is de 7110 echt slecht? en heeft hij zelfde opties als 6210.

Enige nadeel hij is bijna 4 haar oud

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Ik heb zelf momenteel een 7110, ik krijg morgen een T68i, blij ook.

Qua design van de 7110, nix op aan te merken. Er word heel veel gezegd dat het klepje een zwak punt zou zijn, maar ik heb ondertussen al anderhalf jaar zo'n foon en gebruik dat ding ieder uur wel (behalve als ik slaap uiteraard ;)). Maar het klepje is dus echt geen enkel probleem, gewoon goed behandelen, niets aan het handje. Als ik 1 ding wel te gek vind is het dat klepje, een betere keylock vind je gewoon niet :).

Verder is het scherm lekker groot en duidelijk. Ook als het donker is, is het goed te lezen. Dat scrollwiel is ook te gek, je scrolt door je menu's en smsjes heen alsof het niets is, en tijdens een telefoongesprek kun je even snel het schreeuwgehalte (volume) aanpassen.

Telefoongeheugen is ook niet mis, je kunt een aantal andere items bij een naam zetten (adres fax dat soort dingen). Zitten ook wel wat spelletjes op, en de meest gebruikte is toch wel racket, een kloon van pong, erg leuk en erg verslavend.

Nadeel aan de 7110 is wel de software, die bevat nogal wat bugs, vooral de laatste versie, da's ook waarom ie weggaat eigenlijk. Bepaalde telefoonnummers moet ie gewoon niets van hebben, je klopt het nummer in, drukt op opnemen en pats scherm uit, foon uit, alles uit.... maar na een seconde of 2 gaat ineens het licht van het schermpje weer aan... nog wat later staat er ook weer wat op het scherm en dan functioneerd ie ook weer gewoon. Maar dat nummer bellen verrekt ie :(.

De antenne, tsja, ik vind het persoonlijk niet onhandig, altijd iets om em aan vast te pakken om em uit je broekzak te toveren ;).

Ook kan die van mij behoorlijk tegen water, ben een keer met bedrijfsuitstapje naar sixflags geweest, daar in de wildwaterbaan... Nou ik was flink nat, idioten waren gewoon water aan het scheppen de boot in.... Ik was niet als enigste nat, de foon kon je ook uitwringen >:) Maar ff uitgezet, laten drogen (enigsinds) en aanzetten dat ding, werkt nog steeds :).

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

• Johann0r
hm die pluspunten hoorde ik dus ook al en dat bevalt me wel :) en anders als probeer ik 7110 eerst bevalt ie me niet, verpats ik em wel weer in dorp ^^
Dus wie 7110 te koop heeft..

laat et me horen!

• SambalBij
  • Laatst online: 11:54

SambalBij

We're all MAD here

Ik heb zowel een 6210 als een 7110, en ik heb een lichte voorkeur voor de 7110. Hij is wat dikker/zwaarder dan de 6210 en heeft een uitstekende antenne. (iets wat ik persoonlijk wel fijn vind, zo'n telefoon ten grootte van een Zippo vind ik niets, ik wil hem wel stevig in de hand hebben)
Daarentegen is hij que design wat aparter dan de 13-in-dozijn-standaard 6210. En natuurlijk die schuifklep. Ik vind zelf die klep handiger dan de klepjes van andere toestellen (als de motorola cd920 die ik vroeger had) Hij is erg stevig, met metalen schuifrails, dus afbreken ben ik niet bang voor. Daarnaast is het 'matrix-effect' van die klep ook wel leuk... In één vloeiende beweging met één hand de foon uit je zak halen, de klep openschieten en beginnen te lullen staat nog steeds garant voor vage blikken van mensen in de directe omgeving 8-)
Ander voordeel is dat de microfoon in de klep zit, dus dichter bij je mond, waardoor je voor anderen beter te verstaan bent in een lawaaiige omgeving.
Die roller is ook erg handig, alleen is soms de functie van een druk op de roller en een druk op de linker schermknop niet altijd duidelijk en soms zelfs wat verwarrend.

(mijn) conclusie: het zijn beide prima toestellen, de 6210 wat platter en lichter, de 7110 wat exclusiever.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Johann0r schreef op 12 september 2002 @ 20:38:
Ik heb namelijk wel interesse in bijde en wil een zwarte 6210 of een groene 7110 post ff prijzen hier dan :)
Groene 7110 hier :). Stuur me maar ff een mail als je interesse hebt: timborg@xs4all.nl

