Toon posts:

"start knal" bij iiyama HM703UT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort in het bezit van een iiyama HM703UT. Mooi beeld niks, mis mee, alleen steeds als de monitor inschakelt die irritante "knal".
Volgens het boekje wordt de monitor elke keer als ie aan schakelt gedemagnetiseerd wat gepaart gaat moet gaan met een 'zwak geluid'

Heeft iemand hier ervaring mee en eventueel een oplossing ?

Bedankt alvast,

Edwin

Verwijderd

Ik weet dat het bij een vriend van mij ook gebeurt, het schijnt geen kwaad te kunnen

Verwijderd

muah, ik heb hier 2 schermen staan die ook wel geluid maken als ze aan gaan, eigenlijk helemaal geen last van, aangezien ze al een stuk ouder zijn ... zal het vast wel mee vallen met je mooie iiyama ;)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
volgens mij doet bijna iedere monitor dat de mijne (iiyma vision master 452) iig wel
kan me niet voorstellen dat er een oplossing voor is

[ Voor 0% gewijzigd door PilatuS op 11-09-2002 20:16 . Reden: typo ]

• AlKoholiK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 14:05

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

op mijn werk hebben ze idd ook zo'n scherm...en ik schrik me altijd rot als ik daarachter zit :)

ik vind het heel irritant, alleen ik zou niet weten hoe je het zou kunnen verhelpen, als dat la mogelijk is

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:35

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Het is al eens ooit helder uitgelegd op GoT maar ik ben kwijt wat het precies was :).

Het kan iig geen kwaad.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Mijn monitor (LiteON) had dit in het begin ook, wanneer die aan ging dan ging dat steevast gepaard met een klap, na verloop van tijd is dit wat zachter geworden.
Ik denk niet dat dit iets ia om je zorgen over te maken wat weel monitoren hebben hetzelde.

Bij mij op het werk staan allemaal Dell 17" monitoren die een hele luide tik geven op het moment dat ze worden aangezet.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• M2XzeeD
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04-2025
Ja ik heb die monitor ook
(mooi beeld he trouwens :P)
maar das niet echt normaal mijne is nl gewoon zoals elke andere monitor
mijn oude 17 inch display (thuis en op me werk) gaven wel een knal
maar dat was prolly iets ernstiger maar die krengen waren allemaal binnen een half jaar kapot (5 v/d 6)
maar als ik jouw was zou ik even iiyama bellen voor de zekerheid

Verwijderd

Hij gedemagnetiseerd bij het aangaan bij mijn 501 vision master pro lijkt het wel of hij onploft. Kan geen kwaad volgens IIyama

• CME86
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 15:40
ik heb ook een Iiyama vmp454 en die knalt ook soms redelijk. is gewoon normaal

• hightower
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04-2024
Dat is altijd bij trinitron beeldbuizen En van dat geluid zou je zowat zeggen dat dat rooster dat in je beeldbuis hangt heen en weer klapt ofzo. Maar het is iig heel normaal.

Een trinitron beeldbuis kun je herkennen aan de 2 streepjes in het beeld(horizontaal)

specs: Sun Workstation Server Router Laptop

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

de Dell van mn broertje doet het ook vrij luid.. mijn 17" Novita (schijnt Hansol te zijn) doet het wat minder volumnieus maar geeft desondanks een knalletje... Ben er gewoon aan gewend, kan echt geen kwaad

Verwijderd

Veel trini- of diamondtron "degaussen" inderdaad standaard bij het inschakelen.
Dat geeft inderdaad een wat vreemd geluid maar kan geen kwaad voor de monitor.
Wanneer ik echter in het instructieboekje van mijn nec lees dat het handmatig degaussen niet vaker dan eens per 15 minuten mag plaatsvinden, omdat dat anders schade aan de monitor kan veroorzaken, concludeer ik hieruit dat je dus ook niet vaker dan eens per 15 minuten je monitor mag herstarten. :+

Even op letten dus...

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Jep... Da's de degauss... Die geeft hier na een halve dag ook een flinke dreun, en een EM puls waar je flauw van valt :)

Forget your fears...
...and want to know more...

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

(jarig!)
Op school hebben we van die 22" piyama schermen. Deze geven ook een enorme tik bij het aandoen. Vooral als ze een weekend hebben uitgestaan.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

tis dus normaal, maar je had mijn oude hitachy beeldscherm eens moeten horen.
Daar kwam een hele behoorlijk luide knal uit, was ook 12 jaar oud dan

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Philips Monitoren doen dat ook. Nu hebben ze de hele klas lokaal er vol van. Het mooiste is waneer de les begind. Paw... PAW.PAW...PAW. En dat z'n 25x :D
Het is een normaal verschijnsel. Het is wel een beetje irritant als een keer de monitor als enigste van de klas wil aanzetten. De leraar heeft het meteen door.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

ff offtopic
de Dell van mn broertje doet het ook vrij luid.. mijn 17" Novita (schijnt Hansol te zijn) doet het wat minder volumnieus maar geeft desondanks een knalletje... Ben er gewoon aan gewend, kan echt geen kwaad
Novita was onderdeel van Samsung tot vorig jaar geloof ik.

ff ontopic

Mijn Iiyama doet vanaf Maart (toen heb ik um gekocht) hetzelfde. T maakt niet zoveel uit hoor :) Kan ie wel tegen.

