Toon posts:

[NT] Programma open en sluiten dmv commandline. *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is als volgt ik wil dus doormiddel van een bat bestandje een opdracht maken dat windows NT 4.0 mijn compoort opent en deze open houd.

Daarna moet er een opdracht regel komen om dit programma weer af te sluiten zodat de compoort weer word vrijgelaten.

Hoe moet ik dit oplossen?

Kan ik in windows NT net zoals in linux een KILL commando geven aan een programma dat loopt?

Let op het moet dus echt via de commandline.

Zijn er dos commando's onder win NT 4.0 om de compoort te activeeren, en te deactiveeren?

Deze lose batjes worden namelijk door een bestaand paket gestart die dan zelf gewoon verder moet lopen. dus het compoort programmatje moet dus in de achtergrond meelopen, het liefst zonder dat er ook maar een venster opengaat.

Zijn er geen standaart terminal programmatjes die je doormiddel wan een pro.exe -shutdown ofzo kan sluiten? bestaat dit uberhoud onder windows?

Verwijderd

Topicstarter
Weet niemand dit?

Dat is dan jammer. :'(

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Wat stel je je voor bij "dat windows NT 4.0 mijn compoort opent en deze open houd"?
Wat wil je met die compoort: lezen? schrijven? en moet dat zomaar automagisch gebeuren?
Wat is dat voor achterlijk "bestaand paket", dat kennelijk wel met een com port wil praten
maar te stom is om d'r een te openen?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op 12 september 2002 @ 17:35:
Wat stel je je voor bij "dat windows NT 4.0 mijn compoort opent en deze open houd"?
Wat wil je met die compoort: lezen? schrijven? en moet dat zomaar automagisch gebeuren?
Wat is dat voor achterlijk "bestaand paket", dat kennelijk wel met een com port wil praten
maar te stom is om d'r een te openen?
Mischien is het niet een achtelijk paket maar moet er iets bijgebouwt worden voor het aansturen van een externaparaat die dus om moet schakelen.

Het programma kan dus exterene programma's open doormiddel van een script, en dit progama moet er voor zorgen dat de compoort word opengezet zodat hij data kan ontvangen en dus zijn dtr openzet, dit moet hij dus doen totdat er weer een progje gerunt word die het vorige progje kilt.

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:28
op de resource kit van nt staan tooltjes om via de command-line processen te sluiten.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.