• harryslinger
Operations schreef op 12 september 2002 @ 21:37:
Ik heb zowel een 6210 als een 7110, en ik heb een lichte voorkeur voor de 7110. Hij is wat dikker/zwaarder dan de 6210 en heeft een uitstekende antenne. (iets wat ik persoonlijk wel fijn vind, zo'n telefoon ten grootte van een Zippo vind ik niets, ik wil hem wel stevig in de hand hebben)
Daarentegen is hij que design wat aparter dan de 13-in-dozijn-standaard 6210. En natuurlijk die schuifklep. Ik vind zelf die klep handiger dan de klepjes van andere toestellen (als de motorola cd920 die ik vroeger had) Hij is erg stevig, met metalen schuifrails, dus afbreken ben ik niet bang voor. Daarnaast is het 'matrix-effect' van die klep ook wel leuk... In één vloeiende beweging met één hand de foon uit je zak halen, de klep openschieten en beginnen te lullen staat nog steeds garant voor vage blikken van mensen in de directe omgeving 8-)
Ander voordeel is dat de microfoon in de klep zit, dus dichter bij je mond, waardoor je voor anderen beter te verstaan bent in een lawaaiige omgeving.
Die roller is ook erg handig, alleen is soms de functie van een druk op de roller en een druk op de linker schermknop niet altijd duidelijk en soms zelfs wat verwarrend.

(mijn) conclusie: het zijn beide prima toestellen, de 6210 wat platter en lichter, de 7110 wat exclusiever.
mensen kijken echt niet vaag als ze jou 7110 open zien schieten, eerder iets van wat voor koelkast heb je daar in je hand! een 6210 is gewoon wat relaxed~er geen antenne geen klepje, ik heb ze allebei gehad, en mt beide geen problemen, maar de 6210 ligt gewoon wat beter in dehand en is wat beter met de battreij! gewoon een 6210 nemen zou ik zeggen!!

• Johann0r
Koelkast valt ook weer mee.. het is neit dat je zegt dat et een viekant blok is. \
Er zit wel wat design in kwa groot scherm en versmalling naar onderen en hij is btw evenblang als 6210

• SambalBij
  • Laatst online: 11:54

SambalBij

We're all MAD here

de 7110 is (zonder de antenne) zelfs iets korter dan de 6210. Aan de onderkant zijn ze even breed, de 7110 is bovenaan wat breder door het scherm, en ook wat dikker.
Afbeeldingslocatie: http://inode.darktech.org/images/got/7110en6210.jpg
Afbeelding 1: Een vergelijkend warenonderzoek (en ja, ik weet dat m'n scanner vies is ;-))

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Johann0r
Lol mwah vies is een verkeerd woord :)

• Johann0r
woei!: )

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:17

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Check eens www.tweedehands.nl, staan nieuwe 7110's bij.

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-02 18:03
Ik snap niet wat iedereen tegen de firmware van de 7110 heeft :? Mijn 7110 werkt perfect, geen bugs in de software tegengekomen, geen klepjes/microfoontjes die eraf vallen, veertje werkt goed, display is duidelijk enz. Het enige nadeel is dat de verf/lak/whatever snel beschadigd (hij is een paar keer op straat gevallen :'() Verder valt 'ie soms uit, omdat de accu niet (meer) helemaal goed vast zit. Maar dat is vooral als je er mee zit te spelen, en tegelijk ook het enige nadeel vind ik :)

Kopen? ;) Ik ga denk ik een Nokia 7650 of een SonyEricsson P800 kopen binnenkort.

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Kheb ook een 7110, wereld toestel. Klepje is nog verre van lam en roller werkt ook nog perfect. Ontvangst is imho ook beter dan een 3310 (zelf amateuristiesch getest...geen meetapparatuur e.d)
Antenne zit vind ik niet in de weg, het toestel is wel erg dik! In de rechterbroekzak van een Dockers zit alleen precies zo'n klein vakje waar je hem rechtop in kan zetten...IDEAAL :)

Verder vind iedereen dat klepje erg stoer, en kan je er altijd veel andacht mee krijgen (zeker op feestjes :) )

...gamen blijft leuk...

• topper
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-01-2023
Ik vind de 7110 gewoon een k*t telefoon, ik heb twee keer een nieuwe gekregen omdat het microfoontje het niet meer deed, het microfoontje in de klep is via die metalen uitschuifstrips verbonden met je telefoon, daardoor snel vuil tussen metalen strip en telefoon en dus werkt het microfoontje niet meer, heb ik al zo vaak meegemaakt, ben je aan het bellen, zegt de andere kant van de telefoon dat ie je niet kan horen!! Ik ben blij dat ik nu een ander heb..........

specs

• sniperz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-03 11:06
ik heb de 7110 gehad (opzich wel een leuk telefoontje) maar heeft veel klachten zoals het klepje en de bekende nokia display dit is ook zo bij de 6210

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

7110 roelt! Ik vond het grotere scherm, en die navi-roller fijn! :) Daarom zou ik 'm nemen ipv de 6210. :)

Volvotips.com

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-03 21:36
6210, mooier, moderner, relaxter(subjectief, en net zo goed bereik, erg goed van de 6210.

no comment

• Johann0r
hm ik heb de 7110 nu :)
prima telefoon alles werk nog opperbest :)

• harryslinger
Johann0r schreef op 21 september 2002 @ 14:02:
hm ik heb de 7110 nu :)
prima telefoon alles werk nog opperbest :)
wat heeft de doorslag gegeven om de 7110 te kopen?

• Johann0r
Gewoon navi roller en extra groot display en kleppie :)
Pagina: 1