• m-m
  • Niet online

m-m

Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 21:23:
ff offtopic
Novita was onderdeel van Samsung tot vorig jaar geloof ik.
aha.. tis iig een heerlijk monitorretje :P

Verwijderd

ja gaaf he die klap :*) je moet m'n vmp510 eens horen man die geeft pas echt een pest knal })

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:05

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

mijn vmp 454 doet dat ook, toen hij voor het eerst aanging, ook zown knal, d8 ik dat ik trugkon naar de winkel :P

www.google.nl

Verwijderd

heb ik ook...

maar volgens mij alleen maar als ie al warm is...
zal het morgenochtend eens testen...
Ik vindt het trouwens geen prettig gevoel.. maar ja.. het schijnt geen kwaad te kunnen...

PS. Als ik de tv bij mij hoor is het net alsof ie uit elkaar spat..

ongelovelijk wat een herrie...

Verwijderd

bij mij doen ze dat niet

lg 955e
compaq mv 900

geen knal geen boem

want deze zijn hand bedienning
zit er een mooie knop voor die je moet indrukken

Verwijderd

Volgens mij is dat bij sommige monitoren veroorzaakt door de "degauss" functie. (demagnetisering)

Deze wordt gewoon bij inschakeling 1 keer uitgevoerd, zodat je gelijk een helder beeld hebt.

edit:
hee edwin, je moet even de f.a.q. doorlezen, je hoeft namelijk je naam en bedankt etc. niet te typen..., kweet het, 1e post is altijd moeilijk...succes"

:) ;)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 19:26

job

ik heb deze monitor ook, en hoor dus alleen een zacht klikkend geluid.
dus die knal lijkt me niet echt goed

hmm, iedereen hier zegt dat ze het ook hebben.
das toch raar, ik heb dus alleen een zachte klik.
ik heb het wel eens gehoord bij andere monitoren.

maar nog nooit bij een iiyama en daarvan staat er een op mijn bureau.
op mijn pa's bureau en de hele faculteit staat er vol mee.
maar heb nog nooit een hard geluid uit een iiyama horen komen

Verwijderd

damster schreef op 12 september 2002 @ 09:30:
ik heb deze monitor ook, en hoor dus alleen een zacht klikkend geluid.
dus die knal lijkt me niet echt goed

hmm, iedereen hier zegt dat ze het ook hebben.
das toch raar, ik heb dus alleen een zachte klik.
ik heb het wel eens gehoord bij andere monitoren.

maar nog nooit bij een iiyama en daarvan staat er een op mijn bureau.
op mijn pa's bureau en de hele faculteit staat er vol mee.
maar heb nog nooit een hard geluid uit een iiyama horen komen
Ook niet als je hem uit (geheel uit dan hè :D) en aan zet?

• job

job

nope, als ik hem uitzet
en weer aan. dan krijg ik beeld. is in het begin heel blurry. komt natuurlijk door degaus
en dan gewoon een zachte klik

Verwijderd

het is normaal dat ie ee nharde tik geeft, het vreemde is dat de ene monitor een hardere klap geeft als de ander. Misschien dat het per productie lijn wel net ietsjes anders is maar het is niets om je druk over te maken.

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

Ik had vroeger een highscreen die deed dat ook maar dan was die opzoek naar de juiste resolutie en refreshrate vooral bij het starten van games was dat zeer irritant.
Maar mn Belinea 10 30 40 en iiyama HM703UT hebben hier gelukkig geen last van. Alleen bij die belinea wil het beeld nog wel eens verschuiven dan zakt het beeld naar beneden :/ zonder enige reden...

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

Verwijderd

Eigenlijk moet je zo een monitor ook helemaal niet uitzetten, er ziet niet voor niets een standby op.
Het schijnt dat mensen die verstand hebben van buizen, zeggen dat uit zetten juist slecht is voor die schermen.

• job

job

Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 11:09:
Eigenlijk moet je zo een monitor ook helemaal niet uitzetten, er ziet niet voor niets een standby op.
Het schijnt dat mensen die verstand hebben van buizen, zeggen dat uit zetten juist slecht is voor die schermen.
daarom en mijn huisbaas betaalt toch de electriciteits rekening.
en angezien we op de zelfde kwh meter zitten als die winkel onder ons. zal de kleine beetje extra electriciteit niet opgemerkt worden.
en achja het milieu... pffff daar is toch niets meer van over

• Battle Bunny
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 21:41
Standby? Je bedoelt de software standby (dus via je O/S of Powermanagment), of heb je een echte standby knop op de monitor?
Pagina: 1