Toon posts:

en wat vinden we van deze nieuwe theorie ?

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>New Theory of Solar Stability

[Original headline: Hubli scientists propose new theory of solar stability ]

Hubli, India: If pure gravitation existed between stellar bodies, then each would be "sucked into" one great whole. Though this sounds a composite philosophical premise, this does not define the physical universe, according to a radically new theory of solar stability.
Two noted astrophysicists from Hubli Dr Navin Shah and Pankaj Jain have put forth the theory of Strepulsion-Retraction as against the Newtonian laws of gravitation and Einsteins theory of relativity.

So is the whole theory of gravitation-relativity incorrect? Yes, says Dr Shah who says that "there are two universal forces strepulsion and retraction. All stars exert Stellar Repulsion Force (SRF) or strepulsion which is repulsive in nature while the planetary bodies exert attractive forces. So in a solar system Retraction is the force which arises when SRF interacts with gravitation. This interaction between SRF and gravitation gives rise to the orbital motion and rotation of the planetary bodies.

Speaking to The Times of India Dr Shah says that, the whole premise of modern physics (read western) which is based on the gravitation-relativity theory is wrong. "The Sun contains 98.8 per cent of the mass of the solar system and the remaining is in the planetary bodies. So if one would go by gravity then all the planets would have been embedded into the Sun. Even Einstein's theory is philosophical paradigm because time and space are constructs of the mind and do not exist."

Elaborating further, Dr Shah says, SRF is originated under Thermonuclear Reactions (TNR) in the stars. Fifty per cent of the energy liberated from the stars under TNR is in the form of strepulsion force and other half contains light, heat and plasma particles. Owing to nuclear origin intensity of SRF is million times greater than gravitational intensity.

The theory can explain all astrophysical phenomenon, expansion, neutron stars, blackholes, meteorites etc and offers celestial occurrences to validate the strepulsion. The other proof that the sun exerts repulsion force is anti-solar ejection of solar wind, anti-solar deflection comet tail, anti-solar defusion of magnetosphere, higher ocean tides on full moon midnight than on new-moon midday, anti-solar displacement of star rays during solar eclipse, radiation of red-shift of star-light in vicinity of the sun.

So now with this new theory what would be its impact on physics? Space-programmes would move years ahead if SRF energy is utilised as fuel to navigate and reach the various pockets of solar system and finally leave the system, the scientists theorise.

Sordel Space System (SSS) is a new space technology which is based on retraction force which acts in a ratio inversely proportional to square root of distance from the star, therefore planets revolve in their orbit with this velocity.

So where is the empirical data to validate this new hypotheses? Dr Shah says that the European Space Agency has accepted his papers, while NASA has already employed a space-craft to guage the repulsive forces of the sun.

The Indian Science Institute, Bangalore has reviewed the theory for confirmation and the Swedish Royal Academy of Physics (Nobel Foundation) has accepted his papers and is being "scrutinised".

[Originally published: January 17 2000][/quote]

nou ?

Verwijderd

India loopt 20 decennia achter in geestelijke ontwikkeling, weten waarschijnlijk niet eens dat de aarde rond is... Dus dat verhaaltje is bullshit !

Verwijderd

Vertaal ff. ik heb geen zin om zoveel te lezen in het engels!

Verwijderd

Ik ook niet. Kan niet iemand het even kort en bondig samenvatten? :)

Verwijderd

Topicstarter
eh :? een beetje tweaker moet toch wel net zo makkelijk engels als nederlands kunnen lezen ?

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>India loopt 20 decennia achter in geestelijke ontwikkeling, weten waarschijnlijk niet eens dat de aarde rond is... Dus dat verhaaltje is bullshit ![/quote]Euh...ik heb het verhaaltje nog niet gelezen, maar in India leven enorm veel (intelligente) mensen. Ook leuk om te weten is dat er bepaalde gebieden zijn waar echt enorm veel hoogbegaafden leven, dit bewijst wel dat intelligentie (gedeeltelijk) erfelijk is :).

Verwijderd

druk het eens uit in percentages van de bevolking?

Een land waar 70% van de bevolking in de 21-ste eeuw ver onder de armoedegrens leeft heeft zich in mijn ogen niet als intelligent geprofileert.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Een land waar 70% van de bevolking in de 21-ste eeuw ver onder de armoedegrens leeft heeft zich in mijn ogen niet als intelligent geprofileert.[/quote]intelligentie en armoede zijn volgens mij toch in elk geval voor een zeer groot deel onafhankelijk van elkaar.
een intelligent volk is iets heel anders dan intelligente/hoogbegaafde mensen.

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Inderdaad, zoals el_marcianito zegt. En belangrijk is ook dat er gewoon ongelooflijk veel mensen leven, niet zo gek dat er ook wat wetenschap op hoog niveau beoefend wordt.

Waar komt dit artikel trouwens vandaan?

• BoneZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-05-2021

BoneZ

don't panic

In Indie leven heel veel inteligente mensen. Indiers staan er trouwens om bekend dat ze hele goede wiskundigen leveren. Ook zitten er enorm veel programeurs (veel bedrijven besteden arbeidsintensief prog.werk uit aan Indie). Het land zou btw een stuk ontwikkelder zijn als het niet zo corrupt zou zijn want het land heeft alles in de bodem en in de mensen. Geloof me, als ik zeg dat de mensen daar zowel sociaal als geestelijk niet onder doen voor die boeren hierzo

reality is for people with no imagination

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-01 13:57
Volgens mij ligt het probleem in india ook gedeeltelijk aan het kaste stelsel daar. Zit je eenmaal in de laagste kaste dan kom je er ook nooit meer uit en dan zal je het nooit maken in de wereld hoe slim je ook bent.

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

De westerling denkt altijd dat hij beter is daar irriteer ik me mateloos aan.
Veel buitengewoon intelligentie wis -en natuurkundigen komen uit India en omstreken, omdat een land arm is, betekent het nog niet dat de inwoners DOM hoeven te zijn, kijk maar naar Ramanudjan, de grootste wiskundige van de 20e eeuw, hij was buitengewoon arm, maar het ging pas slecht met hem toen een paar Engelse wetenschappers hem "redden" door hem naar Engeland te halen.
India heeft misschien geen materiele rijkdom, maar zeker geestelijke en spirituele rijkdom waar het westen nog wat van kan leren.

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

Topicstarter
halloooowwwww theetantes zijn we lekker offtopic aan het kibbelen ? ;)

• johnny.xxx
  • Laatst online: 24-03-2025
nou ik vind het nogal wat om te zeggen dat newton en einstein fout zaten.
maar ik kan beter mijn mond houden want ik snap toch niets van dit gedoe. :)

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 24 oktober 2000 02:01 schreef Flamez het volgende:
halloooowwwww theetantes zijn we lekker offtopic aan het kibbelen ? ;)[/quote]Wil je ook een koekje? ;)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 23 oktober 2000 21:02 schreef tomato het volgende:
Euh...ik heb het verhaaltje nog niet gelezen, maar in India leven enorm veel (intelligente) mensen. Ook leuk om te weten is dat er bepaalde gebieden zijn waar echt enorm veel hoogbegaafden leven, dit bewijst wel dat intelligentie (gedeeltelijk) erfelijk is :).[/quote]De delen die jij bedoeld zijn volgens mij de resten van de Engelse kolonie.

• faraway
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-01 12:06

faraway

Dank U...

Volgens mij is het idee van zowel een aantrekkende (zwaartekracht) als afstotende(in dit geval SRF) niet nieuw. Maar als dit bericht correct is wordt er hier toch wel heel serieus op ingegaan(NASA, ESA, Nobel-commissie). Heel interresant, ook voor de ruimtevaart, omdat hiermee misschien een nieuw vorm van voortstuwing beschikbaar komt.
Het zal overigens niet de eerste keer zijn dat een doorbraak in de natuurkunde/astronomie uit India komt. Eerdere opmerkingen hierover zeggen dus heel wat meer over de intelligentie van de posters dan die van de Indiers.

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 24 oktober 2000 10:15 schreef faraway het volgende:
Volgens mij is het idee van zowel een aantrekkende (zwaartekracht) als afstotende(in dit geval SRF) niet nieuw. Maar als dit bericht correct is wordt er hier toch wel heel serieus op ingegaan(NASA, ESA, Nobel-commissie). Heel interresant, ook voor de ruimtevaart, omdat hiermee misschien een nieuw vorm van voortstuwing beschikbaar komt.
Het zal overigens niet de eerste keer zijn dat een doorbraak in de natuurkunde/astronomie uit India komt. Eerdere opmerkingen hierover zeggen dus heel wat meer over de intelligentie van de posters dan die van de Indiers.[/quote]Precies mijn point!
Alleen betwijfel ik de wetenschappelijke integriteit van deze "ontdekking".
Worden er net zoals Einstein en Newton deden,
postulaten geformuleerd waaraan de hele theorie wordt opgehangen en wordt dit verduidelijkt met wiskunde en geverifieerd met experimentele data dan kijk ik er wel opnieuw naar.Alleen het krukkige engels van het artikel doet mij echter het ergste vrezen...

• Unicorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04-2024

Unicorn

rogue soeper

Ik weet niet, iemand die uit de losse pols Einstein en Newton van tafel denkt te kunnen vegen wekt bij mij al gelijk argwaan.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>(...) time and space are constructs of the mind and do not exist.[/quote]Dit standpunt is, denk ik, niet te verdedigen.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>The theory can explain all astrophysical phenomenon, expansion, neutron stars, blackholes, meteorites etc and offers celestial occurrences to validate the strepulsion.[/quote]Ze brengen het hier alsof de huidige astrofysica nog met allerlei problemen worstelt om deze fenomenen te verklaren, iets wat niet het geval is. Wat het dan toevoegt (behalve dan een extra fundamenele kracht) is mij dus niet duidelijk. Als hun theorie nou bijvoorbeeld een mooi model op zou leveren voor quintessentie, of een iets minder harig equivalent voor het standaardmodel, kijk daar komen we verder mee :).<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>The other proof that the sun exerts repulsion force is anti-solar ejection of solar wind, anti-solar deflection comet tail, anti-solar defusion of magnetosphere, higher ocean tides on full moon midnight than on new-moon midday, anti-solar displacement of star rays during solar eclipse (...)[/quote]Idem dito.

Dat laatste (displacement of star rays) is zelfs onzin; sterrenlicht wordt naar de zon toe gebogen bij een zonsverduistering. Dat is al vaak genoeg geobserveerd en werd ook voorspeld door Einstein's theorie.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>(...) radiation of red-shift of star-light in vicinity of the sun.[/quote]Straling van roodverschuiving van sterrenlicht? En dat is...?<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>(...) which is based on retraction force which acts in a ratio inversely proportional to square root of distance from the star (...)[/quote]Dit is wel heel opmerkelijk, bijna belachelijk: een veld wat in totale kracht toeneemt namate de afstand groter wordt!

Ik heb eigenlijk te weinig materiaal om dit nogal rammelige artikel goed te kunnen beoordelen. Als hun papers echt geaccepteerd zijn door ESA, NASA, en de Nobel foundation, dan zal dat inhoudelijk wel in orde zijn. En al is de hypothese niks, dan nog ben ik wel benieuwd naar hun aanvechting van de huidige natuurkunde, en dan met name Einstein's theorieën. Ik heb op Google en Altavista een search gedaan op hun namen, maar daar kwam niets uit. Weet iemand waar ik meer kan vinden?

Aan de andere kant... Iets zegt mij dat dit hele artikel nep is. :)

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Gek he? Dat idee had ik nou ook ;)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>So is the whole theory of gravitation-relativity incorrect? Yes, says Dr Shah who says that "there are two universal forces strepulsion and retraction. All stars exert Stellar Repulsion Force (SRF) or strepulsion which is repulsive in nature while the planetary bodies exert attractive forces. So in a solar system Retraction is the force which arises when SRF interacts with gravitation. This interaction between SRF and gravitation gives rise to the orbital motion and rotation of the planetary bodies. [/quote] :? dat aantrekken en afstoten, dat is toch net als in een kristalrooster met atomen :?

• faraway
  • Laatst online: 25-01 12:06

faraway

Dank U...

Het artikel is in ieder geval niet nep. Ik heb nog een soortgelijk artikel gevonden:
www.expressindia.com/ie/daily/19980109/00950594.html

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>"there are two universal forces strepulsion and retraction. All stars exert Stellar Repulsion Force (SRF) or strepulsion which is repulsive in nature while the planetary bodies exert attractive forces. So in a solar system Retraction is the force which arises when SRF interacts with gravitation.[/quote]:? Er zijn 2 krachten, strepulsion en retraction. Maar planeten doen ook nog aan 'attractive forces'. En retraction is eigenlijk helemaal geen universele kracht maar het gevolg van interactie tussen strepulsion en zwaartekracht. Maar zwaartekracht bestond toch niet? Er waren toch 2 universele krachten? :?<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>"The Sun contains 98.8 per cent of the mass of the solar system and the remaining is in the planetary bodies. So if one would go by gravity then all the planets would have been embedded into the Sun.[/quote]Wel als je zoals aristoteles denkt dat voorwerpen die bewegen vanzelf afremmen. Alleen die gedachte is al een paar duizend jaar achterhaalt. Hoe ze hier op komen zie ik dan ook niet helemaal.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Even Einstein's theory is philosophical paradigm because time and space are constructs of the mind and do not exist." [/quote]Kan iemand dit vertalen, ik volg dit even niet.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Fifty per cent of the energy liberated from the stars under TNR is in the form of strepulsion force and other half contains light, heat and plasma particles. Owing to nuclear origin intensity of SRF is million times greater than gravitational intensity.[/quote]Ehm? En hoe zit het dan met de wet van behoudt van energie? Of geldt die niet? Die reacties zijn namelijk precies kloppend, er is echt geen ruimte om zomaar energie in een kracht te gaan stoppen. En hoe doe je dat trouwens? Energie in een kracht stoppen? Je kunt energie aan deeltjes toevoegen, maar aan een kracht?<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>So now with this new theory what would be its impact on physics? Space-programmes would move years ahead if SRF energy is utilised as fuel to navigate and reach the various pockets of solar system and finally leave the system, the scientists theorise.[/quote]Die is ook leuk. Niet over dat Alle theorien de de afgelopen 100 jaar zijn bedacht herroepen zullen worden ofzo. Nee, het belangrijkste effect op de natuurkunde is dat de ruimtevaart er voordeel van heeft. Eh? Last time I checked was ruimtevaart toch nog wat anders dan natuurkunde?<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Sordel Space System (SSS) is a new space technology which is based on retraction force which acts in a ratio inversely proportional to square root of distance from the star, therefore planets revolve in their orbit with this velocity.[/quote]leuk, een nieuwe technology. Lees ik dit nu goed en gebruiken ze die technologie om planeten met die (welke?) snelheid om de zon te laten bewegen? hoe hebben de planeten dat de afgelopen 5G jaar dan geflikt?

Tsja, all in all kan mijn commentaar worden samengevat met:
:? huh? :?

[edit]
FF wat foute tags goed gezet

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Even Einstein's theory is philosophical paradigm because time and space are constructs of the mind and do not exist."[/quote]Hier stellen ze dat de stellingen van Einstein gebasseerd zijn op de grondbeginselen tijd en ruimte. Wat klopt, want alles wat we doen is gerelateerd aan tijd en ruimte. Wat ze dus nu beweren is dat tijd en ruimte niet bestaan (zijn hersenspinselen) en dat dus de stelling van Einstein niet klopt. :? Is nauwelijks te bevatten voor een normaal mens, als tijd niet bestaat, bestaat morgen ook niet en ben je nooit geboren:? Het leven op aarde wordt geregeld door de zonsop- en ondergang met een regelmatige cyclus van 24 uur.

Als je hun bovenstaande stelling anders leest kun je het volgende veronderstellen:
v= m/s => s is tijd en bestaat niet, dus v =m de snelheid van iets zou dus lineair zijn aan de afgelegde weg. Versnelling (a) = afgelegde weg (m)/ tijd in het kwadraat (s2) ook hier vervalt de tijd en loopt de versnelling over de afgelegde weg op. waarbij de snelheid dus evenredig is aan de versnelling :?

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Hoe zit het met tijd-dilatatie en Lorentz contractie? Daar hoor ik deze boys helemaal niet over

• CmdrKeen
  • Laatst online: 18-12-2025

CmdrKeen

Krentenboltosti

In het artikel staat niet dat tijd en ruimte "hersenspinselen" zijn. Er wordt volgens mij bedoeld dat tijd en ruimte relatief zijn aan de waarnemer. Als je tijd en ruimte dus meet, zal *jouw* uitkomt een resultaat zijn van *jouw* invalshoek.

Dit lijkt een plausibele verklaring voor veel feiten (zie o.a. de thread over tijdreizen in het Forum Wetenschap & Levensbeschouwing), maar moet constant in twijfel getrokken worden teneinde er uitsluitsel over te krijgen: klopt het of niet?

Voorts is deze nieuwe theorie geen brutale aanval en worden Einstein en Newton niet "van tafel geveegd". Een theorie is er om aangevallen te worden. Min of meer zoals een nieuwe manier van beveiligen van digitale muziek: hoe meer de methode aangevallen wordt, des te beter wordt de uiteindelijke beveiliging. Zo gaat het ook met theorieën: als je die op alle punten probeert onderuit te halen, zal wat overblijft sterker staan en beter te bewijzen.

En wat de intelligentie van de gemiddelde Indiër betreft... die staat hier natuurlijk volkomen los van. Wat een onzin om te denken dat een gemiddelde van invloed zou kunnen zijn op een lid van de verzameling waar dat gemiddelde betrekking op heeft. Als je zulke dingen denkt, kan je beter in het Onzinforum gaan rondhangen :).

Deze theorie zou weleens een waardevolle aanvulling op de algemene relativiteitstheorie kunnen blijken, aangezien veel onderwerpen van een andere kant belicht worden.

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

flamez:
ik heb dat andere artikel ook gelezen.. 8 januari 1998, al meer dan 2 1/2 jaar oud. niet dat dat zo erg is verder, maar als het echt zo goed is, zou die theorie inmiddels al wel wat bekender zijn lijkt me. als de nasa aan nieuwe vormen van voortstuwing zit te denken, lijkt me dat wereldnieuws. maar ik kan het natuurlijk ook mis hebben.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>In the solar system, the sun exerts repulsion while planets exert a gravitational force and at a orbital distance both reverse forces counterbalance. This equilibrium maintains the mean constant distance between the sun and the planets.[/quote]de afstand tussen de zon en de planeten is niet constant, het heelal en dus ook het zonnestelsel zet uit. dit komt juist uit de relativiteitstheorie naar voren. (dat de afstanden tussen planeten en de zon of groter, of kleiner moesten worden, ipv constant te blijven) Einstein dacht eerst ook dat het niet klopte en probeerde zijn theorie aan te passen, maar het is gebleken dat het wel klopt.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Accordingly, in thesolar system the sun exerts repulsion but planets and satellites exert gravitational force so that they remain at a mean constant distance from each other.[/quote]dit klopt dus niet (zie boven)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> As the mass of the sun was 99.85 per cent of the solar system if the sun exerted gravitation, then the entire planetary system would have collapsed into the sun and anihilated, accordingly, they argued the universe would be in state of singular body if Newton's law of universal gravitation would be a reality. [/quote]dat volg daar volgens mij helemaal niet uit.

shit, ik moet weg. ik ga hier nog wel een keer mee verder.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>In het artikel staat niet dat tijd en ruimte "hersenspinselen" zijn. Er wordt volgens mij bedoeld dat tijd en ruimte relatief zijn aan de waarnemer. Als je tijd en ruimte dus meet, zal *jouw* uitkomt een resultaat zijn van *jouw* invalshoek.[/quote]Ieder mens heeft een tijdklok van 24 uur, gebaseerd op de beweging van de zon. Experimenten met personen die voor langere tijd de bewegingen van de zon niet konden volgen bleken te resulteren in een ernstige verstoring van de biologische klok. De bilogische klok houdt een ritme van 24 uur aan. Evenals elk ander levend dier op aarde.
De waarneming van tijd is een nagenoeg dezelfde waarneming voor elk mens.

Met "constructs of the mind" wordt bedoeld dat de hersenen tijd relativeren naar de 24uurs tijdbasis. Hersenspinselen was idd te kort door de bocht, maar blijft een bevatting van onze hersenen.

Afgezet in de 3 dimensies weet ELK mens dat een muis klein en een olifant groot is. Dit wordt door de hersenen gerelateerd aan het eigenbeeld (hoe groot ben ik) Ieder mens vindt een flatgebouw groter dan zichzelf. en een mier erg klein.

Onze hersenen kunnen alleen een 3dimensionaal beeld vormen van iets. Het kost ontzettend veel rekenkracht om dit op een computer na te bootsen. Maar wat als er meer dimensies zijn? Onze hersenen kunnen dit niet verwerken. Alles wat wij zien en waarnemen is gebaseerd op perceptie, binnen dit referentiekader zijn de wetten van Einstein en Newton opgesteld.

Neem Newton: Newton nam aan dat de gravitatieconstante van de aarde 9,8m/s2 is. Op basis hiervan stelde hij de wet tot behoudt van energie op. Met behulp van deze wet heeft de mensheid het bestaan van het heelal en de "Oerknal" verklaard. en daarmee de samenhang van de sterren in het heelal. Alles is opgehangen aan de factor tijd, die uit onze hersenen voortkomt. Verlaat je factor tijd(dus de 24uurs basis uren,minuten,seconden,milliseconden etc) Dan blijft van de "oude" theorieen niks meer over.
Tevens worden dan de kernreacties onverklaarbaar maar dat ter zijde :)

Verwijderd

Topicstarter
el marcianito <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>ik heb dat andere artikel ook gelezen.. 8 januari 1998, al meer dan 2 1/2 jaar oud. niet dat dat zo erg is verder, maar als het echt zo goed is, zou die theorie inmiddels al wel wat bekender zijn lijkt me.[/quote]nadat ze deze theorie bekend maakte gaan natuurlijk andere wetenschappers het onderzoeken, verifiëren en/of weerleggen
dat is een proces dat wel wat jaartjes in beslag kan nemen..
en in die tijd hoor je er inderdaad niet zoveel over...<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>als de nasa aan nieuwe vormen van voortstuwing zit te denken, lijkt me dat wereldnieuws.[/quote]als ze met het onderzoek klaar zijn wel..
tot die tijd zullen ze er niet zoveel info over prijsgeven

en met het volgende <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>because time and space are constructs of the mind and do not exist.[/quote]word bedoeld dat tijd en ruimte, door de mens bedachte concepten zijn

en verder.. als nasa er serieus(kweet effe niet meer hoe je serieus spelt :? bse ? ) onderzoek naar doet moet het toch wel van enige waarde zijn

verder heb ik er ook weinig verstand van daarom laat ik het aan jullie over :)

• -=Confuzer=-
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Ik ben het eens met unicorn...
Zwaartekracht verklaarde toch al alles?

Nu hebben we er zogenaamd weer een kracht bij?

Ik denk dat de experimenten mislukken... zoniet, dan ben ik stunished en blij :) dat er zoveel te ontdekken valt.

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

Pagina: 1